Zaman kavramı

Çağrı Esen 30 Ocak 2017
    https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/12024/ ilgili yazılar .

Ek olarak insan tasarımı ortalama 60 sene yaşar . Kalplerimiz dakikada 80 kez atar ortalama . Fakat 1 dakikanın 1 saniye olduğu yada 1 senenin 10 gün olduğu bir uzay-zaman koordinatı düşünün . Bir nevi biyolojik saat ile farklı zaman bükülmeleri arasında kalan insanın '' jet lag '' sendromu geçirmesi gibi . !
    Merhaba fizik okumuyorum bilgim çok yok zaman kavramı videoları izlerken aklıma bir şey takıldı uzun olucak ama ama..

Yaşıt arkadaşımız dünyada kaldıgında biz ışık hızı ile yolculuk yapıp döndüğümüzde arkadaşımız 50 yaşında biz 35 yaşında oluyoruz , aslında bu yaşımızı etkileyen faktörleri çıktıgımız yol tarihi ve dönüş yılı hesabımıza göre hesaplanıyor ama izlediğim videolarda çoğu kişi genç olarak dönüyor ( Interstellar filmindede geçiyordu ) asıl sorum , araç içindeyken gittiğimizde hücrelerimiz normal dünyadaki oranla ölmeli ve yenilemi bu yolculuğun o zaman insan üzerinde etkileri var mı yoksa uçarken bizim algıladıgımız zaman yavaş geldiğinden dolayı beyin bunu algıladıktan sonra insan vucudu kendini ona göre mi adapte ediyor , bu konu aklıma takıldı. ( dediğim gibi fizik ile hiç alakam yok kolay bir şey soruyorsam affola )
    Çağrı Esen 30 Ocak 2017
    kafamda dolaşan sorulardan biriydi , soru için teşekkürler
    Ali Yıldırım 30 Ocak 2017
    "Zaman"değil ama "Zaman algısı" kişiye özeldir. Yani kişinin hızına bağımlıdır. Yolculuğa çıkan kişiler için özel görelilik denklemleri çalışıyor.
    Bu durumda dünyada bekleyen kişi için 50 yıl geçmiş oluyor. Uzay gemisindeki kişi için 35 yıl geçmiş oluyor. Yani eğer ellerinde elektronik bir takvimle yolculuğa başlasalardı, dünyaya geri döndüklerinde takvimleri 15 yıl geride olacaktı.
    Düzeltmeyi içinde bulundukları ortama göre yani dünya ya göre yapacaklardı.

Bu yolculuk esnasında hücrelerimiz içinde zaman aynı oranda yavaşlıyor. Yani eğer hücre içi telomerler 120 bölünmeye ayarlı ise, yolcuların hücreleri de 120 defa bölünüyor. Daha fazla değil. Ancak yolculuk esnasında oranlı olarak bölünme hızı da yavaşlıyor.

Çünkü hızlanınca gerçekleşen zaman genleşmesi, canlılık için değil, kütleli madde için geçerlidir. Yani madde'nin entropi2den etkilenme oranı düşmektedir.
    Hücrelerde sonuçta madde oluşumu olduğundan, onlarda aynı şekilde etkileniyor.

Yolculuktan sonra bilinçli olarak beyin ile farkettiğimiz zaman farkını, bilişsel olarak düzenliyoruz. Ama fiziksel ve hücre düzeyinde hücrelerimiz 15 yıl geride olacaklar. Başka bir adaptasyon yok.
    (Bence)