Bilincin bir fiziği var ise , özgür iradeden bahsedebilir miydik ?

Örneğin aç olduğumuza karar mı veririz yoksa vücudumuz için gerekli olan kalori kaynaklarına mı ihtiyacımız mu vardır ?
    Eğer öyle ise yani bilinçlerimizin ortak bir fizik yasası var ise ; bilinç-dışı olarak adlandırdığımız nörolojik , ruhsal ve davranışsal durumlarımız , '' bilincin fiziğinden '' tamamen aykırı mı hareket etmektedir ?
    Onlarca bilinç teoremi , bilinç kavramını tıpkı uzay, madde ve enerji gibi temel fiziksel bir parametre olarak ele alır ve yine bu fiziksel fenomenler gibi bilincinde evrensel olduğunu dile getirir . ( En azından okuduğum 15-20 arası bilinç teoriminde böyle )
    Başlık basit ama bir o kadarda saf bir sorudan ibaret aslında . İlginç olan şey ise bu soruya basit ama saf cevaplar değilde , ilginç ve yaratıcı cevaplar verilmesi gerektiğidir .
    Bence; Bilinç, her şeyden önce "karar verip uygulayabilme iradesidir.
    İrademiz ile verdiğimiz kararları ise; bir çok değişkenden gelen veriler belirliyor.
    Bilinçsiz eylemler olarak nitelediğimiz fizyolojik durumlar ve tepkiler de aslında bilincin bir parçası.
    Onlar üzerinde irade sahibi olmayışımız, onları yadsımamıza neden oluyor olmalı.
    Mesela; aynı olay karşısında; sağlıklı ve dinlenmiş bir vücut ile yorgun ve hastalıklı bir vücut sahibi olduğumuzda verdiğimiz kararlar ve tepkiler bile farklı olacaktır.

Bilinci iki parçadan oluşmuş kabul etmek daha mantıklı gibi bence. 1) Çevreden (ve içten gelen) bilgilere göre oluşan kontrol edilemeyen değişkenler
    2) Aynı bilgilerden kontrollu olarak seçilen ve irade kullanılarak şekillendirilenlerden...

Fiziksel karşılığı için, ilk duruma (1) Kuantum dalgalanmasına göre üretilen sonuçlara,
    İkinci duruma (2) Einstein ile doğan bildiğimiz modern fiziğe göre oluşan sonuçlara, benzetebilirim.

Yani bir tanesi kesin verilerden, diğeri ise olasılıkların en güçlü şekillendirdiği dalgaya göre oluşan bilgilerden oluşuyor.
    Bilinci, bu çerçevede; kesin ve net verilerle, olasılığa dayalı belirsiz verilerin işlenmesi sonucu oluşan bir irade olarak niteleyebilirim.

Özgür irade bunun neresinde? Olasılığa dayalı belirsiz verilerde...
    Bizler bu olasılıklar içinde, en güçlü olasılığı "seçme eğiliminde-umudunda" olsak da, daha zayıf bir olasılığı "seçme ihtimalimiz her zaman eşit."

Bilincin evrenin temel değerlerinden biri olduğuna inanıyorum.
    Hatta, Yaratıcının "yarattığı insan" kavramı ile "salt bilinci" kast ettiğini düşünüyorum.
    Her ne kadar fiziksel vücudumuza çok bağımlı olsak da, bunlar algı yanılsaması.

Yani belli bir bilinç düzeyine ulaşmış, geçmiş her canlı " yaratılmış insan" olarak nitelenebilmeli.
    Bu bizi yaratılışın evrenselliğine ve genişliğine götürür. Bir çok başka gezegendeki hayat ihtimalini, ruhsal açıdan kabul edilebilir kılar.
    Tabii vücuduna aşırı bağımlı düşünenleri de ciddi bir bunalıma sokar. Yaratılmışların en şereflisinin vücutları değil de, bilinçleri-akılları olunca sadece...
    Böyle bir durumda bize verilen yaşam, bilincin geliştirilmesi, güçlendirilmesi, güzelleştirilmesi için bir hediye olur.
    (Bu tanım, çoğu insan tanımlı biyolojik yaratığın işine gelmeyecek çünkü kabul ederlerse, tüm yaratılmış varlıklara saygı ve sevgi duymak zorunda kalacaklar. Evrim bile bu yaratılışın sebepler-sonuçlar zincirinin bir parçası olur.)

Diğer yandan, kendimizden aşağı gördüğümüz, bilinçsiz olarak tanımladığımız canlılarında kısmı de olsa bilinci olduğunu kabullenmel zorunda kalırız. Sosyalleşme ve gelişme düzeylerine bağlı olarak, net sonuçlara göre irade içeren tepkileri oransal olarak düşük iken, belirsiz verilere göre tepkileri daha yoğun olan canlılar. Yani duygusal tepkileri daha yoğun canlılar.
    Bahsettiğin durumda benim aklıma 2 ayrım geldi: İstek ve İhtiyaç..
    Öncelikle bilinç tamamen fiziksel değildir.İhtiyaçlar doğrultusunda fizikseldir.Dediğin gibi yemek yemek,nefes almak(reflekslerimizle gelişen şeyleride dahil ediyorum) vs. şeyler bilinçsel ve fizikseldir..Ancak evin kapısından içeri girdiğimizde bilinçli bir karar vermemiz gerekir : Ders mi çalışacağım yoksa GTA V'mi oynayacağım.Bu durumda hiçbirimizin fiziksel bir kurala veya dayatmaya maruz kaldığını sanmıyorum :)
    Mesela davranış ve duygu olarak bilinçsizlikle yaptığımız şeylerde var..Mesela 'aşırı' öfke anında bilincimiz ve mantığımız devre dışı kalır ki bu yüzden cinayet vs. olur..Kimse durup dururken cinayet işlemez bu bilinçdışı durumdur..Davranış olarakta uykuyu bilinçdışı örnek verebiliriz heralde.
    Zafer Kaan Karan 17 Ocak 2017
    Uykunun evrimsel bir geçmişi var yani bilinç-dışı olduğunu düşünmüyorum .
    Nedensellik prensibini , mikrotübüllerden nöronlara ordan da galaksilere kadar açıklayamıyorsak , bahsedebileceğimiz tek şey sonsuz olasılıklar evreni olur . Belki şuan ki fizik yasalarının matematiksel acizliği yada teme fiziksel fenomen eksikiği buna neden olabiliyor olabilir . Yani büyük tablo için bazı kayıp taşlar vardır ve biz bu kayıp taşlar yerine tablo için en mantıklı olanı yerleştiriyoruzdur .
    Nörokuantoloji yeni gelişen bir bilim dalı ve sanırsam bilincin determinze mi yoksa olasılıklar presibine göre mi işlediğini açıklama vaadi veriyor .
    Benim fikrim şu yönde;