Karadeliklerin Çekim Alanındaki Her Şeyi Çekmesi

Mahluk 13 Temmuz 2017
    Karadelikler kendilerini oluşturan yıldızlarla neredeyse aynı kütleye sahiptirler. Bundan dolayı aynı kütleçekimine de sahip olmalılar. Fakat kendilerini oluşturan yıldız kendi ışığını kendine çekmeyip uzaya ulaştırabiliyorsa karadelikler nasıl olay ufkuna giren ışığı içlerine çekebiliyorlar?
    Mahluk 13 Temmuz 2017
    Bu tamamen madde ya da enerjinin uzayda çok küçük bir hacme sıkışması sonucu gerçekleşen bir durum. Teorik olarak karadelik oluşması için belli bir kütlenin schwarzschild çapından daha düşük hacme sahip olması yeterlidir.

Yıldızın önce chandrasekhar limitini geçebilmesi ve süpernova ile patlayacak kadar kütleli olması gerekir. Ardından patlama sırasında yıldızın çekirdeği uzaya dağılmak yerine daha da sıkışarak demirden de ağır elementleri oluşturmaya başlar.

İlk yıldızın kütlesinin bir kısmı uzaya patlama ile dağılırken bu parçacıkların momentumu da çekirdeği geri sıkıştırır ve yeterince kuvvet ile nötronların dışlanma kuvveti yenilebilirse karadelik olur, ya da kuvvet dengeli ise nötron yıldızı olarak kalacaktır.

Vide supra 13 Temmuz 2017
    Karanlık Profil'in bu konudaki önerisi de henüz başlangıç aşamasında olsa da; ilgi çekici ve zihinleri zorlayıcı... Kısaca; kütlenin çökme açısına bağlıyor bu durumu.
    Cevabı Tamamen Yoğunluk İle İlgili.

Daha İyi Hayal Etmek İçin;
    Dünyadaki Her Atomu 1m uzaklık ile tutun.Ve sabit tuttugunuzu Düşünün.(çok büyük yer kaplar)
    Şimdi Bu Atomlar 1 ışık yılı genişliğinde olsun.
    Sizde Merkezinden 1 Işık Yılı Ve 1 Metre Uzakta Durun.
    Size Çok Fazla Kuvvet Etki Etmez.
    Ama Dünyada Atmosferden 1m Dışarı Çıkarsanız Kısa Sürede Yere Çarparsınız.

Bura ki Olayda Aynı Yukarıda Verdiğim Basit Örnek Gibi Yoğunlukla İlgilidir.
    Hakan K 14 Temmuz 2017
    (Üstte Verdiğim Soruya Tamamen Cevap Vermiyor)

Işığın Karadelikten Çıkamamasının Sebebi Üzerine Bir Kuvvet Uygulamasından Çok;
    Uzayın Karadelik İçindeki Yapısı İle İlgilidir.
    Karadelik Çok Fazla Bükülmüş Oldugu İçin Işığın Çok Fazla Yol Alması Gerekiyor Ve Etkileyen Kuvvette İyice Çıkmasını Engelliyor.
    Yani Işık Bükülmüş Yolu Takip Ediyor.
    Hakan K 14 Temmuz 2017
    Şöyhle düşünebilirmiyiz?Mesela herhangi bir elektromanyetik dalgaya ait ışınları tek bir noktada toplarsak,bu dalga daha fazla hasar verir.Kütleçekim kuvveti'De karadeliklerde daha küçük bir alana sıkıştığı için kendisine yaklaşan cisimler üzerine daha güçlü bir çekim kuvveti uygular.
    Mr.Physics 14 Temmuz 2017
    @mr.physics hasar olarak tanımlamak göreceli olabilir fakat uzaydaki enerji yoğunluğu olarak ele alırsan EM dalgalarının odaklandığı bu nokta bir kütle gibi uzayı bükecek ve kütleçekim alanı oluşturacaktır. Uzay açısında kütle-radyasyon-kuvvet alanı bileşenlerinin karşılığı kütleçekim alanına ya da yerçekimi kütlesine eştir. Yani bahsettiğin gibi sadece yeterince ışığı tek bir noktaya odaklayarak bile kara delik oluşturabilmek teoride mümkündür.
    Vide supra 14 Temmuz 2017