1

Telomer, DNA zincirlerinin sonunda bulunan bir molekül zinciri. Amacı hücrenin belli bir bölünme sayısından sonra intihar etmesini, ölmesini sağlamak. Çünkü vücut hücreleri sürekli yenilenir. Mesela 60 yaşındaki bir adamın en yaşlı hücresi 11-12 yaşındadır. Yani 502li yaşlarında çoğalma ile gelişip, bir öncekinin görevini devir almıştır. Ancak her hücre bölünmesi esnasında çok ufak hasarlar oluşur. Eksiklikler veya fazlalıklar. Her hücre bölünmesi ile bu hatalı kısımlarda bir sonraki hücreye aktarılır. Ve hatalar birikir. Eğer hücreler belli bir aşamdan sonra ölmez ve çoğalmaya devam ederse, metastaz olarak tabi edilen yayılma olur. Bu da diğer hücrelerin işlevini önler. sistemi çökertir ve canlıyı ölüdürü. Buna kanser diyoruz. İşte bu nedenle hücre genlerinde telomerler bulunur. Her bölünmede bu zincir kopyalanmaz, ikiye bölünür. (DNA kopyalanır) Böylece zincir kısalır. belli bir bölünmeden sonra ise, ulaştığı kısalık ile hücre ölümünü tetikleyecek kimyasalları başlatır. Bu nedenle bunu uzatırsanız hücre ölümü olmayacağı için yaşam uzar. Ama riski de artık tüm vücudun kanserli olmasıdır. Bu Resident Evil yaratıklarından birine benzer herhalde... Ölümsüzlük için hücre içi yıkımı, gen bozulmasınıda tedavi etmek gerekiyor. Belki daha fazla gen ile mümkün olabilir. Hasarlı gen için daha çok yedek parça. Veya alternatif gen aşılmak, işlevini yerine getiremeyen gen'in yerine iş görecek başka bir gen... Ya da hücrenin metabolizma hızını yavaşlatacak ve bu sayede yıkımı da yavaşlatacak bir gen..

0

jkjlkhlhkjnlnh