Arkadaşlar galaksilerin merkezinde karadelikler olduğu varsayiliyor ve bilindigi uzere herseyi icine cekiyor fakat ayni zamanda yildizlar birbirinden genisleyerek uzaklasiyor paradoks değilmi?

Erkan ŞENEL 10 Ocak 2017
    Yıldızlar birbirinden uzaklaşmazlar , bulundukları galaksinin merkezindeki karadelik etrafında klasik fiziğe uymayan yörüngelerde dönerler . Galaksi kümeleri birbirinden uzaklaşır çünkü genişleme hızı kütle çekimini alt etmiştir . Ortada paradoks yok . Karadelikler olay ufku ve kütleçekiminden etkilenen maddeleri çeker onun dışında canavar değillerdir her şeyi çekmezler .
    Kısa mesafelerde kütle çekim; daha uzak mesafelerde genişleme baskındır. Uzak mesafe dediğim galaksi kümeleri arası.Galaksiler arası bile değil.Çok daha büyük ölçeklerde meydana geliyor genişleme :)
    Yani, uzayın dokusundaki esneme ile genişleme oluyorsa, neden samanyolu ile andromeda birbirine yaklaşıyor sorusunun da cevabı budur. Bizim galaksimizde dahil yaklaşık 50 galaksi birbirine kütçe çekim ile bağlı. Evrenin genişlemesi galaksi kümeleri arasında oluyor ve andoromeda ile samanyolu, birbirini çarpışana kadar çekmeye devam edecek. Kara delikler ise bu ölçeklere göre çok çok çok küçük yerdedir.
    Devrimci Hareket 10 Ocak 2017