ölümsüzlük bulunabilir mi ? bulunmuş olabilir mi ?

volkan gülmüş 23 Kasım 2014
    Aslında fizikle pek alakası olmayan biyolojik bir konu, yine de konu ile fikir ve bilgilerim "Ölümsüzlük" kavramının kesinlikle var olamayacağı doğrultusundadır.
    Bir insan organizmasının vücudunda, dinlenme halindeyken ki 1 saniyesinde bile sayısız tepkime olur. En basitinden; Özümleme reaksiyonları, yadımlama reaksiyonları, asit-baz tepkimeleri, yanma tepkimeleri ... Kısacası organizmanız her geçen saniye biraz daha eskir. En sonunda zincir zayıf halkasından kopar, yani bir uzvunuz iflas eder. Bunu takiben organizma iflas eder ,yani ölür. İnsanoğlunun elindeki tek koz yaşlanmayı yavaşlatıp ölümü geciktirmektir.
    Furkan Tuğrulelçi 24 Kasım 2014
    Ölümsüzlük, sonsuzluk demektir.

Matematik ve fizik açısından sonsuzluk nedir peki?

Burtay Mutlu 25 Kasım 2014
    bu tepkimelerin devamını sağlayamaz mıyız. yenilenmeyi sonsuz kılmak yada hızlandırmak çok mu zordur. bir yaramız olduğunda iyileşir bunu biraz daha hızlandırmak dokuları yenilenmesi hızlandırmak mümkün olabilir mi ? en azından insanların ömrünü minimum 100 olması hiç zor olmamalı
    volkan gülmüş 25 Kasım 2014
    fizik sonsuzdur her zaman ilerisi vardır. bu sonsuzluk bize sonsuzluğu getirecek
    volkan gülmüş 25 Kasım 2014
    :-) Bu soruda felsefi bir soru...

Sonsuzluğu bizler (insanlar) hep sonu olmayan, bitmeyen olarak ele alıyoruz.
    Oysa sonsuzluk kavramını anlamamızı sağlamıyor bu.
    Bence bunun yerine "sonsuzluk=süreklilik" kavramı algılanmalı.
    Mesela; bir maddeyi hızlandırırsanız ve ışık hızına çıkartmak isterseniz, sonsuz enerji gerekir. Kütlesi de sonsuz artar...

Ne demek bu?

Aynı anda sonsuz enerji veremeyeceğimiz gibi hangi sonsuzluk doğru rakam, bize 10 üzeri 10 daha yakın olan mı, 10 üzeri 10 daha uzak olan mı? O da sonsuz, öbürüde...

Oysa sonsuzluluğu süreklilik olarak algılayınca iş değişiyor.
    O zaman hızlanan maddeye "sürekli enerji vermek" ve "kütlesinin sürekli artması" olarak ele alabiliyoruz.
    Böylece bu süreklilik içindeki bir an'daki durumu da hesaplamamızda mümkün oluyor.

İnsan ömrünü uzatmak mantıklı değil. Zaten çok kalabalık insanlık. O zaman uzun yaşayacakları seçmek gerekecek. Bu yapının bir süre sonra da çöküşe gideceği de kesin. Değişim evrenin temel uygulamalarından biri.
    Diyelim ki biyolojideki gelişmelerle ömrünüzü bir elf ömrüne çıkardınız(aD&D'deki)...
    Öncelikle hücre bölünmesinin önüne geçmelisiniz. Yoksa kanser gibi çoğalan hücreler vücut kütlesini arttırır ve dengeyi bozar. Sonra hücre içi yıkımı yok etmelisiniz. Yani hücre'de hiç bir atık birikmemeli... Oksijenle solunum esnasında çıkan artıklarda, hemen atılmalı. Ayrıca hücre içinde hiç bir gen, zincir molekül bozulmamalı ki (bunun için enerji üretimi de olmamalı, yani bize göre ölü olmalı). Sonra telomer zincirleri hiç kısalmamalı. Zaten hücre bölünmezse bu da durur ama bu sefer solunumla parçalanan molekül atıkları eski hücrede kalır.
    Sonuçta ölümsüzlük canlı için uygun değildir.

Salt telomerlerin uzunluğunu bile koruyabilseniz ciddi bir ömür artışı olur. Diğer yandan rejenerasyon (regeneration) yeteneği hücrelere sağlanabilir ama bu durumda hücrelerin yapılarının daha basite inmesi lazım.
    İnsan vücudu gibi çoklu sistemleri barındıran bir yapıda, aynı anda ve uyumlu olması gereken sistem çok fazla olduğu için bu şimdilik zor.

Ancak ölümsüzlük arıyorsanız en kolayı, beyninizin birebir kopyasını dijitalleştirmeniz. Bunu önce bir çip’e depolarsınız sonra sanal bir dünya da(ki size gerçek görünecektir) binlerce kez yavaşlatılmış bir zaman kavramı ile depolayabilirsiniz. Matrix bu konuda yeterince bakış kazandırıyor.
    Ama en sonunda tüm düşünce ve duygularınızı (ki duygu kısmı zor çünkü duyguların büyük bir kısmı hormonlarla şekilleniyor) dijital de radyo dalgası gibi size özel bir frekansta fotonlaştırabilirsiniz.
    Varlığınız fotona dönüştüğü zaman zaten ölümsüz olmuşsunuzdur.

Tabii benim bakış açımda bu gereksiz çünkü bu öze dönüş oluyor. Yani ilk başa... Şu an Ruh diye tanımladığımız parçamızın, böyle bir sürecin ürünü olmadığını nereden biliyoruz?
    Burtay Mutlu 25 Kasım 2014
    Bir insanın 300 yıl yada daha fazla yaşaması ile ölümsüz olması çok farklı şeylerdir. İmkansız olan ölümsüzlüktür yoksa insan ömrünü asırlar ile ifade etmek yakın bir gelecekte mümkün olabilir. Ancak Burtay Bey'in de belirttiği gibi her geçen gün biraz daha kalabalıklaşan ve giderek insanoğluna dar gelmeye başlayan dünyamızda bu düşüncenin bile pek inandırıcılığı yoktur.
    Furkan Tuğrulelçi 27 Kasım 2014
    Bir insanın 1000 yıl yaşadığını varsayalım.Yine de ölümsüz değildir.Bunu daha da arttıralım ve 1 milyon yıl yaşadığını düşünelim.Hâla ölümsüz değildir.Öyle ya da böyle ölümsüz değildir.Bu imkansızdır!Ölüm zaten inançla da ilgili bir şey."Bilimsel olmasa da" benim Dinim olan İslam'a göre bütün canlılar ölecektir.Gerçi, inançlarla bilimin açıklanması kabul edilmez.
    Sıfır Zero 17 Aralık 2014