evrim gerçekmi

Halil Demirci 09 Mayıs 2015
    güven serin 09 Mayıs 2015
    Anlamak istediğin noktası tam olarak ne? yani sorun aslında evet yada hayırla cevaplanamayacak kadar büyük.Merak ettiğin şey maynundan geldiğimiz mi yoksa adaptasyon tarafı mı? şunu bilmen bir kaç şeyi yanıtlar diye düşünüyorum. Darwin'e göre biz MAYMUNDAN GELMEDİK. Teoriyi doğru okumalıyız. İlk insanlar neandertaller zamanla değişiyor ve tam bu değişme noktasında bu ırk ikiye ayrılıyor. Yani bir kol insanlara bir kolda maymunlara. Aslında insan insandan evrimleşmiş oluyor. Maymundan insandan evrimleşmiş oluyor. diğer koşullar içinse zamanla adaptasyonu da evrimsel sayabilirsin. mesela soğuk bölgedeki insanların beyaz aşırı sıcak bölgelerde ki insanlarından siyah tenli olması gibi. Aslında buda bir noktada evrim sayılabilir. ama üzerinden çok daha uzun zamanlar geçip bölge insanlarının iyice değişmesini gözlemlemek gerekir.....
    güven serin 09 Mayıs 2015
    Evrimi anlayabilmek için Big Bang'e kadar gitmek gerekir. Evrim sadece insanlar ve canlılar için değil, tüm evren için geçerli olan bir kavramdır. Dünyamız 4 milyar yıl önce bir ateş topuydu ama zaman içinde evrilerek nefes alıp üzerinde yaşayabileceğimiz bir hale geldi. Şu an dünya üzerinde yaşayan tüm canlılar okyanuslarda oluşan tek hücreli canlılardan evrildi. Bu evrilmeler bir kaç milyar yıl aldı. Evrim teorisi büyük bir çoğunluğun bildiği gibi maymundan gelme olayı değildir. Çok uzak geçmişte tek bir ortak atanın ortama göre değişim geçirmiş nesillerdir. Çok daha fazlasıdır. Olaylara geniş bir açıdan bakıp, herşeyin milyarlarca yıl içerisinde oluştuğunu düşündüğümüzde evrim vardır ve hala devam etmektedir.
    Özgür Özer 09 Mayıs 2015
    Özgür Özer 09 Mayıs 2015
    Evrim değişimdir, adaptasyondur. Şartlara uyumdur. Bu iki şekilde olur, fiziksel ve zihinsel. Bireylerin evrimi, bireysel düzeyde yaşam süreleri içinde şartlara göre gidiş geliş ile olur. Yani fiziğinde sürekli bir şeyler değişir. zihinsel olarakta değişir, öğrenir, ders alır, daha ekonomik ve verimli olanını yapar. Bu değişimler şartlara göre olduğu için, şartlar eksi haline döndüğünde kısmı olarak geriye dönüş olur. ama yaşlanma ve öğrenme süreci tek yönlü olduğu için bu kısımları farklı olur. O yüzden bireysel değişimler her seferinde aynı koşullara dönmez. Evrimin, adaptasyonun diğer şekli toplumsal, olanıdır. Yani birey değil, o gruptaki tüm canlılar için geçerli olanıdır. Bu sefer değişimlere topluluklar ayak uydurur. Adaptasyonları ise o topluluğun yaşam süresi ile sınırlıdır. Bireyin aksine binlerce ya da milyonlarca yıl sürebilir. Fiziksel değişimler ortama ve yaşam alanlarına göre şekillenir ve gelecek kuşaklara aktarılır. Aynı zamanda toplumsal alışkanlıklar ve geleneklerde, mesela av sahalarının değişmesi ile avlanma taktikleri değişir. Ormanlık araziden, savana ya olan değişimde avlanma, gizlenme de değişir. İyi bir tırmanıcı, iyi bir koşucuya dönüşebilir. Kuşaklar boyunca hem genetik bilgi hem de öğrenilenler mümkün düzeyde yavrulara aktarılır. Ancak evrim mükemmel canlı üretmez... hiç bir canlı evrim sonucu mükemmelleşmez. Zaten her durumda bulunduğu ortamda başarılı ise mükemmeldir. Mükemmel olan, böyle bir değişim mekanizmasının gerek bireysel düzeyde, gerek ise topluluk düzeyinde canlılara verilmiş olması. Darwin'in üzerinde durduğu ve ilahi güce bağladığı mekanizma da bu zaten. Artık bu evrim sorularını arkadaşlar gündeme getirmese çok güzel olur. Bu konuda daha önce yazılmış bir sürü sayfa var. Onları okuyup, kendi kararlarını versinler. Sadece "inanmak ile bilmek" farklıdır. İnanılan her şey doğru bilgi değildir. Doğru bilgi her zaman sorgulanabilir olandır. Bunu unutmasınlar yeterli.
    Burtay Mutlu 14 Mayıs 2015