Her cisim elektromanyetik enerjiye sahip midir ve atomik hatta atom altı boyutlarda da elektromanyetik alandan söz edebilir miyiz ?

Barış Yılmaz 18 Ocak 2017
    Süperiletkenler için ; yani 0K (-273.5 santigrat derece ) ' ya yakın değerlerde '' elektrik akımına 0 ' a yakın direnç gösteren '' iletkenler için böyle bir durum söz konusu idi yanlış hatırlamıyorsam . Termodinamik yasalarınca bir madde mutlak sıfıra ulaşınca , tüm atom ve atom-altı parçacıklarının '' hareketleri '' ve '' fonon '' u minumum düzeye inecektir . İlk türden süperiletkenler bildiğim kadarı ile , manyetik alanı dışlıyorlar idi . İkinci türden süperiletkenlerde ise , üst ve alt kritik sıcaklık denen ölçüt vardı ve bu ölçütlere göre iletken birinci yada ikinci türden süperiletken gibi davranyordu . Bir makalede okudum ama tam adı neydi ve nerede okudum hatırlamıyorum . (:
    elektromanyetik enerji basitçe foton salınımından kaynaklanan enerjidir. mutlak 0 santigrat derecede gözlemlenebiliyor mu bilmiyorum ama bu derecenin üzerinde bulunan her cisim elektromanyetik ışıma yani foton salıyor. buna kara cisim ışıması da deniyor. elektromanyetik kuvvet atom altı boyutta yüklü leptonlarla etkileşimdedir zaten.
    Tugay Soruklu 18 Ocak 2017
    Her cisim elektromanyetik enerjiye sahiptir. Atom modelleri açıklanırken zaten bu ve diğer 3 kuvveti göz önünde bulundurarak tanım yapmaktalar. Atom altı boyutlarda ise tek bildiğim quantum elektrodinamiği adında bir ders olduğu. Elektromanyetik kuvvetlerin kuantum alanı teorisi bulunmakta. http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Forces/qed.html
    Aklıma ilk gelen şekilde kromatografi cihazlarında, mikro dalga fırınlarında hatta lazerlerde ya da ışığın olduğu her yerde/cihazda atom boyutunda, muhtemelen de atom altı boyutta bu kuvvetin etkisinden bahsedebilirsin.
    Vide supra 19 Ocak 2017
    "Fonon" açıklaması çok iyi oldu. Teşekkürler.
    Ne demek (: