Uzayın hiçbir bölgesinde gerçekten de yerçekimi yok mu?

merdane68 19 Nisan 2017
    Yerçekimi cisimlerden kaynaklıdır her cismin bir çekim kuvveti vardır mesela güneş sistemindeki gezegenleri düşünelim gezegenlerin belirli bir yörüngesi olmasının nedeni her birinin bir birine uyguladığı çekim kuvvetinden kaynaklıdır bildiğim kadarıyla yerçekimi kuvveti karadeliklerde çok fazladır ışığın kırılmasını gözle görebiliriz.
    Ümit AYDEMİR 19 Nisan 2017
    Uzayda Çekim Kuvveti Vardır.
    Boşlukda Bir Anda Hareketsiz Bırakılırsanız Size En Çok Güç Uygulayan Kuvvetin Etkisine Girersiniz

Yerçekimi Yani Kütleçekimi Dalgalar İle İletilir
    İsmi Kütleçekim Dalgası , Hızı Işık Hızındadır
    Hakan K 19 Nisan 2017
    Daha önceden belirttiğim gibi, uzay bir boşluk bir hiçlik değildir. Bütün gezegenlerin ve galaksilerin bulundukları eksende kalmalarının bir sebebi vardır. Bildiğin gibi uzay bir örtü gibidir. Ama çok farklı ve sıradışı bir örtü biz buna anti madde veya karanlık cisim de diyoruz. Bu ekseriyetten bir sebep olabilir.
    abdullah başaran 20 Nisan 2017
    Evet uzayın her tarafında yer çekimi yok. Çünkü dünyanın kütle çekim gücü oralara yetişmiyor ya da başka bir deyişle baskın değil.

Diğer yandan maddenin=kütlenin olduğu her yerde ve aralarında "kütleçekimi" var.
    Dünyaya yakınken, yer çekimi etkisi altıdasınızdır.
    Eğer yeterince uzaksanız ve Ay'da öbür tarafta ise (yoksa onun küleçekim gücü baskın olurdu) Güneş'in kütleçekim alanında olursunuz.
    Eğer güneşten yeterince uzaksanız, bu sefer samanyolu galaksisinin merkezinin (yakın çevrede başka yıldız yok ise) kütleçekim etkisi altında olursunuz.
    Eğer samanyolundan yeterince uzaksanız, yaklaşık 30-40 milyon ışık yılı- bu sefer en yakın (bu mesafeden daha uzak olsa da) kütleçekim etki alanında olursunuz.

Kütleçekim kuvvetinin derecesi, ilgili kütlenin büyüklüğüne ve aranızdaki mesafenin karesine bağlı olarak değişir.
    Eğer hiç bir kütlenin etkisi altında kalmayacak kadar uzakta iseniz ki bu 14 milyar ışık yılından öteye işaret, herhalde oralarda kütleçekim kuvveti olmaz.

Ama diğer yerlerin hepsinde, tüm kütlenize rağmen ağırlıksız olacaksınız. .Çünkü sizi en fazla etkileyen kütleye doğru "serbest düşme" pozisyonunda olacaksınız.

Tam tersine bence uzayın herhangi bir bölgesinde kütleçekimi olmama ihtimali gerçekten çok düşük olsa gerek. Eğer dünya için yerçekimi ivmesinin mesafeye göre nasıl değiştiğini merak ediyorsanız newton'un kütleçekim yasası ile deneysel hesaplama yaparak bunları kafanıza göre kıyaslayabilirsiniz. Etkilerin uzun mesafelerde ne kadar az olduklarını gerçekten anlamak için oldukça faydalı bir yöntem aslında.

Kütleçekim kuvvetinin tamamen olmaması demek uzaydaki bu noktanın gözlemlenebilir evreni içerisinde hiçbir cismin olmaması anlamına gelmesi gerekir. Kütleçekim dalgaları ışık hızında ilerlediklerinden aynı gözlem sınırlarına sahip olduklarını söyleyebiliriz. Evrende böylesine boş bir yer bulduğumuzu düşünsek bile yeterince hassas bir dedektör büyük olasılıkla evrenin ilk oluşum aşamalarından gelen arka plan dalgalarını yakalayabilir. Eğer kozmik mikrodalga arka plan ışıması gibi bir de kütleçekim arka plan dalgaları varsa eğer, evrende evrenin ısıl ölümü gerçekleşene kadar kütleçekim alanının olmadığı bir nokta bulabilmek zor olabilir.
    Vide supra 21 Nisan 2017