Zaman fiziksel bir yoğunluk olabilir mi ? Işığın farklı yoğunluklarda ( hava-su ) , farklı hızlarda hareket ettiğini biliyoruz , o zaman ---

O zaman ışık hızı zaman yoğunluğunda '' durur '' gibi gözükebilir miydi ? Hep ışık hızında zaman '' durur '' diye düşünmüştük veyahut düşünüyoruz . Bunun için elbet geçerli kanıtlarımız var .
    Fakat ışık hızına ulaştığımızda aslında belkide '' uzay-zaman yoğunluk bariyerini '' aşmak için gerekli olan azami hıza ulaşmış olmaz mıydık ?
    Sadece bir düşünce arkadaşlar , iyi günler . (:
    bu konuyu @burtay mutlu hocam ile mailleştiğimizde ele almıştık...
    zamanın evrenin her yerinde farklı hızlarda ve yoğunlukta işlediğini ele alırsak....farklı her zaman dalgasında ışık hızı, zaman dalgalarının dışındaki bir gözlemci için farklı olabileceğini söylemiştik...
    aynı ışığın su içindeki hızı ile su dışındaki hızlarının farkları gibi....
    bu düşünceye göre ışık hızı aşıldığında içinde bulunduğu zaman dalgasının bariyerini aşarak farklı bir zaman dalgasına geçiş yapılacağı yönündeydi...düşünce deneyine göre tabiki de :)
    farklı 2 zaman dalgasında zaman dalgalarının içindeki farklı 2 gözlemci için ışık hızı sabiti hala geçerlidir....
    fakat bu 2 zaman dalgasın dışındaki farklı bir gözlemci için ışık hızı her iki dalgada farklı ölçülecektir...
    Işığın farklı ortamlarda yoğunluk farkından dolayı yavaşlaması gerçekten zor anlaşılan bir durum fakat emin olduğum tek şey fotonların hızının yoğunluk farkından bağımsız olarak halen ışık hızında dağılıyor, absorplanıyor ve tekrar salınıyor olduğu. Bir yığın hareketi olarak yavaşlama mümkün oluyor galiba ve bununla beraber bilgi de yavaşlama süresince bozulmadan duruyor. Bir başka deneyde ise ışığın bose einstein yoğunlaşması ortamında hızının beklenildiği gibi yavaşlaması fakat ortamdan çıkışında aynı yavaşlamayı koruduğu söyleniyor ki bu özellikle ışık hızı sabit mi sorusunu beraberinde getiriyor. Henüz ayrıntılı bilgim yok bu konuda.

Soru cümlesi içerisinde belirttiğin görüş ya da bakış açısı aslında "ışık neden daha hızlı gidemiyor" sorusunun kısmen yaygın bir örneği. Daha önce aynı benzetmeyi yaparak; ışık hızının aslında ışıkla bir alakası olmadığı, evrenin dokusunda oluşan bir dalganın ulaşabileceği en yüksek hız olarak açıklayan yazılar okumuştum. Kütlesiz parçacıkların -parabolik dalga fonksiyonu karakteristiği sayesinde- hızının, kütleçekim dalgalarının hızı ile aynı olması bu noktada açıklayıcı olabilecek en büyük benzerliği teşkil ediyor aslında. https://www.youtube.com/watch?v=dw7U3BYMs4U

Alliance zaman dalgası olarak tam olarak kastettiğiniz ne? Güvendiğin açıklayıcı bir kaynak var mı basit olarak açılayan?
    Vide supra 18 Şubat 2017
    '' Evrenin dokusunda oluşan bir dalganın ulaşabileceği en yüksek hız olarak '' fikrine katılırsam o zaman evrenin dokusunun ışık hızından daha hızlı uzaklaştığını nasıl açıklardık ?
    Evren içindeki maddeler değil ama evrenin dokusunun ışıktan hızlı uzaklaştığı bilinen bir şey , bu bence ışık hızının evrenin dokusunun oluşturabileceği en hızlı dalga teorisine biraz şüphe uyandırıyor .
    Belki atladığım bir yer vardır bilemiyorum tabi .
    @Vide Supra, bu konuda maalesef güvenilir bir kaynak yok. Fiziksel Zaman dalgaları önermesinde bulunan kişilerdenim. Belki de ilk'im. Ancak bu konuda herhangi bir araştırma ve gözlem sonucu yok. Varsayımlara dayanan bir yaklaşım.

Böyle bir önermeyi yaparken tabiki evrendeki nesnel durumlardan faydalandım.
    Ele aldığım ilk yaklaşım, evrenin homojen ve düzenli bir enerji topluluğundan başlayarak genişlemesi sırasında düzensizleşmesi. Bu bana evrenin bir enerji yoğunluğu olduğu fikrini kabul ettirdi. İkincisi evrenin mütemadiyen genişlemesidir. Eğer evreni tek-bütün ve bir yoğunluğu olan bir alan-bölge olarak kabul edersem, çevremizde gördüğümüz olağan fizik kurallarına göre, bu yoğunluğun genişleyerek fethettiği yoğunluktan daha fazla olması gerektiğini düşündüm. Yani bildiğimiz evrenin dışındaki tanımlayamadığımız -bilmediğimiz bölgenin evrenin iç basıncından daha düşük bir basınca sahip olması gerektiğini varsaydım. (Fizik kurallarına göre de başka bir olasılık yok)
    Üçüncü noktada, evrenin dokusunun bu düşük yoğunluğundan dolayı bir süper akışkan özellik gösterdiğine dairdi. Gazlar ve sıvılar bildiğimiz akışkanlar, katılara göre daha düşük molekül bağlarından dolayı akışkanlar. Bunlarda katı parçacık olarak maddeden dolayısıyla yoğunlaşmış enerjiden hasıl olduklarına göre, enerjinin direk kendisi niye akışkan özellik göstermesin? diye düşündüm.
    Üstelik evrendeki enerjinin eğilimine bakınca; enerji çok yoğun ortamdan, az yoğun ortama doğru hareket ediyor-akıyor. Bizlerde bu akımlardan "iş" elde ediyoruz.
    Basınç içeren bir akışkanın, daha düşük bir basınç alanında genişlemesini inceleyince bu yayılmanın çok kısa aralıklarla ve kademeli olduğunu farkettim. Önce bir miktar genişliyor. Bu yeni bölge ile iç bölge arasında basınç eşitlemesi yapıyor, sonra eğer dış ortamdaki basınç hala düşük ise bir sonraki genişleme aşamasına geçiyor.
    Tabii bunun ölçeği ne olabilir? diye düşündüm. Bununda evrensel en küçük mesafe ve zaman birimleri olabileceğine karar verdim. Çünkü evrenimizde daha kısa bir zaman ve mesafe aralığı yok. Yani Planck ölçeklerinde.
    Sonuçta, evrenin her bir Planck zamanında, bir Planck mesafesi genişlediği sonucuna ulaştım.

Tabii bir akışkan bu şekilde genişleyip, basınç eşitlemesi yaparken, basınç alanlarındaki farktan kaynaklanan bir enerji atımı oluyor. Yani dalgalanma söz konusu oluyor. Bu dalgalar, evren dışında bunları aktaracak bir ortam olmadığından, bulabildikleri tek yayılma ortamı olan (düşük yoğunluklu enerjiden hasıl süper akışkan) evren dokusunda yayılıyorlar.

Bu yapı, dıştan içeriye doğru bir yayılım. Yani doğadan gördüğümüz dalgaların tam tersi. Eğimide ters. Bunun anlamı bu dalgalar evrenin iç dokusuna doğru ilerledikçe, taşıdıkları enerjinin karşılaştıkları birim başına arttığı yani odaklandıkları oluyor.
    (Yani bir sistemin büyük yapısı bu dalgalardan daha az etkilenirken, minik parçacıkları daha çok etkileniyor.)
    Bu dalgaların enerjiyi biçimlendirip, yönlendirdiği ve parçacıklaştırıp-maddeleştirip bu durumu koruması için gerekli olan enerji sürekliliğini sağladığını düşünüyorum.
    Zaman algımızı da, bu dalgalardan kaç tanesini geçtiğimize bağlıyorum. (1 saniyelik zaman algısı için, 10 üzeri 43 tanesinin geçmesi gerekiyor gibi...)

Eğer "zaman" ı fiziksel olarak bu dalgalara bağlarsak, zamanın farklı (enerji) yoğunluktaki ortamlarda hareket eden dalgaların verdiği tepkilere çok benzer şekilde farkederiz.
    Özel görelilikte buna dahil.
    Varsayımı, daha ayrıntılı incelemek isteseniz, http://evreneyenibirbakis.blogspot.com.tr/ "Evrene Yeni Bir Bakış" sayfamda var.
    @Perfection, sorgulamanızda haklısınız. Ancak evrenin dokusunun ışıktan hızlı genişlemesi sadece göreceli bir tespit.
    Şöyle düşünün, elinizde bir top var. Bu top sağlam ve esnek. Dakikada yarıçapı 1 santim olacak artacak şekilde şişiriyorsunuz.
    Topun 2 zıt yüzeyindeki karıncaların birbirlerine olan uzaklaşma mesafelerini düşünün. Onlarda birbirlerinden dakikada 1 santim hızla mı uzaklaşacaklar? Yoksa daha üst bir hızda mı?
    (Burada karıncalar arasındaki mesafeyi ölçerken, direk bir doğru değil, topu oluşturan plastik ham madde dokusundan yani yüzeyi üzerindeki mesafeden söz ediyorum.İki karınca arasındaki direk doğru, bir "solucan deliğini" temsil eder.)
    Kaldı ki topun yüzeyi 2 boyutlu, yani 2 boyutlu bir genişlemeden söz ediyoruz. Evren ise minimum 3 boyutlu bir şekilde (nasıl olduğunu tasavvur edemiyorum) genişliyor.
    Bu kanıya varmamın nedeni, genişleme hızının artması değil; <<genişleme hızının mesafeye göre "oranlı olarak" artması>>.

Yine de bilgim tam olmadığı için, yanılıyor olma ihtimalimde çok yüksek. Şüphe duymaya devam, yani...

Uzayı katetmeni sağlayan hız ile uzayın genişlemesi sonucu görece hızının değişmesi aynı şey değil. Uzayın genişlemesi madde üzerinde bir kuvvet oluşturmadığı gibi maddenin enerjisini de arttırmıyor yani görece ışıktan hızlı uzaklaşıyor olsa da aslında sadece aralarındaki uzay genişliyor. Bu açıklama belki genişlemeyi anlatmanın en kolay yolu ama en ayrıntılı yolu olmadığında kesin.
    Vide supra 19 Şubat 2017
    @shibumi_tr paylaştığın için teşekkürler, okuyacağım.
    Vide supra 19 Şubat 2017