İkizler Paradoksu'nun biyolojik olarak açıklaması nedir ?

yusuf türkan 08 Ocak 2017
  • +2
    Aynı biyolojik yapıda olan tek yumurta ikizlerini ele alalım ( Albert ve David olsun ) .Bu biyolojik mimarinin yaşam süresi ise 60 yıl olsun ortalama . Albert 20 yaşında iken uzay gemisi ile başka bir yıldız sistemine yada farklı bir kütle çekimi olan bir uzay-zaman koordinatına gitsin david ise dünyada kalsın . Albertin , X uzay-zaman koordinatlarında ( bir yıldız yada karadeliğin yakını ) 1 saat geçirmesi , David'e 200 sene olarak gelir . Çünkü kütleçekimi evrenin heryerinde farklıdır bu yüzden zaman evrenin her yerinde farklı akar . Albert 1 saat sonra dünyaya döndüğünde ( uzay-zamanı büken bir teknoloji düşünelim ) muhtemelen davidin torunları ile karşılaşıcaktır .
    Temelinde vücudumuz içindeki tüm atomlar ve atom-altı parçacıklar için zaman , bulunduğumuz uzay-zaman koordinatlarına göre şekillenecektir . Fakat vücudumuz için ortalama yaşam süresi değişmez .
    Zaman vede zamanın maddeye yada bilince etki etmesi ile oluşan zaman algısı ; kütle çekimine , hıza ve uzay-zaman dokusu ile alakalıdır, diye biliyorum . (:
    İsmail Çelik 09 Ocak 2017