Paralel evren var mıdır? Peki varsa nerededir?

3nokta 23 Nisan 2015
    Paralel evren var olsa bile biz o evrenin varlığını kanıtlayamayız. Çünkü biz o evrenden başka evrende bulunuyoruz. Bazı bilim adamları ve filozoflar paralel evrenin var olduğunu iddia etmektedir. Bu insanların sunduğu paralel evrenle ilgili pek çok düşünce var. Genel olarak 3 başlık etrafında toplayabiliriz. Birincisi evrenimiz oluşurturan yapının (Tam olarak bu yapının nasıl bir şey olduğu hakkında bir fikir beyan edilmiyor) neden sadece bir evren oluşturacağı sorusuyla birden fazla evrenin var olduğunu söylüyorlar. Bu evrenlerde bizimle alakası olmayan pek çok şey olabilir.
    Hakan Çakmak 24 Nisan 2015
    Paralel evren var olsa bile biz o evrenin varlığını kanıtlayamayız. Çünkü biz o evrenden başka evrende bulunuyoruz. Bazı bilim adamları ve filozoflar paralel evrenin var olduğunu iddia etmektedir. Bu insanların sunduğu paralel evrenle ilgili pek çok düşünce var. Genel olarak 3 başlık etrafında toplayabiliriz. Birincisi evrenimiz oluşurturan yapının (Tam olarak bu yapının nasıl bir şey olduğu hakkında bir fikir beyan edilmiyor) neden sadece bir evren oluşturacağı sorusuyla birden fazla evrenin var olduğunu söylüyorlar. Bu evrenlerde bizimle alakası olmayan pek çok şey olabilir ancak bu karama göre evren sayısı sınırlıdır ve fizik kuralları dahilinde oluşur. İkincisi sonsuz tane paralel evrenin var olduğu ve bu paralel evrenlerde düşünebildiğin her şeyin var olduğu, yani örneğin başka bir evrende ben klavyeyle yazı yazmak yerine klavye benimle yazı yazıyor (Bu fikrin bilimsel hiçbir temeli yok) . Üçüncü olarak da evrendeki belirsizliğin her sonucunun evrende başka bir paralel evren yarattığı görüşü. Kuantuma göre bizim farkedemeyeceğimiz ölçüde evrende çok küçük belirsizlikler mevcuttur. Örneğin elektronun çift yarıklı girişim deneyinde elektron kırınım yaptıktan sonra nereye çarpacağı belli değildir. Ancak belirli olasılıklardan bahsedebiliriz. Bu tüm olayların aslında gerçekleştiği fakat bu olasılıkların hepsi ayrı bir zaman aralığına açılarak paralel evrenler oluşturulduğu düşünülmekte.
    Hakan Çakmak 24 Nisan 2015
    Bana kalırsa Paralel Evren olarak tanımladığımız belirsiz olgu, tamamı ile insanların yaşadığı temel olasılıkların yan olasılıklara vurması ile yaşanan birer meta zaman kavramı olabilir. Yani olma olasılığı zaman olgusunun tekrarlanmasına bağlı olarak yüksek.
    Mehmet Koca 24 Nisan 2015
    Paralel evren denilen olay süperkonumla bütünleşik bir kavramdır. Süperkonumun ne olduğu , sebebi ve oluşumunu araştırmanı tavsiye ederim. Bu şekilde alacağın hiçbir cevaba zaten anlam vermeyeceksin.
    Yusuf Öztürk 25 Nisan 2015