Takyonlarla fotonlarin , matematiksel anlami disinda farki nedir ?

Morgan Frei 06 Nisan 2017
    Simdiye kadar yaptigim hatayi tekrarlamamak istiyorum.Evrenimizin hiz limiti, isik hizi degil, "c". Bunu ilk isik sayesinde buldugumuz icin, "isik hizi" desek de, ( mesela, nasil ki hareket eden bir aracin farlarini acmasi veya hareket etmeden acmasi arasinda, mevcut kaynaktan cikan isigin hizi hep ayni oluyor ) , limit aslinda "c" . Bunun anlami eger evren "c"+100 gibi bir limiti kabul etseydi, belki de isik "c+97" gibi bir miktarda kalabilirdi, yani isigin kazanabilecegi bir limit, evrenin limitinden dusuk olabilirdi.

Peki , matematiksel formullerle ispatlanan "hayali" takyonlarin , bu anlamda fotonlardan farki nedir ? eger evren dedigim gibi "c+100" gibi bir limit belirleseydi, takyonlar bu hiza ulasir miydi, yoksa takyonlarin potansiyel hizlari limitsiz mi? mesela hiz limiti tasimayan bir evrende, takyonlar da limitsiz mi hiza sahip olurdu ?
    Morgan Frei 06 Nisan 2017
    Necmi Bey,
    Zaten aciklamamda, limit hizin daha yuksek oldugu bir evrende ( ornegin c+100 gibi bir misal yazdim ) takyonlarin limiti mesela c+99'da kesilebilir miydi, , yoksa sizce limitsiz bir evrende dahi, takyonlar limitsiz bir hiza mi sahip olurdu ?
    Necmi bey,
    Sanirim demek istediginiz, "c" hizindan az olmamak kaydiyla, sifir enerji durumunda takyonlarin hiz limitinin olmadigi, ki son derece mantikli.(tabii ki bizim evrenimizde gecerli degil )
    Sanirim ayni anda yazdik Necmi Bey
    Morgan Frei 07 Nisan 2017
    Burtay Bey, aslinda her fikir, kafami karistiriyor. Sormak istedigim sey, isigin hizinin "c" olmasinin nedeni , evrenimizin hiz limitinin "c" olmasindan kaynaklaniyor, yani bu limit daha fazla olsaydi, ornegin "3c" belki fotonun hizinin "2c" oldugunu saptayabilirdik.

Hiz limitinin "c'den fazla" olan bir evrende, takyonlarin (eger varlarsa ) kesinlikle gozlenebilecegini dusunuyorum . Merak ettigim ise , takyonlarin da, bu evrende , "ayni bizim evrenimizde isigin potansiyel hizinin kisitlanmasi" gibi bir kisitlamaya ugrayip ugramayacaklari. Cunku fotondan farkli olarak, Necmi bey'in dedigi gibi bir enerji faktoru de var ki bu faktor takyonlarda farkli isliyor.
    Necmi Bey,
    Takyonlarin bizim evrenimizde olamayacagini biliyorum .
    Baska bir evrendeki c limiti, tabii ki ayni yapida oldugu surece isik hizi degismez.Ancak eger c limiti farkli bir deger olsaydi, isigin belki de bir limit hizina sahip olabilecegini saptayabilirdik.Tek dusuncem bu.Limit hizinin cden fazla oldugu bir evrende, isik hizi yeterli olmadigi icin, limit hizi hesaplamak icin neler yapilanilirdi?
    Morgan Frei 08 Nisan 2017
    Ikinci durum ise, isik kutlesiz oldugu icin, hangi evrende olursa olsun, o evrenin limit hizina mutlaka erisecegi
    Morgan Frei 08 Nisan 2017
    Eğer evrenimize ait olan matematik, bir olasılıktan söz ediyorsa, o olasılığın gerçekleşme ihtimali her zaman vardır.
    Takyonlar için bir çok fikir ortaya atılmış, hatta meleklerle bile bağdaştıran zihniyetler oldu.

Işkıtan hızlı olan ve ışık hızı altına inemeyen parçacıklara takyon adı veriyoruz. Işık hızının üstünde oldukları için, onları bizim evrenimizde bildiğimiz yollarla tespit etmek ya da ispatlamak mümkün değil. Yani bizim için yoklar.

Diğer yandan matematiksel olarak, ucu açık bir olasılık. Görmezlikten de gelinemiyor.
    İlk soru, eğer takyonlar var ise, bunların evrenimize olan etkileri ve işleri ne olurdu? Olabilirdi?
    Bana göre hiç bir etkileri olmazdı. Bu yüzden üstlerine kafa yormaya bile gerek yok...