zaman dediğimiz kavram kütle olmasın ?

hüseyin can 28 Ocak 2017
    zaman hala çözülememş bir kontinyum bizde basitleştirelim? hatta dahada ileri gidip zamanın kütleye hatta enerjiye eşit olduğunu söylememiz mümkün olabilir mi ? bence karadleiklerde zamanın durması onun sonsuz kütlesinden dolayı değilde kuantum değişmesinden ötürü zaman kavramının kaybolması böylece kütleye dönüşmesi diyebilir miyiz? bence denebilir kütleye eşitse o zaman E=mC^2 sorusunu soramız gerekiyor yani zaman enerjiyede eşit demektir böylece zamanında bir parçacığı olmak zorunda oluyor enerji değişiştiren parçacıklar teorisine görede bu mümkün kısacası E=mC^2=t dememizin vakti gelmedi mi ?
    hüseyin can 28 Ocak 2017
    böylece kuantumun zor bir soruları cevaplanmış olur ve karadeliklerin sırrı çözülebilir çünkü ben 4 boyutlu olduklarına inanmıyorum o zamn fizik yasalarna değil matematik yasalarına bile uyumlu olmaz 2 boyutlu basi düzlem ve biraz disfansiyel, analitik geometri ve çılgınlık yeterli
    hüseyin can 28 Ocak 2017
    1-) Fizik yasalarının temelini matematik kuramları oluşturur .
    2-) Zaman eşittir kütle demek için geçerli bilimsel argüman yok çünkü ; zaman vektörel değil iken , kütle ve enerji belirli bir yöne ve yoğunluğa eğilim içindedir .
    3-) Zamanın kontinyum denen şeyle bir bağlantısı yoktur çünkü kontinyum'un ne fizik yasalarında ne de atom olarak bir değeri yoktur .
    4-) Zamanı şuan ki hiçbir fiziksel yasa ile yada standart modeld olan olmayan hiçbir parçacık ile açıklayamazsın . Yapacağın tek şey eksik puzzle parçaları yerine kendince mantıklı olanı koyup bir tablo oluşturmak olur . Yani
    Zamanın temel parçacığı olması derseniz bende size zamanı oluşturan temel parçacık ne zaman oluştu diye sorarım
    bu yorum karadelik için geçerli,

Ali Yıldırım 29 Ocak 2017
    Bana göre; zaman ile kütle farklı kavramlar. Ancak diğer yandan "zaman" ile " enerjinin kütleye dönüşmesi" arasında ilişki var.
    Kabaca, Zaman'ın tüm evreni dolduran bir tür enerji alanındaki, genel bir dalgalanma etkisi olduğunu ve bu dalgalanma esnasında aktarılan gücün, enerji öbeklerini 3 uzamsal boyut üzerinde titreştirdiğini düşünüyorum. Enerji, 3 uzamsal boyut üzerinde titreşim yapınca, kütleli temel parçacıkları oluşturuyor.
    bu titreşimin sürekliliği "zaman" sayesinde gerçekleştiriliyor.
    Tabii bence...