Astrofizikçilerin,2,5 milyar yıl ve daha uzak gökadaların,şu anitibariyle orada olamayabileceğine tespitine dayanarak... Uzun olduğu için 2. satıra yazacağım

mustafa pakkan 27 Ocak 2017
    Aynı maddenin iki farklı konumundan aynı anda foton almadığımızdan, ortada sadece bir zaman bilinmezliği olduğunu düşünüyorum. Yani şu anda yaptığımız gözlemler gökadalrın geçmiş zamanı olsa dahi bahsettiğin ilk gökadaların yeni oluşumlarından henüz bilgi almadık. İlk oluşumlardan herhangi bir bilgi ışıktan hızlı yayılıyor ise işte o zaman döngüsel bir etkileşimden söz etmek mümkün olabilir.
    Vide supra 27 Ocak 2017
    Bizden 8-10 milyar ışık yılı uzaktaki kızıla kaçan gök cisimleri evrenin ilk gökadaları olduğuna göre yakındakiler onlardan evrilmiş olamazmı ? Öyle ise biz, zaman yolculuğu yapar gibi maddeyi ayrı ayrı yerlerde, aynı anda gözlemliyor olabilirmiyiz ?
    mustafa pakkan 27 Ocak 2017
    Aynı anda ve '' eş durumluluk '' şuan ki uzay-zaman dokusunda geçerli olmayan fenomenler . Yapısı gereği uzay-zaman sürekliliği , bizlere aynı andalık durumunu gözlemleyebilme olanağı vermez .
    @mustafa pakkan,
    Şöyle bir örnek verelim; ortada bir süperküme olsun. Bu süperkümeden 2 tane A ve B galaksi kümesi var olsun. Bizde A galaksi kümesinde olalım. Genişleyen evren ile bu iki galaksi kümesinin arası 4 milyar ışık yılı açılmış olsun. Artık A galaksi kümesindeki bizler, B galaksi kümesini gözlemlediğimizde onun 4 milyar ışık yılı uzaklıkta olduğunu tespit ederiz.

Ardından zaman geçsin ve A galaksi kümesinden de 2 tane X ve Y galaksisi var olsun biz de X galaksisinde olalım. Zamanla evren genişlesin ve X ile Y arasında 4 milyar ışık yılı açıklık olsun. Şimdi X galaksisindeki bizler, Y galaksisini gözlemlediğimizde onun 4 milyar ışık yılı uzakta olduğunu tespit ederiz. B galaksi kümesini gözlemlediğimizde de 8 milyar ışık yılı uzakta olduğunu tespit ederiz.

Sonuç olarak evet 8 milyar ışık yılı uzakta bir galaksi kümesi vardır ancak ondan türeyen galaksi Y galaksisidir, X galaksisi değil. Doğal olarak galaksimizi doğuran galaksi kümesini görmüyoruzdur.
    Cihan Şenyüz 29 Ocak 2017
    Şöyle bir çizim de yaptım anlattıklarım zihninizde kolay canlansın diye.

Cihan Şenyüz 29 Ocak 2017