tekillik hakkında ne biliyorsunuz arkadaşlar

esra içaçan 07 Şubat 2017
    Bir gök cismi düşünelim uzayda öylece duruyor bir yörüngesi yok ya da bir koordinata bağlı hareket etmiyor. Kısaca kara delikten bahsediyoruz. Bu gök cismi yerçekiminin sonsuz olduğu konum olarak tanımlanır (Bu da kısaca Kütlesel çekim). Tekillik ise bu kütlesel çekimin merkezidir. Çok küçük bir hacme sıkışmış çok büyük kütlelerden oluşur. İnanılmaz büyüklüklerdeki bu kütle merkezinin çekimi de çok büyük oluyor. Fakat işte fizik burdan sonrasını açıklayamıyor çünkü sonsuz tekillik o yerçekiminin arkasında ne olduğunu görmeden anlaşılamaz. Bu tekilliğin içinde de fizik kuralları geçersiz oluyor.
    Oğuzhan Aldemir 07 Şubat 2017
    Aslında tekilliğin ne olduğu hakkında hiç bir bilgimiz yok.
    Bildiklerimiz, "ne olmadığı" yönünde daha çok:
    Boyut yok. Hacmi yok. Fizik kuralları geçerli değil. Zaman yok. Aşırı derecede enerji yüklü olmalı çünkü bildiğimiz anlamda madde yok.
    Buna karşılık tekilleşmiş olsa da uzay-zaman'ı eşdeğerli olarak bükecek kadar kütleçekimi uyguluyor.

Karadelikler'in merkezindeki tekillik, aslında uzay-zaman dokusunun aşırı dik bükülmesinden dolayı üç boyutlu gibi algılanıyor olsa da (çünkü oluşturduğu kütleçekim alanı 3 boyutlu uzaya etki ediyor) 2 boyutlu. Aşırı esnek bir zara bırakılan ağır bir maddenin , esnek zarı bükmesi gibi bir oluşum oluşuyor. Ama bu yapı (esnek-zar, uzay-zaman dokusunu temsil ediyor) aslen 2 boyutlu bir yüzey.

Bana göre tekillik, enerjinin hiç bir titreşim yapamayacağı kadar sıkışık ve yoğun olduğu bir yapı. Enerji o kadar sıkışık ki, tamamen homojen ve tek tip bir oluşuma dönüyor. Burada enerji için titreşim olmadığından, bildiğimiz uzamsal boyut kavramları geçersiz kalıyor.
    oğuzhan kara delikler zaten bulundukları galaksinin merkezi etrafında yörüngeye girmiş durumdalardır. hatta kendisene görece çok fazla kütleye sahip bir yıldızın etrafında sıradan bir gezegen gibi yörüngeye girebilirler öcü değillerdir.
    Origin 08 Şubat 2017
    Tekillikler , sahip oldukları kütlenin ( milyonlarca milyarlarca güneş kütlesinin ) iğne ucu kadar ki bir noktaya sıkışması sonucu oluşan ve evreni neredeyse en çok büken uzay-zaman noktaları . Sonsuz yoğunluk ve sonsuz kütle gibi kavramlarla özdeşleşen tekillikler uzay-zamanı büken en yoğun ve güçlü fenomenlerdendir .