yararlı ve zararlı bakteriler uzayda yaşayamaz. peki bir yiyeceği uzay boşluğuna bıraksak bakteri olmadığı için çürümeme imkanı varmıdır?

yunus emre EINSTEIN 01 Şubat 2015
    Her türlü koşula uyum sağlayabilen ( morötesi ışın, gama ışınları, dezenfektanlar, ısı, basınç, uzaydaki boşluk ve radyasyon) bakteriler de vardır ancak bu bakteriler yiyeceklerin bozulmasına neden olur mu orasını bilmiyorum.
    Özgür theta 01 Şubat 2015
    Bir Besinin Çürümesi için tek etmen bakterilermidir ?
    Fatih Orucoglu 03 Şubat 2015
    Büyük ihtimalle sıradan bakteriler ölür, sporları (tohumları) canlı kalır. Uygun koşullar gelişene kadar bakteriler üremez. Bu arada besin de su kaybeder ve kurur. Bakteriler için pek de uygun olmaz.
    ama uzaydaki diğer koşullar, radyasyon, ışınım filan muhakkak olumsuz etki yapar bir miktar ama düzeyini bilmiyorum.
    İyi bir konservenin uzun yıllar besin değeri koruduğunu düşünürsek, (Önce ısıtılır ya da pastörize edilir, çok hızlı olarak sıcaktan geçirilir, soğutulur, havası alınmış ya da düşük basınçlı bir kapta-oksijen düşük olsun diye, kapalı olarak veya ışık etkisini en aza düşürecek şekilde konservelenir) uzay da yiyecekler çok uzun süre korunabilir.
    Özellikle suyu alma çok iyi bir koruma yöntemidir. Moğol savaşçıları uzun seferlerde , bir öküzün etini su alma yöntemiyle, 5-6 litrelik torbalarda (gene öküzün bir kesesi ama hangisi sidik mi, safra mı bilmiyorum) taşıyabiliyorlarmış.
    Burtay Mutlu 03 Şubat 2015