• +1

Sınırsız ile sonsuz arasındaki farklar nelerdir? İçinde olduğumuz bir şeyin (örneğin evrenin) sınırsız ya da sonsuz olduğunu ya da olmadığını nasıl anlarız?

Ahmet Yılmaz 03 Ocak 2017
    Sınırsız bana sanki şöyle geliyor ; sınırı olan bir yapının potansiyellerinin aşılabileceği durumu .
    Sonsuz ise ; başlangıcı olan ama sınırsız sayıda sona sahip bir yapı demek sanki . Bu iki kavram hakkında ne fizik ne de felsefe bilgim yok , sıradan zekam ile bu tanımları uygun buldum . Ama bu iki kavrama hem felsefi hemde fiziki olarak açıklık getirmek kolay olmasa gerek . Birde matematikçilerin sonsuz cevaplarından nefret etmesi de var tabi . (:
  • +1
    Dünya sınırsız ancak sonsuz değil. Bunu Dünya'ya dıştan baktığımızda görüyoruz ya da hep aynı yöne gittiğimizde bir sınıra ulaşmıyoruz ancak başladığımız noktaya dönüyoruz. Bunlar Dünya'nın sınırsız ancak sonsuz olmadığını gösteren yöntemler. Bu iki yöntemi Evren'e uygulayamıyoruz.

Beyin fırtınası yapmak istediğim konu: Evren'in sınırsız ya da sonsuz olup olmadığını anlayabileceğimiz bir yöntem bulabilirmiyiz?
    Ahmet Yılmaz 04 Ocak 2017
    Tümden gelim yöntemiyle anlaşılabilir belki.