Beyin nasıl elektrik üretir ?

ömer sansur 24 Ocak 2017
    İkinci olarak beyin neredeyse hemen hemen ( %90 ) elektrokimyasal yolla haberleşir , uyarılır . Sadece elektrik ile değil . Aksiyon Potansiyeli ( AP ) dediğimiz olay , NA/K pompası sayesinde hücre dışı ve hücre için atomların '' depolarizasyon '' sonucu oluşur ve postsinaptik nöron böyle uyarılır . Devamında ise '' NöroTransmitter '' ( NT ) ler ile postsinaptik nörona sinyal , sinaps boşluğu aracaılığı ile aktarılır . Sinir sistemi çoğunlukla bu şekilde işler . Her NT , postsinaptik nöronda bulunan '' NT reseptörüne '' bağlanır ve çoğu bilinç teorisi NT reseptörüne bağlanan her NT ' nin diğer NT ' lere ve NT ' reseptörlerine etki ettiğini söyler . İş nöronların '' eşik değerine ( -65 mV ) ulaşıp ulaşmadığına bağlı değil sadece , davranışlarımızda ve kararlarımızda NT ' lerin ve beynin diğer kimyasal dengelerinin önemi gözardı edilemez . İşin fiziği çok karışık şuan için ama gelecekte ne olur kimse öngöremez .
    Polarizasyon-Depolarizasyon-Repolarizasyon işlemleri ile oluşur . Elektrik en temek tanımı ile '' elektron akışıdır '' , nöronlarda NK/K pompası yada NA/CI pompaları ile iyonlaşma enerjisi kazanılır bunada Aksiyon Potansyeli denir . Beynin ürettiği elektrik buzdolabı ışığından daha azdır . ( 12 Watt )
    Fazladan gereksiz bilgide var ama artık işine yarayanı seçersin .
    Bu kadar boş yazıyı bir arada görmedim. O olmayan aklınla insanların aklını dahada bulandırma.
    KRAL 23 Ekim 2018
    Ömer böyle insanlardan bi halt olmaz. Sen farklı yanıtlar verebilecek kişilere ulaş.
    KRAL 23 Ekim 2018
    Sırf bu kendisinden bi halt olmayacak adı kemal olan şahıs a yanıt olarak kayıt oldum siteye.
    KRAL 23 Ekim 2018