yerçekimide bir teori evrimde ama insanlar matematik bilmediği ve anlayamadığı yerçekimini kabul ediyorda neden daha basit olanı mantıksız buluyor ?

İsmail Çelik 04 Ocak 2017
    İnsanlar bir şeye bakarken sadece gördükleri şeye bakmazlar , gördüklerimiz beklentilerimiz ile harmanlanır .
    Bu yüzden birden fazla gerçeklik var . Yerçekiminin dindar yada tinsel insanlar tarafından olağan kabul edilip evrimi teorisinin kabul edilmeyişin sebebi kesinlikle bilgi düzeyi yada bilim düzeyi değil .
    Referans noktanın yada dayanak noktanın ne olduğu ; baktığın şeyleri nasıl göreceğin açısından büyük rol oynar .
    Örneğin , dayanak noktası inanç olup , evrim teorisini derinlemesine bilimsel yollar ile öğrenen bir zihin asla ve asla tanrı yaratmıştır deyip tanrıya hakaret edecek kadar aciz olmaz . Bazen bilimi sıkıcı bulup direk tanrının yönergeleri ile kendini tatmin eden zihinler de olacaktır ve o noktada kimsenin kimseyi yargılamaya ne gücü ne de sorumluluğu vardır .
    Sinir sistemi filtreleri adlı bir makale yazıyorum ve şuan bahsetmek istediğim konu daha açıklayıcı olacak o makalede elbet . Bana göre her insanda , bir tane sinir sistemi filtresi ( bakış açısı , referans noktası vs ) bulunur . Dış dünyayı deneyimleyen duyulardan gelen salt bilgiler bu filtreden geçtikten sonra beyin tarafından harmanlanır ve zihin kendi '' gerçekliğini '' yaratmış olur . Bu noktada sonsuz sayıda gerçekliğin oluşu , evrensel kutuplaşmaya yol açmaz çünkü değişim yada gelişim, daima sırdan kalıplardan kurtulan zihinler tarafından tetiklenmiştir . Neden mantıksız buluyor çünkü herkesin sinir sistemi filtresi farklı .
    Evrim yerçekiminden nasıl daha basit oluyor?! Yerçekimi ağaçtan elma düşerken bile görülebilen olgularla destekleniyor ancak evrimi destekleyen böyle basit olgular yok. O yüzden de kabul etmek daha zor. Üstüne bir de d.i.n gözlüğü takarak bakıldığında evrimi kabul etmek daha da zorlaşıyor.
    Ahmet Yılmaz 04 Ocak 2017