Nicin evren, isigin hizini limit olarak secmistir ?

Morgan Frei 03 Nisan 2017
    Soruda "niiin isik hizini limit olarak secmistir"demememin ama "isigin hizini" dememin nedeni , isigin hizini secmis olmasindan bahsediyorum. Evrenin limit olarak "299 792 458 m/s" secmedigi, isigi sectigi kesin.Sizce neden boyle bir sistem olustu ? Yapilanmada bu karari evren nasil verdi ? ( evreni bilincli bir sistem olarak gordugumden degil, ama kelimeleri secerken baska alternatif bulamadigim icin 'karar vermek' eylemini kullndim )
    Morgan Frei 03 Nisan 2017
    buna benzer bir soru sormuştum...
    belki yardımcı olur...
    Evrenin dokusunun, enerji yoğunluğunun elverdiği en üst sınırdır da ondan.

Daha da doğrusu, evrenin boşluk-vakum dediğimiz kısmı, enerji yoğunluğu olarak en küçük değerdedir.
    Boşluk olarak tarif ettiğimiz bölgedekinden daha düşük enerji yoğunluğu yoktur.
    Keza, dünya dışındaki boşluk bile, enerji ve partikül açısından daha yoğundur. Bunun sonucunda kütleçekim etkisi ile zaman etkilenmektedir ve foton bu hızın üzerine çıkamamaktadır. Bu bir seçim, tercih değil, olabilen maksimum hızdır. Enerji yoğunluğu artıkça, hız da azalır.

(Tabii küsürlü ve bize göre çok büyük bir sayı olması tamamen parmaklarımızla alakalı. Bizler on parmaklı olarak, onluk sayı sistemi geliştirmişiz. Ölçülerimizde ona göre.)
    evren seçmedi gözlemlenebilir evrendeki işleyiş gereği ışık hızı hız limiti olarak kabul ediliyor
    onur cem dağ 03 Nisan 2017
    Atmosfer Olmasaydı Uçak Yine Uçardı.
    Hakan K 04 Nisan 2017
    Uçaklar, aerodinamik dediğimiz yapıları-şekilleri sayesinde, hız kazanmaları ile kanatlarının alt ve üst yüzeyindeki basınç farklılıkları sayesinde uçarlar.
    Çünkü hava bir akışkandır. Yoğunluk ve hız ile basınç arasında ilişki vardır. .böylece kanat altındaki hava basıncı, kanat üstüne galip gelir ve uçağı uçurur.
    İster pervane ister tepkili motor olsun, ileriye doğru hız vermek içindir. Onlar yoksa kuvvet olarak yerçekimi bile (planör) kullanılır.
    Tepkili roket motorları fark olarak, çok hızlı hale gelmiş atomları-molekülleri fırlatır ve etki-tepki ilkesince uçağa, ya da uzay gemisine hız verir.
    Boşlukta gidebilmesi bu yüzdendir. etki-tepki sonucu kazandığı momentumun onu ileriye itmesi.

Ama uçaklar uzayda gidemez, uzay gemileri gider. o da "eylemsizlik" sayesinde.

Motoru TurboFan Gibi Atmosfer Gerektiren Motorlar Olmadıgı Sürece Uçabilir