Evrimi kabul etmek ya da etmemek hayatımızda veya bilimde ne gibi bir değişiklik yaratabilir ki bu kadar yüzyıllarca konu olmuş? Şahsi fikrim nereden geldiğimiz değil nereye gideceğimizdir.

Çok merak ediyorsanız yazayım, objektif bakış açısıyla, sorgulayarak araştırarak, okudum sayın @Ahmet Yılmaz. Aklımla da değerlendirdim. Beynim varken, imam, ilahiyatçı, mezar kazıcı v.s gerek duymadım.
    celil bora alacain 06 Ocak 2017
    evrimi kabul etmemek gibi birşey söz konusu olamaz şimdi sen yerçekimi yok diyebilir misin ? bunu papalıktan tut en radikal hristiyan biyologlar bile kabul ediyor. ayrıca hayatımızda ne gibi dğeişiklikler yaratabilir demişsin en basiti havva ve ademden gelmediğimizi kabul eder dinini tekrardan sorgularsın ve buda hayatını kökten değiştirir
    İsmail Çelik 06 Ocak 2017
    Şunu demek isterim ki yerçekimi ve evrimi aynı kefeye koymak felsefi açıdan pek mantıklı değil. Birisini heran her saniye yaşıyorsun canlı cansız her varlıkla kanıtlanabilir bir durum ama evrime baktığın zaman pekte kolay değil canlı veya cansız bir maddeyle göstermek. Ben hiçbir zaman geçmişteki olaylar için ortaya atılmış teorilere kesin gözüyle bakıp düşüncemi yönlendirmem. Ama bana desenki gelecekte evrim olacak diye bi teori atsan ortaya mantıkla bakabilirim.
    Evrimle, dini karşı karşıya getirebilmeniz için, son kitap kabul edilen Kuran-ı Kerim-i yemiş yutmuş biri olmanız lazım gelir ki, nacizane yemiş yutmuş biri olarak söyleyebilirim, Kuran-ı Kerim'de, evrim yoktur olamaz diye bir kavramın yanından geçen herhangi bir anlatım yok. Yani evrim teorisi Kuran'la çelişmiyor. Bana göre, bu karşı karşıya getiriliş artık bir son bulmalı. Evrime inandığıma göre dinimi sorgulamam gerekir gibi bir yaklaşım bana göre son derece anlamsız.
    celil bora alacain 06 Ocak 2017
    @celil bora alacain, Kuran'ı nasıl okudun da ilahiyatçıların, imamların vb. anladığından farklı şekilde anlamayı başardın?!
    Ahmet Yılmaz 06 Ocak 2017
    Dinlerin neredeyse tamamı yoruma açık '' kişisel yaratıcı '' yönergelerinden ibarettir .
    İncile göre tanrı dünyayı 6 günde yaratmıştır fakat mesela okuduğum bir romanda yazar , evrenin gerçek yaşı olan 13,7 milyar yılı 6 güne dağıtmış .
    Diğer yandan kuranı kerimde topraktan yaratılma kısmını , derinlemesine inerek vede güncel teori olan evrim teorisi ile bağdaştırmak tamamen bakış açısına kalmış .
    Açıkcası temelinde burada yaptığımız şey '' yanlış sorulara tatmin edici cevaplar '' vermekten öteye gitmeyecektir .
    bebeklik çocukluk gençlik olgunluk yaşlılık.... bu sıralama bireysel evrimdir.toplumda aynı şekilde evrilmiştir bu sebepten dinlerde aynı şekilde evrilmiştir....evrim kavramının bence dindeki yeri karakteristik evrimi ....ama darwin penceresinden baktığında. varoluş anlamlandırılamadığı için maymundan türetilmiş.
    Ayrıca bakara 65 ve 66.ayetler yahudilerin yalanlarından ötürü maymuna çevrildiğinden bahseder !!!
    hayatımıza yada bilme nasıl etki eder ? ikisinede ayrı etki eder,yüklenen anlamlar ölçeğinde...
    Sivil Müdür 07 Ocak 2017
    Kişisel ve anlamsız bir tartışma yaratmanın bilimsel bir tarafı yok malesef. Konu birinin kuranı nasıl anlamlandırdığı da değil zaten. Örnek olarak yerçekiminden bahsedilmiş ama ilginç olan hem canlılığın hem de kütleçekiminin temel geliş noktası henüz bilinmemesine rağmen evrimin iyimser tabirle daha şüpheci karşılanması. Halbuki ikisi de sistematik bilimsel düşünce sonucu ortaya atılarak destekleniyor. Evrimi anlamlandırmakta zorlanıyor olabilirsiniz ama sebepsiz bir kuşku besliyorsanız bu bir ikilemdir. İnsan hayatında benzer kuşkular yüzünden çeşitli fırsatları kaçırabilir fakat her gün gerçekliği biraz daha kanıtlanan ve hayatı/canlılığı anlamlandırmayı amaçlayan bir fikri kaçırmak istrmezsiniz. Bir açıdan evrim çoğu yaratılış örneğinden daha güzeldir ve daha akıllı bir yaratıcı için ilerde yaratılış destanı olabilir kimse bilemez tabi..
    Vide supra 07 Ocak 2017
    aslında bana göre evrimi kabul ettirme çabası tamamen tanrı ve dinleri ortadan kaldırma isteğiyle illgili
    Baran Alp 08 Ocak 2017
    baran alp bilgisayarda zaten imanlıların imanını zedelemek hatta onları dinden çıkarmak için yapıldı en iyisi sen bilgisayarını sat arabistana yerleş dinini yaşa
    İsmail Çelik 09 Ocak 2017
    Bana sorucak olursan baran alp, evrimi kabul ettirMEME çabası tamamen tanrı ve dinleri körü körüne inanmamızı isteyen fırsatçıları işidir, tıpkı galileo galilei ye hristiyanlarca yapılan gibi ,siz ne kadar uğraşırsanız uğraşın hakikat hep hakikat olarak kalıcak onu engelleyemiyeceksiniz
    İsmail Çelik 09 Ocak 2017
    mesela orda çamurdan kastı ilk canli organizma olan parazitler olabilir
    Baran Alp 09 Ocak 2017
    Peki o zaman @celil bora alacain, mesela şu ayeti objektif(!) bakış açınla nasıl anlıyorsun da evrimle çelişmez diyorsun?
    “Andolsun ki Biz insanı, çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık” (Mü’minun/12)
    Ahmet Yılmaz 09 Ocak 2017
    ben evrimi kabul etmiyorum demedim
    Baran Alp 09 Ocak 2017
    çamura şekil verip insan biçimine sokup can vermek olmasın o ? :D
    İsmail Çelik 09 Ocak 2017
    ya anlamadığım kısım tüm canlılar tek hücreliden yaratıldıysa ilk canlı nasıl adem oluyor ? çünkü evrimsel süreçte ilk insan ilk maymun ilk kaplan diye bir canlı yok :)
    İsmail Çelik 09 Ocak 2017
    Soruyu çok ilginç bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Evrim dediğimiz olgunun varlığını kabul etmenin bizde ne gibi bir değişikliğe yol açacağı gibi bir soru yöneltildiğine göre evrimin ne anlama geldiği tam olarak anlaşılamamış olsa gerek. Evrim bir defaya mahsus gerçekleşmiş bir şey değildir, bir süreçtir. Zaman ile değişim arasında bu bağlamda doğru bir orantı vardır. Biz evrildik ve bitti gibi bir tez öne süremeyiz. İnsanlık olarak ve her şeyden önce insan olarak sürekli bir evrilme hali söz konusudur. Bunu kabul etmezsek geleceği öngöremeyiz.
    arjuna 12 Ocak 2017
    1- Bilim bilim dedikten sonra bilimi reddetmekte neyin nesi hepimiz Afrikalı siyahi bir kadının soyundan gelmekteyiz adına ister Lucy dersin ister Havva dersin bu yargı Kuran ile çelişmez artı bu kanıtlarla birlikte Adem ve Eşini kabul etmemek bilimi reddetmek manasına gelir.

2- İstismar edilen veya anlaşılamayan nokta türümüz olan Homo Sapienslerin 150-200 bin yıldır dünyada varolmalarına rağmen bu yılların büyük kısmında avcılık ve toplayıcılık ile yaşamlarını sürdürürken yaklaşık 5-10 bin yıl önce bişeyler oluyor ve tarım devrimi ile birlikte yaşam farklı bir evrim sürecine giriyor Dinler bu tarihlerde geçenleri anlatırken biz daha evvelliyatta olan şeylermiş gibi anlıyoruz.
    Mehmet Sindi 04 Şubat 2017