Işık hızına ulaşamamamızın nedeni sonsuz kütle gerektirmesi mi? Sanki böyle bir şeyler hatırlıyorum ancak tam emin değilim bilen biri tam olarak açıklar mı lütfen?

ilayda adıgüzel 22 Ocak 2017
    Sonsuz kütle ve sonsuz enerji kavramları fizik dışı olarak nitelendirilir .
    Bir cismi ne kadar hızlandırırsan kütlesi o kadar artar , emc2' den dolayı enerjiside artar .
    Fizikte sonsuz ve sınırsız kavramları pek hoş karşılanmaz bu yüzden sonsuz kütle ve sonsuz enerji kavramları şuan ki fizik yasalarına göre fizik dışıdır .
    Ek olarak: Aslında burada sonsuzluk dediğimiz şey bir "döngü". Kısır bir döngü.

Ne kadar hızlanmak isterseniz , o kadar enerji harcamanız gerekiyor.
    Ne kadar enerji harcarsanız, o kadar kütle artıyor.
    Ve yeni kütlenin hızlanmak için enerji ihtiyacı o kadar artıyor.

Bu döngüyü kıramayacağınız için, sonsuz deniyor.
    E : mc2 formülüne bakarsak , c ışık hızı sabiti , m kütle ve e de enerji , bu durumda kütlen yani m ne kadar artarsa o kadar fazla enerjiye ihtiyacın olacaktır , yani burda durum sonsuz kütle gerektirmesi değil , bizim çok küçük kütlelere inemiyor oluşumuzdan kaynaklanan enerji problemi . Ayrıca bir fotonun kütlesi 1×10−18 gibi küçük bir seviyede . Ayrıca özel görelelik kuramı ışığı geçemezsiniz demez , ışıktan hızlı bilgi aktarımı gerçekleştiremezsiniz der fakat son yıllarda Takyonlar üzerinde yapılan çalışmalar en düşük enerji seviyesinde bile ışıktan hızlı gidebileceğini ileri sürer , tahmin edebileceğiniz gibi takyonlarında kütleleri olağanüstü küçük fakat ileride bunları kullanarak evreni anlamak adına iyi işler yapabiliriz.
    Barış Yılmaz 23 Ocak 2017