Bigbang anında uzay-zaman örtüsünün olmadığını,Gök adalarla birlikte uzay zamanın da genişlediğini nereden biliyoruz. Hepsi uzayzamanın içindeydi denebilir mi?Üst düzeyde bilen ad

Ufuk Keskin 17 Ocak 2017
    Evet , büyük patlama teorisine göre başlangıç '' küçücük ve sonsuz basınç , sıcaklık halindeki '' bir noktadan başlıyor ve bu başlangıç için zeminde bilinmiyor . İkinci olarak galaksiler birbirinden UZAKLAŞMAZ , uzaklaşan galaksi kümeleridir . Bu yüzden milyonlarca yıl sonra gökyüzüne baktığımızda andromedadan başka bir şey göremeyeceğiz .
    Uzay ; gök cisimleri , galaksiler , yıldızlar , kuasarlar , kara delikler arasında ki gaz ve toz bulutundan oluşan zemine verilen addır . Evren ise koca uzay-zaman ve içindeki herşeyi içine alan yapıdır .
    dostum bigbang ayrı bir şey uzay-zaman ayrı bir şey miş gibi soru sormuşsun . oysa ki uzay-zaman bigbangin sonucudur meyvesidir lakin bigbang öncesinde ne vardı şimdilik kimse bir şey bilmiyor bu yüzden soruna kesin bir cevap alamayacaksın. uzay -zaman genişlemektedir ve bu genişlemeye gök cisimlerinin neden olduğu biliniyor , gök cisimleri uzay-zamanı eğip bükebilirken bigbang ile uzay-zamanı ayrı anlarda ayrı fenomenler olarak ele almak pek mümkün görünmüyor.
    Hakan Cabbarcan 19 Ocak 2017
    Genişleme enerjisinin kütleçekim enerjisini alt ettiği uzaklıkları kast ettim . Galaksi kümeleri , Süper galaksi kümeleri , Galaksiler , vs bunların birbirine olan etkileri ve kuvvetlerini belirleyen onlarca faktör var ama taslak olarak ilk belirttiğim düşünce doğrudur ve geçerli şuan .
    Galaksiler birbirlerinden uzaklaşmaz demek, gezegenler birbirlerinden uzaklaşmazlar demekle aynı kapıya çıkıyor. Birbirlerine yaklaşan galaksiler de var uzaklaşan da. Sonuçta iki galaksi kümesi içerisindeki galaksiler birbirlerinden uzaklaşıyordur. Ayrıca galaksi küleri de çoğunlukla süper kümelere kütle çekimi ile dahil olmaktalar. Sadece süper kümeler kütle çekiminden etkilenmeyecek kadar uzaklar, galaksi kümeleri değil. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Supercluster
    Vide supra 19 Ocak 2017
    Yani ne demek istediğini biliyorum ama bunları açıklarken yanlış cümleler kurduğunu düşündüğümden dolayı 3. kişilerin yanlış anlamasını engellemek idi amacım. Yoksa attığım link ile yazdıkların arasındaki farkları açıklayamazdık.
    Vide supra 19 Ocak 2017
    Ne güzel ! Bu çok erdemli bir davranıştır sorun yok , herkes doğrusunu bilmeli elbet .