Geçmişten gelecekten bilgi alabilir miyiz ?

• -1
    Canlı ve cansız doğal yapıların yapıyı meydana getiren atomik hücresel vs..bütün birimlerinin organize şekilde yaratığı bir ana enerji vardır bu ana enerji yapının ,organizmanın ,
    hücreleri molekülleri vs. Bütün birimleri arasındaki uyumu çalışmayı davranışı organizmanın yaşamsal fonksiyonlarını bütünlük içersinde devam etmesini sağlar
    Gelişmiş hareket edebilen komplike yapılarda
    Bu işletim sisteminin adı ruh yada türçesiyle can dır canın ana üssü beyindir
    Beş duyu organımızla olayları durumları algılar beynimize yönlendiririz
    Gözle algıladığımız ışıktır kulakla duyduğumuz sestir burunla kokladığımız kokudur
    Bunların hepsi enerjinin farklı formlarıdır ve bilgi yüklüdürler yada çeşitli
    Özelikler yüklüdürler
    Beynimiz kimyasal enerjisel bilgi paketlerini duyu organlarıyla algılar ve işlemden geçirip bilgi elde eder
    Beş duyu organı dışında beyin bilgi algılaya bilir mi ? evet diyorum
    İdam şu ve kesinliğine kendimce inanıyorum burada idea mı destekleyecek argümanlar veriler sunmaycam bazı özel nedenlerden dolayı
    Kısıtlı şekilde Bazı insanlar geçmişin bilgisine erişe bilir bazı insanlar geleceğin bilgisine erişe bilir
    Beş duyu organımız dışında vücudumuzu işleten işletim sistemimiz yada beynimizin içersinde henüz keşf edemediğimiz 6.cı duyu yapısı var olabilir
    geçmişte üretilmiş bilgiler sesler vs ..ler
    Yalnız geleceğin bilgisine erişime dair zihnimde bir modelleme getiremedim
    Konu hakkında herkesin düşünsel katılımını bekliyorum
    Elbette bunlar idea sav doğruluğu ispatlanmış şeyler değil maksat beyin jimnastiği
    yasin yasin 16 Haziran 2017
    Algı konusunu çok yanlış anlamışsınız.
    5 duyu organına gelen " fiziksel girdiler "
    ( foton,ses,basınç,sıcaklık, kimyasallar ), " elektro-kimyasal " verilere dönüştürülür ve bu dönüştürülen bilgiler beynin spesifik loblarında ve kortekslerinde " yorumlanır " . İşte bu bilginin yorumlanmasına " algı " denir.
    Kemal bey. beynin bilgiyi elde etmesini kendimce bir süreç içersinde anlatım
    Anlatımım yanlış eksik olabilir teknik terimlere süreçlerin işlevsel detayların çok hakim değilim
    sizler gibi
    Herhangi bir okul eğitimim yok şu yazıyı yazarken bile worlden yardım alarak yazıyorum
    Konuda ana amacım zaten tanımlanmış şeyleri yeniden tanımlamak değil
    Olabilirliğini düşündüğüm bir ideayı dile getirdim
    hoşgörünüze sığınarak size eleştirim ana konuyu görmeden bilgi işlem sürecini tek ele almanız
    yasin yasin 16 Haziran 2017
    Geçmişten bilgi alabiliriz. Kitaplar bu konuda bir araçtır.
    Ama fizik anlamında geçmişten bilgi alabilmek için, ışık hızını aşacak şekilde bir solucan değili ile uzak bir mekana gitmeniz ve geçmişten oraya ulaşmış bilgi kırıntılarını toplayıp anlamlandıracak makineyi çalıştırmış olmanız lazım.

Gelecekten haber almak, bizlere yasaklıdır. Çünkü entropi gereği daha olmamış bir konuda, alınacak bilgi de oluşmamıştır.
    Ancak çok zeki ve beyinde uyugun bağlatı sayısına sahip bazı insanlar, mevcut olasılıkları ve verileri değerlendirip, binlerce olasılık içinden en güçlü olanları tahmin edebilir.
    Bu yapının kuantum bilgisayarları ile daha net anlaşılacağını düşünebiliriz.

6ncı duyu, diğer 5 duyumuzun zihnimizde birleşmesi sonucu oluşan algılama sistemi olabilir. Mesela arkanızdan size baktığını hissetiğiniz kişiden gelen, ısı, ışık, ses, koku, genel görselde uyumsuzluk vb. bilgileri toplayıp, size sonuç olarak izlendiğinizi söylüyor olabilir.
    Ama kanıtı yok. Deneylerde gözlemlenenlerin bir kısmı tekrarlanamadığı için, bilimsel bir yaklaşımı kazanamamıştır.

Bilgi işleme süreci ile ilgili bir şey demedim, diyemem çünkü bu konu hakkında teoriler gün geçtikçe artıyor. Sadece yanlış bilgiyi görünce doğrusu ile değiştirmem daha iyi olur diye düşünüyorum. Çünkü okuyan insanlar var ve yanlış anlamalarını istemem.
  • -1