• +1

Evren bilindiği üzere genişliyor..Evrenin genişlemesi bir gün bölünmesi için olabilir mi? Paralel evrenler de hesaba katılırsa bir evren bölünerek evrenler topluluğunu oluşturabilir mi?

Alperen Temirov 05 Mayıs 2017
    Bak şimdi sen öyle deyince evrenin çok büyüyüp ikiye bölündüğü ve bu yüzden karanlık enerjinin yarı evrenin kütlesi için yetersiz gelip içine çökerek tekrardan bir büyük patlamayla yeniden oluşabileceği aklıma geldi. Ama bu bölünme olayı biraz daha düşünülmesi gereken bir olay.
    Zamirhan Lek 06 Mayıs 2017
    Uzay hiçlikten oluşuyor. Ama evreni oluşturan sınır hattı var. Bu sınırın diğer tarafıyla ilişkisini bilmiyoruz. Evreni balon gibi düşünürsek ve sonunda patlarsa, bu tek hücreli bir organizmanın eşeysiz bölünmesi gibi olmayacaktır. Sınırda kapı açılmış olacaktır. Yeni bir evren oluşmasından ziyade bambaşka bir sonuç çıkacaktır. Ama varsayımsal düşünürsek patlama ile oluşacak kaos içerisinde belirli oluşumlar ile sınırlar oluşturan evrenler de çıkabilir. Yinede şu fizik kuralı var ki evrende bir madde yok olamaz ve yoktan var olamaz. Zamanda yolculukta da böyle bir sorun söz konusudur.
    Abdulkadir KOÇ 06 Mayıs 2017
    Abdulkadir bey güzel yalnız şöyle bir ifade kullandınız "Yeni bir evrenden ziyade bambaşka bir sonuç çıkacaktır" tabi ki haklılık payı olabilir yalnız evren sayısının milyarlarca hatta hesaplayamayacağımız miktarda olması bu kadar ihtimalde kaos ortamında bir mucize evrenin oluşması bence bir ihtimal teşkil etmekte ,dünyamız da böyle oluşmadı mı?
    Alperen Temirov 06 Mayıs 2017
    Evrenin bir amip gibi bölünerek çoğalması yeni bir düşünce değil. Ama evrenin genişleme nedenlerini tam ve kesin bilmeden bunu ileri sürmek mümkün değil. Kimileri de sabun köpükleri gibi evrenler düşünüyor. Bazı köpükler daha çok büyüyünce, sınırını olutşuran zardan tasarruf etmek için, diğer köpüklerle de birleşiyor.

Sonuçta çok büyüyen evrenin, genişleyip bölünmesi yerine, yukarıda belirtildiği gibi ortalama yoğunluğunun düşmesi ve sonsuz uzaya enerji içeriğinin dağılması daha akla yatkın.

Yeni bir evrenin oluşumu için enerjinin yoğunlaşması ayrı bir konu. Koşullarını bilmiyoruz.
    Paralel evren tamamen bir hayal ürünüdür. Evren görebildiğimiz ve çeşitli cihazlarla tespit edebildiğimiz ve göremediğimizin de gördüğümüz evrenden pek de farkı olmayan benzer özellikleri olan evrenlerdir.
    -Bu tip anlatımların arkasından metafizik anlatımlarla bu konu güçlendirilmeye çalışılıyor ki bu durum son derece gereksiz.
    -Her ne varsa görebildiğimiz evrendedir.
    muzaffer erdem 24 Mayıs 2017
    Evren bölünmesi diye bir şeyin olması mümkün değil bir şekilde dağılması olabilir, ama bile dışa dönüş sarmallı bir evrenin dağılabilmesi için en azından evrenin yarıçapı kadar başka bir evrenin onunla yollarının kesişmesiyle olabilir,böyle bir şeyi astronomi kaynaklarında görmedim.
    muzaffer erdem 24 Mayıs 2017