ışığın kütlesi varmıdır ?

Fatih Orucoglu 07 Şubat 2015
    Çekimi sadece kütleyle ilişkilendirmek yanlış olur.Çekimi geometrik olarak düşünürsek yani uzayzamanda içine doğru bükersek ışık bile bu eğilimin içine doğru gidecektir.Yani uzayzamanın geometrisiyle ilgili bir durumdur.
    zafer yurtseven 07 Şubat 2015
    İlk sorunu yanıtmalamayı unutmuşum.Işık kütlesiz bilinen tek maddedir.
    zafer yurtseven 07 Şubat 2015
    Işığın kütlesi yoktur.Kütlesiz olan nesneler de yerçekiminden bükülebilir?
    Mr.Physics 07 Şubat 2015
    Pekiya hızından dolayı kütlesi çok küçük olamazmı ?
    Fatih Orucoglu 07 Şubat 2015
    Göreliliğe göre zaten hızından dolayı kütleleri yoktur.Işık hızında giden bir maddenin bir nevi kütlesinin olamayacağını söylüyor.
    zafer yurtseven 07 Şubat 2015
    Işığın kütlesi vardır dostum , şuan ki fizik teorileri kütlesi olmayan tek madde olarak niteliyor . Tıpkı matematikte noktanın hacimsizliği gibi lakin bir ışını sonsuz nokta oluşturur. Bu konu hakkındaki yazımı hazırlıyorum eğer fizikist yardım ederse bu sitede yayınlayacağım :)
    Cüneyt Alsu 12 Şubat 2015
    Evrende her yaşanan olay tartışmaya açık tabii, ancak eğer ışık bir kütleye sahipse evrende yer kapaması gerekir.Örnek olarak havanın kütlesi çok küçüktür.Bir oda dolusu havayı çok küçük bir alana sıkıştırabiliriz.ışık için bu mümkün değildir.Tabii ortay attığın teori basit bir soruyu akla getiriyor.Neden?
    zafer yurtseven 12 Şubat 2015
    İzin verirseniz bunu yazımda anlatmak istiyorum .
    Cüneyt Alsu 12 Şubat 2015
    Tabii memnun olurum.
    zafer yurtseven 12 Şubat 2015
    Yakın zamandaki deneyler ışığın kütlesinin olduğunu gösteriyor. Işık basıncı buna en güzel örnek. Klasik fiziğe göre ışığın kütlesi varsa bir alana hapsedilebilmeli. Zafer arkadaşımın verdiği hava örneği gibi. Ancak yanıldığımız bir nokta var, foton durağan bir kütleye sahip değildir. Hareket halinde seyreden bir kütledir. Klasik fizik yargılarıyla elbette bu sonuca varamayız. Bundan dolayı ki kuantum mekaniği prensipleriyle değerlendirilebilir bu.
    Hamza Oktay 13 Şubat 2015
    Arkadaşlar şimdi bizi 200 yil onceye yollasalar biz devrin en unlu profosoru olurduk o yuzden şimdiki bilinen seylerin ustune birseyler katarak duşunelim. Ve ayrica maddeyse ona hızını kazandiran etken nedir veya kutlesi neden yoktur . Biz isik hizina ulasirsak kutlemizi kaybedermiyiz
    Fatih Orucoglu 13 Şubat 2015
    ışık hızına ulaşırsak kütlemiz kaybolabilir. örneğin havadan yerde duran bir cam üzerine atladığınızı düşünün, cam kırılır ancak ışık hızında atladığınızı düşünürseniz camın içinden geçmiş olursunuz buda kütlenizin hızınızdan dolayı kaybını ortaya cıkarır...
    burak askar 27 Şubat 2015
    Işığın yolu, fotonun kütlesi olmadığı halde yerçekiminde nasıl bükülüyor? Foton niye ışık hızında? Cevaplar http://burtaym.blogspot.com.tr/p/blog-page_82.html
    Burtay Mutlu 06 Nisan 2015
    Bu arada foton tek boyutludur bence. Bu nedenle kütlesiz, hacimsiz (en azından bizim evrenimize göre). Tek boyuttaki kütlesini ise basınç-enerji olarak algılıyoruz.