• -3

Galaksiler Ve Ya Yıldızlar Nasıl Işık Hızını Aşar?

Hz Atatürk 26 Temmuz 2017
    Sayın "Yasin yasin"in görüşüne katılıyorum.
    Ayrıca, bu web sitesini de zora düşürecek bir yaklaşım. Birileri site hakkında soruşturma açıp, bu web sitesini bile kapattırabilir.
    Zaten bilimsel bilginin paylaşıldığı yerler gittikçe azalıyor. Birinden daha bu bahane ile kurtulmuş olurlar.

Ek olarak: Arkadaşın, sorusu veya cevabı bilimsellikten uzak ise, bu durumu adını kullandığı kişiyle bağdaştırma hakkını nereden alıyor?
  • -1
    Işık Hızı Aşılamaz Değil Miydi?
    Hz Atatürk 26 Temmuz 2017
  • -3
    Yanlış anlamanızı istemem sözüm şahsınıza da değil. Fakat şunu bilmelisiniz. Bizler dünyayı, yaşamımızı çevreyi anlamak için bazı sorular sorarız. Bu sorulara cevaplar üretiriz, onları dener ve gözlemleriz. Eğer ki sorularımıza bir cevap oluşturuyorsa ve yanlışlanamıyorsa doğru olarak bunu kabul ederiz çünkü o günkü şartlarda doğru çalışıyordur. Ardından bu gelişmeler sayesinde yeni sorular sormaya başlarız ve bu sorulara bizim kabul ettiğimiz doğrularla, formüllerle ulaşamayız ve yeni cevaplar aramaya başlarız. Bu duruma örnek olarakta sanırım Newton ve Einstein örneği verilebilir. Newton, yerçekimini buldu ve o günkü sorularımıza harikulade biçimde doğru cevaplar veriyordu. Ardından Einstein çıktı ve bunun tüm sorularımızı cevaplamadığını söyledi. Ortaya genel görelilik teorisini attı ve sorularımıza çok daha uygun bir çözümdü.Bugün genel görelilik en iyi çözüm ve sorularımızı karşılıyor ama yarın geliştikçe yeni sorular soracağız ve Einstein bu konuda yeterli olmayacak birileri de buna yeni ve daha doğru olan cevaplar arayacak.

Alakasız olarak gözükse de kişisel görüşüm öncelikle bilimsel bir düşünce içerisine giriyorsak bu temel mantığı atlamamız gerekiyor. Sorunuza gelirsek; Einstein, ışık hızının aşılamayacağını, uzayın hız sınırının ışık hızı olduğunu söylemişti. Ama Einstein da yanıldı. Kuark ve Nötrinolar ışık hızından daha hızlı gidebiliyorlar. Kuantum mekaniği de bu konuyu inceliyor.
    Veritas 26 Temmuz 2017
    Sn . Veritas ;
    Kuark dediğiniz enufak uzay parşacığıdır ve aynı zamanda ışığı oluşturan nesnedir. Işık hızını aştığını nereden öğrendiniz? Yoksa sizin bildiğiniz dopingli kuarklarda mı var?
    muzaffer erdem 26 Temmuz 2017
  • -3
    @muzaffer Biliyorsunuz ki kuarklar ve nötrinolar kuantum mekaniğinin incelediği konular. Bende kuantum mekaniği olaya yeni bir bakış açısı getirerek kuarkları ve nötrinoları incelediğini söyleyip, nötrinoların ışık hızını geçtiğini yazmak yerine kuark ve nötrinoların geçtiğini yazmışım. Hatamı farkedip düzelttiğiniz için teşekkür ederim fakat bunu alaycı bir tavırla belirtmeniz hoş değil.
    Veritas 26 Temmuz 2017
    Evrende ışık hızını aşabilen bir şey yoktur, galaksiler buna dahil. Hatta galaksiler o kadar yavaş hareket ederler ki kendi boylarının bir kaç katı mesafe kat edebilmek için milyonlarca yıl geçmesi gerekir. Ama gel görelim, evrende galaksiler birbirlerinden hızla uzaklaşmaktadır. Hatta aralarında çok büyük mesafeler bulunan galaksiler birbirlerinden ışık hızından çok daha hızlı şekilde uzaklaşmaktadırlar. Örneğin evrenin çok uzak noktalarında bir yerlerde, ışık hızından çok daha hızlı bir şekilde bizim galaksimizden uzaklaşmakta olan galaksiler var. Bu galaksilerin ışığı asla bize ulaşmayacak. Galaksiler bu kadar yavaşken birbirlerinden çok daha hızlı şekilde uzaklaşmalarının sebebi, evrenin genişlemesi sebebiyle aradaki mesafenin artmasından dolayıdır. Konuyla ilgili daha detaylı bilgiyi aşağıdaki başlıkta açıklamıştım. İsteyenler göz atabilir.
    Mehmet Ali 27 Temmuz 2017
    Mr.Physics 27 Temmuz 2017
    Başlık sahibi lütfen isminizi değişin
    Atatürk ismi kimsenin mizah alay eğlence olarak kulana bileceği bir isim Değil
    lütfen toplum tarafından kabul görülen dini milli vs. şahıslara saygı duyun
    Kimse ,kimse gibi düşünmek zorunda değil kimse kimsenin inancını benimsemek sevmek zorunda değil
    Ancak herkes herkesin değerlerine saygı duymak zorunda sevmekte serbestlik
    Saygıda zorunluluk
    Atatürk benim için ve bu toplumun bir kısmı için uludur kutsaldır sevmiyor olabilirsiniz
    saygı göstermek zorundasınız
    hangi amaç ve niyetle Atatürk ismini kullandığınızı bilmiyorum
    Amacınız niyetiniz ne olursa olsun lütfen insanların hassasiyetlerine saygı duyunuz
    Aksi durumda yasal hukuki ve yetmezse anlayacağınız şekilde tarafımdan her türlü cevap verilecektir
    Site görevlilerini bu tür konularda duyarlı davranmaya davet ediyorum
    yasin yasin 27 Temmuz 2017
  • -2
    TDK'ya göre Hazret: "Yüce kabul edilen kimselerin adlarının başına saygı, övme, yüceltme amacıyla getirilen unvan" dolayısıyla kullanıcı isminde bir hakaret vs. görmüyorum. Olsa da takılmamak lazım bu konulara. Burasının bir bilim sitesi olduğu göz önünde bulundurulursa tartışılan konunun içeriğinin, isimlerden, unvanlardan daha önemli olduğu anlaşılmaktadır.
    Mehmet Ali 27 Temmuz 2017
    Birbirine Zıt Yönde Giden İki Foton Oldugunda,
    Kendimizi Foton Olarak Düşünürsek Diğer Fotonun Hızı
    599.584.916 m/s Olur.
    Hakan K 27 Temmuz 2017
    Görelilik ile alakalı bir durum değildir. Gözlemlenebilir evren sınırı dışından başlayarak tüm objeler arasındaki uzayın genişleme miktarı ışık hızını geçmektedir. Fakat bu maddenin sahip olduğu bir hız ya da kinetik enerji değildir. Uzayı kat eden bir nesne yerine iki nokta arasındaki kordinat sistrminin genişlemesi olarak tanımlanmakta.
    Vide supra 27 Temmuz 2017
    Işık hızı aslında, ışıktan ziyade evrenle alakalıdır. Işık hızı evrende ulaşılabilecek hızın üst sınırıdır. Mantıksal açıdan kütlesi olan hiç bir cisim, bırakın ışık hızını aşmayı ışık hızına bile çıkmaz. Fotonlarsa durağan bir kütleye sahip olmadıkları için doğal olarak evrenin hız sınırı olan ışık hızında hareket ederler. Işık hızını aşmak içinse negatif kütleye(?) sahip olmak gerekir ki bende bu durumun mümkün olduğunu düşünmüyorum. Dolayısıyla galaksilerin ve yıldızların ışık hızından daha hızlı hareket ettikleri bir şehir efsanesidir.
    Yelkan Kafkas 28 Temmuz 2017
    Hakan K bravo artıları kapmışsın ama 599.584.916 m/s nedir öyle? Hiç bir şey ışık hızını aşamaz diye yazmışız ama sen aşmakla kalmayıp 2 katına çıkarmışsın:)
    Mehmet Ali 28 Temmuz 2017
    Hakan K, evrende nerede olursan ol, hangi hızla gidiyorsan git, ister aynı yönlü olsun isterse zıt yönlü, ışık hızından daha hızlı hareket eden bir şeye rastlaman mümkün değil.
    Mehmet Ali 29 Temmuz 2017
    Demek İstediğimi Anlamamışsın.Tekrar Anlatayım
    Hareket Etmeyen Bir Maddeden. Aynı Anda Çıkan Ve Zıt Yönde Hiç Bir Kuvvete Maruz Kalmadan İlerleyen Fotonlar Düşün.
    Bu madde ye göre ikisinin hızıda c Olur.
    Ama Kendini Fotonun Yerine Koyarsan Diğer Fotonun Hızı 599.584.916 m/s Olur.
    Hakan K 29 Temmuz 2017
    Mr.Physics 29 Temmuz 2017
    Herhalde Görelilik Teorisini Anlamamışsınız.
    Ters Yönde 20 km/h hızla giden iki arabadan birine göre, diğer araba 40 km/h ile gider.
    Ama Hiçbir Araba 40 km/h ile Gitmiyordur. Görelilik İle İlgilidir.
    Hakan K 30 Temmuz 2017
    Olaya Galileo dönüşümlerini dikkate alarak bakarsanız zıt yönlere giden iki fotonun bir birlerine göre hızları ışık hızın üstünde olur. Fakat Galileo dönüşümleri düşük hızlar için tutarlıdır. Yüksek hızlar söz konusu olduğunda Galileo dönüşümleri yetersiz kalır ve Lorentz dönüşümleri devreye girer ve iki fotonun Lorenz dönüşümüne göre bağıl hızları hesaplandığında hiç bir şekilde ışık hızından yüksek olamaz.
    Buna mukabil, ışık her her ortamda 300.000 km/sn hızla gitmez (aslında tam olarak ışık hızı 299.792.458 metre/saniye dir) atmosfer, su, cam gibi uzay boşluğundan daha yoğun bir ortama girdiğinde; ortamında yoğunluğuna bağlı olmak üzere yavaşlar.
    Yani uzay boşluğunda 300.000 km/sn hızla yol alan fotonların camdaki hızı 200.000 km/sn'dir.
    Yelkan Kafkas 31 Temmuz 2017