• +3

Herhangi bir parçacığın titreşimini ne belirliyor?

Gün içinde aklıma gelen soruları not ediyorum. Bir kaç tanesini paylaşayım. Saçma gelebilir fakat bunun sebebi bilgimin azlığındandır muhtemelen.
    1-) Evrenin kendisini bir enerji akışı olarak düşünür isek; o zaman fotonlar bu enerji akışında " kendini akışa bırakan parçacıklar " diyebilir miyiz ? Kütleli parçacıklar ise; kütlelerine oranla bu akışa bir " direnç " gösteriyor diyebilir miyiz ?
    2-) Bir parçacığın " spini " olmasını sağlayan ŞEY nedir ? Fizikte her şeyin temeli enerji ama bir kaç spesifik açıklamadan sonra hiçbir zaman indirgenemiyor enerji. Yani enerjiyi açıklamaya çalıştığımız da yine enerjiye varıyoruz. Mesela o kuarklar ve gluonlar yada baryonlar her ne ise nasıl bir parçacığın dönmesini sağlıyor ? Güçlü yada zayıf çekim kuvveti ile yapıyorlar ise o zaman bu etkileşimler nasıl sağlanıyor ?
    Benim kast ettiğim daha çok her maddenin-atomun birbirinden farkını ortaya koayn doğal titreşim frekansıydı.
    Hani, maddenin elektromanyetik tayfı alındığında her madde farklı dalga boylarını absorbe ediyor da bu farklılıklar sayesinde uzaktaki yıldızların, gezegenlerin kimyasal bileşimlerini tanımlayabiliyoruz ya... İşte bu frekanslar...

Yani her parçacığın kendi doğal titreşimini sordum. (Elektronun, protonun, nötronun ya da atomların kendi doğal titreşimleri ...)

Momentum bu mevcut doğal hallerine ek enerji yüklendiği zaman ortaya çıkan yeni sistem durumu olarak düşünüyorum. ama sorun bu ek enerji yüklenmeden önceki hali.

Yani başka bir açıdan; uzay boşluğundaki helyum ile hidrojen atomlarının doğal frekansları niye farklı? Bu farkı ne belirliyor?

Bay Hiçkimse, Sorunlarınız saçma değil, "anahtar sorular" bence...

Kendimce verdiğim, cevapları biliyorsunuz. Ayrıntıları tekrarlamayacağım.
    1nci sorunuza, Evet... 2nci sorunuza %85 Evet, (%15 farklılık var) diyebilirim.
    Fark: Parçacık Madde= "Spin ve Hız ile enerji yoğunluğuna" bağımlı...
  • +1
    Sn.Burtay Mutlu (shibumi_tr) ;
    ""(Bunun net bir cevabı yok gördüğüm kadarı ile.. Bu böyledir denip, sorgulanmadan kabul edilmiş gibi geldi bana...) ""
    benim bu sayfada aradığım en güzel tespit.
    baştan beri bu türlü şüphelerin ,düşüncelerimize yön vermesini isterdim.
    Tebrikler ve teşekkürler.