Bizler yıldız kalıntılarıyız,yıldızda da hidrojen ve helyum bulunur,peki diğer elementler nasıl ortaya çıktı?

Mr.Physics 01 Ağustos 2017
    Hidrojen ve helyumdan nasıl altın,cıva,uranyum,vs gibi diğer elementler ortaya çıktı?
    Mr.Physics 01 Ağustos 2017
    https://www.fizikist.com/yildizlarin-cocuklarini-ciplak-gozle-gormek-mumkun-mu/ buna goz attin mi bilmiyorum bi bak isterden yada istersen bununla ilgili belgesel izlemeni tavsiye eder.basit olarak sunu soyleyebiliriz ki hidrojenden helyuma helyumdan sonra diger elementlere donusum soz konusu.
    mimiuzay 01 Ağustos 2017
    Büyük patlamadan sonra ilk oluşan elementler en basit elementler olan hidrojen ve helyum oldu. Bu elementler kütle çekimi sebebiyle zamanla biraraya gelip büyük kütleli gök cisimleri yani parlamayan yıldızları oluşturdular. Bu yıldızların kütle çekimleri giderek daha fazla hidrojeni kendine çekti ve en sonunda yıldızın merkezindeki basınç ve sıcaklık çok yüksek noktalara geldi ve füzyonu tetikledi. Yani hidrojen atomları yüksek basınç ve sıcaklık altında birleşerek helyuma dönüştüler.Bu sırada yüksek miktarda enerji ortaya çıktı ve yıldızlar parlamaya başladı. Yıldız bünyesindeki hidrojeni tükettiğinde basınç ve sıcaklık sayesinde helyum atomları birleşerek karbon ve oksijen gibi elementleri meydana getirdiler. sonra onlar da birleşerek başka elementleri oluşturdu derken füzyon bu şekilde devam ederek demire kadar vardı. Demir bir yıldız kütlesinin oluşturabileceği en ağır element oldu. Çekirdeğinde bu ağır elementleri biriktiren yıldızlar çökerek büyük bir patlama ile süpernova patlamalarını meydana getirdiler. Bu patlamalar öylesine şiddetliydi ki dağılan elementler, demirden daha ağır elementlere dönüştüler.
    Mehmet Ali 01 Ağustos 2017