0

Anahtar kelimenize \"kütle\" ekleseydiniz çok iyi olurdu. Evrenimizde kütlesi olmayan ama kütleçekimi uygulayan bir çok şey var. Bilime de olumsuz bir etkisi yok. Başka bir sorgulamaya bakmanızı öneririm. https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/19516/ Karadelikler hacimleri olmayan, 2 boyutlu ve müthiş kütle çekimi uygulayan \"şey\" ler mesela. Fotonlar var kütlesiz ama evrenin temel enerji taşıyıcısı, aktarıcısı \"şey\" ler. Ayrıca elektromanyetik dalgalar var. Bunlarda evreni etkileyen ve 2 boyutlu ama kütlesiz \"şey\" ler... Öncelikle \"kütle\", neyi temsil ediyor? Kütle olarak tanımadığınız \"şey\" nedir? Buna cevap vermeniz lazım. Ardından \"kütlesiz\" kavramı bir tanım ve anlam kazanır. Madde nedir? Bir enerji yoğunlaşmasıdır. Elle tutulur, kütleli, 3 boyutludur. Ağırlığı ve hacmi vardır. Hacim nedir? Ağırlık nedir? Bu soruları daha da derine indirmek mümkün. Yukarıdaki linkte kütle üzerine bir sorgulama var. Doğru olmasa bile en azından kavramların önemi ve farklılıkları hakkında fikir verebilir. Bana göre kütle, enerjinin 3 boyut üzerindeki titreşimi sonucu hapsettiği, kapsadığı, işgal ettiği alanın evrenin dokusu ile yaptığı etkileşimin bir sonucudur. Çünkü bu enerji yığını, evrenin genişlemesi ile istemsiz olarak hareket ediyor. Ve \"zaman\" onu sürekli, titreşemeye zorluyor. Bu yaklaşıma göre; Her hangi bir enerji topluluğu eğer 3 değilde 2 ya da 1 boyut üzerinde titreşiyorsa \"kütlesiz \" oluyor. (4 ve 5 boyut üzerinde titreşiyorsa nasıl bir tanım getiririz bilemiyorum ama bize yansımasını \"kütleli\" olarak tanımlayacağımızı düşünüyorum.) \"F=m.a\" da eğer \"m\" yerine \"enerji\" kavramını koyarsanız sorun çözülüyor gibi. Her durumda bir momentumları ve bunu ifade eden bir kuvvet değeri oluyor. (Ama burada da enerjinin yoğunluk ve titreşim alanları sorunu ortaya çıkıyor. Bu nedenle Newton yerine Einstein\'ın denklemleri daha sağlıklı gibi...)

0

Kütle, sistemlerde enerjinin hapsolmuş hali gibi düşünüldüğünde temelde kütlesiz ve ışık hızında hareket eden parçacıkların higgs alanı ile etkileşimi sonucu yoktan değil enerjinin korunumu yasası ile kazandıkları bir özelliktir. Fotonlar ise higgs alanıyla etkileşime girmemekteler. Ve bunun sebebi ise standart modele ek olarak gelen higgs modeli ve tüm hesaplamalarının sonucunda fotonun kütlesiz olması gerektiği sonucuna ulaşılıyor. Bu henüz ölçemediğimizden diyerek boşluk bırakılan bir fizik soru olarak değil, diğer tüm gözlemlere uyan hesaplamaların ve oluşturulan modelin kaçınılmaz sonucu. Yani kütlesiz olması ışık hızında olmasının sebebi diyerek başlı başına bir temel atılıyor. Diğer adım ise einstein in dediği gibi eylemsizlik kütlesi ile yerçekimi kütlesinin aslında aynı şeyler olduğu noktası. Örnek verdiğim kütlesiz kutudaki fotonların kutuya çarparak yarattıkları etki yani sistemin toplam enerji ve momentum yoğunluğu sebebiyle bir kütlesi olmasını ve kütleçekiminden nasıl etkilendiğini açıklıyor. Foton kutusunu bir protona benzettiğinizde aslında hiç de farklı olmadıklarını ve kuarkların titreşiminin - fotonların kutuya çarpmaları gibi- neredryse tüm kütlenin kaynağı olduğunu görülüyor. Daha çok yeni araştırmaya başladığım ve şimdilik işlemler ve matematiğine girmeden edindiğim yüzeysel bilgiler bunlar. Umarım açıklayıcı olur.

Vide supra 7 yıl önce 0