• +2

örneğin güneşin kütlesi uzayı büküyor çarşaf gibi..uzay boşluğunda aşağı veya yukarı kavramları olmadığına göre neden bir yöne eğilir

• +1
    gerdiğimiz çarşafın üzerine portakal koyarsak çarşaf gerilecektir bu örnek hep verilir. ancak alta doğru eğilecektir dünyanın portakala uyguladığı yer çekimi kuvvetinden dolayı.peki uzay boşluğunda kütlenin uzayı bükmesini bu şekilde açıklamak doğru mu? güneş uzayın dokusunu büküyor bir eğri medana getiriyor. farz edelim ki güneş sisteminin dışından gözlemleyebiliyoruz bunu. görüyoruz ki güneşin etrafında bir çukur oluşmuş, ama neden bir yöne eğim yapıyor yerçekimsiz uzay boşluğunda? görsellerde verilen şekillerde örümcek ağı misalı bükük bir koordinat üzerinde küre. neden bir yönde gösteriliyor? muhtemelen anlaşılması için. ama yanlış anlaşılıyor. bunu açıklayabilecek ya da foto gönderebilecek olan var mı? teşekkürler.
    Bunu gravity lens etkisi konusundaki gibi dusunebilirsin.Isik uzayzaman cizgilerini izler.buyuk bir kutleden gecerken yaptigi kivrim hatlari gibi dusunursen 3 boyut algilarsin.
    Morgan Frei 03 Mart 2017
    Başka bir örnek: Uzayda mükemmel bir bomba patlamasındaki tüm parçacıkların hareketini gözünüzde canlandırın.
    Ardından patlama ile yayılan basınç dalgalarını düşünün.
    Şimdi flimi ters sarın.
    İşte kütleçekiminin yaptığı bükme böyle bir şey. (Aynısı ya da eşdeğeri değil)
    Uzaydan dolayı yer çekimsiz bir alan,sizler portakal ve çarşaf örneğinde yer çekimini ele alıp bükülme görüyorsunuz.Benimse nacizane fikrim; yerçekim olmayan uzay ve herhangi bir gezegeni düşünelim.Orada o gezegen ya da yıldız farketmez her cismin bir yoğunluğu vardır ve uzayda ışıklarını yansıtan ve ışık yılı diye adlandırıp kendi dünyamıza uygun skala ürettiğimiz ve uzayda mesafe adına bundan başka yol skalasını kullanamıyoruz.ışıkları yansır ve yoğunluğu olduğu için ışık, bu gezegen için kırılmaya uğrar.dışardan bakan kişi için belli yörünge eğiminden bükülmüş bir şekil görür ve gezegenin kütlesini de dahil ederiz.Neden tek yöne eğilim kısmına gelince ise sağ ve sol parametrelerden gelen kütle ve yoğunlukla gezegen normal düzlükten bir eğime girmiş gibi görmemizi sağlar bu sayede muhattabı olduğumuz gezegenin çevresinde eğime neden olur.
    Rukiye 03 Mart 2017
    Yani 5 sayfa da anlatabilirsiniz bunu fakat hiçbiri görseller kadar açıklayıcı olamayacaktır. Bu eğilmenin bir yönünün olduğunu düşünmüyorum. Evet baskın düşünce olarak içeriye doğru ya da maddenin kütle merkezine doğru yöneldiği söylenebilir ama bu tam tersi de olabilir.
    Vide supra 04 Mart 2017