Renkler gözün bir yanılsaması olabilir mi?

Şevval Ceylan 26 Mayıs 2017
  • +2
    Olamaz. Güneşten çıkıp, 8,31 dakikada dünyaya varan foton, atmosferden geçer ve cisme çarpar. Foton, hedefteki cismin atomlarındaki elektronların orbital seviyesini ( enerji düzeyini ) değiştirir.

Bu değişiklik dış dünyaya " ışık, ısı, dalga boyu, frekans " olarak yansır. Elektromanyetik dalga spektrumun 400nm-700nm arasını algılayabilen konik hücrelerimiz, foto reseptörlerimiz tarafınca bu dalga boyları algılanır ve optik sinirler aracılığı ile beynin oksipital lobuna ( görsel korteksine ) gönderilir. Ve işte tam burada renk, görüntü, resim, imge oluşur. Göz görmez, teknik anlamda beyin görür. Beyin, 5 algılayıcısı ile ( göz, burun, kulak, dil ve deri ) elde ettiği; ses dalgası, elektromanyetik dalga, kimyasal parçacıklar, ısı, basınç gibi fiziksel gerçeklikleri YORUMLAR ve hayata karşı kendi yorumlarımız, gerçekliklerimiz oluşur. Yorumcuyuz işte hepimiz. (:
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Şevval Ceylan 27 Mayıs 2017
    peki beyaz ışık yokmu ? beyaz ışık ise onunda dalga boyu olması lazım buna bağlı olarak foton enerjiside olmalı büyük ihtimal prizma örneğini vereceksiniz ama bende şöyle bir örnek vermek istiyorum planck'in siyah cisim ışınımını biliyorsunuz: mavi,beyaz,sarı,kırmızı bu ışıma beyaza geldiğinde cisim bütün renklerimi ışıyor ?
    Ceyhun Cihan 27 Mayıs 2017
    Ne demek lafı olmaz. (:
  • +1
    Evet. Radyasyon ve onun dalga boyları fiziksel gerçekliğe tabidir diyebiliriz fakat renkler gerçekliğin dolaylı tasvirinin yapıldığı beynimizin ürünüdür. Beyaz ışık için de aynı şey geçerli. Çeşitli evrimsel süreçler sonucunda çevremizdeki bilgiye erişmek ve bunu yorumlayarak anlayabileceğimiz bir yapıya çevirmek dışında hepsi radyasyonun dalgaboyu aralığından başka bir şey değil.
    Vide supra 27 Mayıs 2017
  • +1
    @ceyhun cihan renk değişimi her zaman farklı dalgaboylarında gerçekleşir. Ne kırmızı tek bir dalgaboyudur ne de beyaz. Sebebi zaten bunu ölçmek için görünür ışık aralığını, yani gözlerimizi referans alarak açıklamamızdan kaynaklanıyor. Şu grafikten daha iyi anlayabilirsiniz. https://docs.kde.org/trunk5/en/kdeedu/kstars/blackbody.png
    Vide supra 27 Mayıs 2017
  • +2
    Çoğu renk diğer renklerin karışımıdır. Bizim renkleri tek tek görmemiz o karışımları ayırt edemeyişimizdendir. Dolayısıyla renkler insanı aldatabilir.
    abdullah başaran 30 Mayıs 2017