Evren dısına çıkmak mümkünmü ? mümkünse evren dısında bizi ne bekliyor ?

Osman AKÇAKAYA 09 Mayıs 2015
    Evren dışına çıkamazsın çünkü evren sonsuzdur
    Ahmet Yılmaz 10 Mayıs 2015
    bertuğ kardesime katılmıyorum ayrıca evrenin sonsuzlugu konusunda söyle bir paradox var sonsuz bir şey zaten sonsuz oldugundan genişlemez
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    fakat evrenin sonsuzlugu ise aşikar
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    benim tavsiyem senin düşüncen şu olsun örnegin bir tavuk yumurtası düşün sen de bu yumurtanın içinde herhangi bir hücresin ,başkalaşıyorsun, belli başlı görevlerin var
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    ya da o yumurtanın içinde fizikist.com a bu soruyu yazıyorsun
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    bilmem anlatabildim mi kardesim :)
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    bu arada ateistim dinle alakalı birşey yazmadım :D
    Can Polat 11 Mayıs 2015
    Eğer genişleyen bir kürenin içindeysen, kürenin iç yüzeyinde sonsuza kadar tek yöne gidebilirsin. Ya da (bana göre ) torus. Evrenimizi biçimlendiren bi genişlme ve bu genişlemenin oluşturduğu dalgalanma var. Bu dalgalanma bir enerji alanı gibi tüm evreni kuşatıyor. Belki Higgs alanı dedikleri şey gibi bir şeydir. Her durumda bu enerji topağının genişleyebileceği bir dış alan var ki, genişliyor. Bu durumda sonsuzluk değişik bir kavram olarak kalıyor. Eğer bu bölgede bu tür bir dalgalanma alanı yok ise ? Yani o bölgede "zaman" yok ise? Bu durumda yeni bir kavrayış türetmemiz gerekebilir. Uzay-zaman'ın içiçe olduğu ve bizim hareketimizin sonsuz olabildiği, genişleyen bir evren... Bir de bunu kapsayan bir "zamansız" salt uzaydan oluşan bir sonsuzluk...
    Burtay Mutlu 11 Mayıs 2015
    Bizim evrenimiz sonsuz değil arkadaşlar bir sonu var elbette ama insan oğlu varlığından beri tanımlayamadığı büyüklükleri sonsuz olarak ifade etti. Ben bigbang teorisine inanan bir insanım yani evren bir patlama sonucu oluştu ve genişlemeye devam ediyor ve bir gün çökmeye başlayacak. Ayrıca benim şu şekilde bir teorim var neden sadece bir evren olduğuna inanıyoruz. Örneğin bir mikroskobik yaratık için dünya sonsuz büyüklüktedir ve bizim evrenimizde milyarlarca gezegen var yani mikroskobik yaratık için milyarlarca evren demek değil midir. Peki kendimizi mikroskobik canlının yerine koyalım şimdi bu evren bize göre sonsuz ve keşfedilemeyecek kadar büyük ve bir çarpışma sonucu oluştu. neden başka çarpışma sonucu başka evren oluşmasın ki ?
    Kemal Okur 11 Mayıs 2015
    Kemal Okur bey evren dediğiniz gibi bir gün içine çökecek ise evrenin bigbang patlamadan sonra yavaş bir şekilde de olsa genişlemesinin hız kaybetmesi gerekmiyormu? Araştırmalara göre evren daha çok hız kazanmış. Ve artık daha hızlı genişliyor.
    Kabuto 14 Mayıs 2015
    paralel evrenlerden bahsedebiliyorsak evrenin dışına çıkılabileceğinden de neden bahsedilemesin ki :)
    gözde 15 Mayıs 2015
    Burtay bey evrenin genişlediği teorisi yüzyıllardır var evet; fakat son varsayımlar evrenin genişlemek yerine sürekli patlamalarla kendini yenilediği doğrultusunda ne dersiniz?
    gözde 15 Mayıs 2015