0

Matematik evrenin dilidir ve hayatla kurmaya çalıştığımız ilişkinin şu an için en ümit vaat eden aracıdır. Doğada gerçekleşen bir olayın çok benzer durumlarını tamamen soyut olarak betimlemek ve sonucunda garip bir şekilde çalıştığını görmek en basit tanımla açıklanamayacak derecede muhteşemdir. Gerçekten de michio kaku\'nun dediği gibi şayet bir tanrı varsa matematikçi olması şaşılacak bir durum olmaz galiba. Evrimsel süreç neticesinde düşünebilen zeki canlılar olarak doğada meydana gelen olayların bir düzeni/kalıbı olduğunu fark ettiğimiz an zaten matematiğin temeli olabilir. Bu da canlılarda çevreyle olan etkileşim ile orantılı olduğundan sonuç olarak ya insanlar matematiği keşfetti ya da daha üstün bir anlayışın getirisi olarak doğanın yansımasında matematiği gördü. Yani normal hayatta zaten matematik bir şekilde düşünce yapına dahil durumda. Okula gittiğinde orada kendiliğinden bir anda var olan bir şey değil. Eğer kare bir dart tahtasına çember çizerek rastgele dart okları atmaya başlarsan, toplam attığın dart oku sayısını bilmesen bile sadece çember içindeki ok sayısını sayarak kaç tanesinin çember dışına isabet ettiğini tahmin edebilirsin örnek olarak. Piyasa analizlerinde, çeşitli toplumsal durumlarda ilginç istatistik kanunları bulunmakta ayrıca. Yani evet çok kaotik sistemler dışında matematik olayların tahmini konusuda oldukça başarılı.

Vide supra 7 yıl önce 0