Kafamıza biri vurduğunda veya bi yere vurduğumuzda oluşan hasar (beyin hücresinin ölmesi vb) zekamızı etkiler mi?

Deren Bostancı 05 Temmuz 2017
    Beyin hücresi bölünür mü?
    Deren Bostancı 05 Temmuz 2017
    Sıradan kafa travmaları ve kafatasının dayanabileceği hasarlarda sadece geçici bir etkisi olur. O kadar organ var iken sadece " beynin " böyle bir yapı ile korunması gerçekten mükkemmel.
    İkinci olarak hayır nöronlar bölünmez ama yenilenebilirler. Bölünememe sebebi " sentrozomlarının " olmayışıdır. Bu yüzden mitoz bölünmeyi yapamazlar. Ama nöroglialar, nöron hücrelerin de " hücresel onarım ya da hücresel birleşitiricilik " gibi görevleri yerine getirebilir. Ayrıca kök hücre teknolojisi ile ileride belki bu tarz sorunlara çözüm getirilebilir. Ya da gen mühendisliğinin insan DNA'sının üzerinde yapacağı bir kaç modifikasyon ile de bir çözüm getirilebilir.
    Mr.Physics 05 Temmuz 2017