Düşünme gücümüz moleküllerden mi oluşur?

sultan 28 Ocak 2017
    Temel olarak sinir ileticisi olan nörotransmitterlerden oluşur ve evet bunlar molekülel yapıdadır .
    o halde istediğimiz her şeye sahip olabiiriz düşünce gücümüzle.
    sultan 28 Ocak 2017
    Ne alaka acaba ?
    Düşünce gücümüzün de olduğu gibi dünyadaki her şey moleküler yapıda. moleküller enerjiye sahip olduğuna göre istediğimiz herhangi bir şeyi doğru biçimde istersek çekim kuvvetiyle bunu elde edebiliriz.
    sultan 29 Ocak 2017
    Pozitif bilimler kişisel gelişim kitaplarından farklı olarak size uygun bilimi değil, evrende bulunan gerçekleri göstermektedirler. Elbette istediğinizi isteme özgürlüğünüz bulunmakta fakat belki sadece gerçekçi olmak tüm arayışlar için daha faydalı bir yöntem olabilir.
    Vide supra 29 Ocak 2017
    @Sultan
    Vide supra'nında bahsettiği gibi yaptığın yorum zorlama bir yorum ve açıkçası fiziksel bir altyapısı da yok. Kelime oyunu üzerine tasarlanmış bir düşünce.

Düşüncelerimizi oluşturan şey temelde elektriksel sinyallerin beyinde yorumlanmasıdır ve bu elektriksel sinyaller beyindeki nöronlar aracılığı ile var edilir/oluşturulur. Evet her şey olduğu gibi nöronlarda moleküler yapıdır. Ancak bu moleküller elektrik sinyali üreterek iş yaparken, diğer moleküllere nasıl sahip olabilir? Nasıl onları çekip, elde edebilir? Tamamen kelime oyunu.

Diğer yandan evet, haklısın, insan düşünce gücüyle her şeyi elde edebilir. Çünkü benlik dediğimiz kavram (sadece düşünceler değil, gördüklerimiz, duyduklarımız, dokunduklarımız dahil) beynimizde çeşitli kaynaklarla (göz, kulak) oluşturulan elektriksel sinyallerin yorumlanması ve bize gerçeklik olarak yansımasıdır. Bu noktada nöronlarınız ile tam olarak istediğiniz gerçeklik ne ise, onun elektriksel karşılığını üretip, o "sanal" gerçekliğe kavuşabilirsiniz (uyuşturucular benzer prensiple çalışırlar, ancak uyuşturucu kullanımında üretilen gerçeklik tümüyle kontrolümüzde değildir).
    Cihan Şenyüz 29 Ocak 2017
    @videsupra hangisi daha gerçek bu duvarın dışındaki dünya mı, yoksa içindeki mi? maddenin temel doğası kanunsuz olamaz mı? Dünyanın düzeni ve istikrarı evrenin bir köşesinde oluşan geçici bir dinamik denge ya da kaotik bir akıntıda kısa ömürlü bir anafor olamaz mı?
    sultan 29 Ocak 2017
    Gerçeklikler arasında seçim yapmadan, içi de dışı kadar gerçek. Maddenin ve gerçekliğin temeli bizim anlamadığımız çelişkiler içerisinde var olmakta zaten. Yani aynı fikirdeyim sizle. Sadece ilk örneğinizin insanların gerçeklik algısı üzerinde güçlü bir yanıltıcı etkisi olduğunu ve hayatı bu şekilde değerlendirmenin bir çeşit lüks olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden belki de kişisel gelişim kitaplarında en çok kullanılan fikir kalıplarından biri aynı zamanda. Gerçekliğin sıkıcı olduğu ve asıl olanın dışarıda bir yerlerde gizli olduğu fikri bir pazarlama taktiğinden fazlası değil maalesef. Bu fikri bilimsel olarak konuşamadığımdan biraz dağıtmış olabilirim, kusura bakmayın.
    Vide supra 29 Ocak 2017
    Sadece elektriksel değil , %90 elektrokimyasal ! . Bir akımdır gidiyor elektriksel elektriksel .