maymunlardan gemediysek eger; neden,kıllarımız var? neden üşüdügümüzde hayvanlar gibi tüylerimiz/kıllarımız kabarıyor? neden biyolojide hayvan katagorisindeyim?

eksousion 31 Aralık 2016
    Çünkü genlerinde evrimsel kalıntılar var . Bu kalıntılar ortak atalarımızdan bize kalmış miraslardır . Kıllar , sese duyarlı olarak hareket eden kulak , kuyruk sokumu ve bu kalıntıların psikolojik getirileri . ( Korku , hayatta kalma güdüsü vb ) . Diğer yandan '' insan '' kavramı ile '' en gelişmiş hayvan '' kavramları arasında da bir fark yok .
    Tabi diğer gerçeklikler de var . İnsan türünün adem ve havvadan gelmiş olduğu . Yaratılışın illa bir mekanizmasının olmaması durumu . Hepsi olası (: .
    sen hangisine inanıyorsun dostum :D
    eksousion 31 Aralık 2016
    Duymak istediğin cevap ; Evrime inanıyorum çünkü yaratılışın ve tüm canlılığın metafiziksel öğeler ile açıklanmayacak kadar muazzam oldukları kanısındayım .

Saçma bulacağın cevap ; Adem ve Havva'nın çocukları olduğumuz kanısındayım , diğer yandan tanrı'nın hayatıma daima pozitif etki ettiğini düşünmemin yanı sıra tanrının hep benim için iyi bir planı olduğunu düşünecek kadar da pozitifim .

Muhtemelen anlamayacağın cevap ; Soru , neye inandığımın yada inanmadığımın doğru yada yanlış oluşu değil , soru ; doğru yada yanlış inançlarıma , fiziksel yada mental olarak bağlanıp bağlanmamamın , hayatıma fiziksel yada psikolojik olarak etki edip etmeyeceğidir .
    Muhtemelen anlamayacağın derken , cümlenin biraz devrik olması yüzünden ilk okunduğunda tam anlamı ile anlaşılmayacak olma olasılığıdır .
    :) teşekkür ederim evrime inanan insan çok bulamıyorum o yüzden sormak istedim sadece :)
    eksousion 31 Aralık 2016
    eğer bu düşüncenle ilgili bildiğim dini kitaba yani kurana bakarsak. der ki''topraktan geldik toprağa gideceksiniz'' eğer toprağı parazit olarak alırsak evrimimiz onlardan olabilir. ve oldukten sonra bu bakteri yada parazitler bildiğin gibi bizi yok ederler. o yüzden inanabilirim
    Baran Alp 31 Aralık 2016
    ama sen dedin ki neden kıllarımız var
    Baran Alp 31 Aralık 2016
    bizim kıllarımız değil tüylerimiz var
    Baran Alp 31 Aralık 2016
    bi de insan anatomisi, beslenme tarzı vs. vs. gibi şeylerin açısından bakarsak hayvan sınıfına girmemiz anormal bişey deil
    Baran Alp 31 Aralık 2016
    ve maymundan evrildiğimizin kanıtı hiç değil
    Baran Alp 31 Aralık 2016
    Viyana Tıp Okulu'nun 2008'de yaptığı bir araştırma kılların evriminin memelilerin, kuşların ve sürüngenlerin atası olan ve yaklaşık 310 milyon yıl önce yaşamış olan bir türden itibaren başladığını göstermektedir. Bu şekilde, ortak atada evrimleşen ve torun türlerde gözlenen özelliklere sinapomorfi (synapomorphy) denir. Yapılan bu araştırma göstermiştir ki, tavuklar, kertenkeleler ve insanlarda alfa keratin, yani kılın ana maddesini üreten genler tamamen aynıdır. İnsanlarda, ataları ve yakın kuzenlerindeki gibi yoğun kıl bulunmaması, ayrı bir yazının konusu olabilecekken, pek çoğumuzun bildiği ve bilimsel olarak net açıklamalarının yapılabildiği gibi, vücudumuzun gösterdiği bazı diğer adaptasyonlardan dolayı kıllarımızı kaybettiğimizi bilmemiz gerekir.
    Alp Kurt 01 Ocak 2017
    bu arada kuş harici canlılarda (yani memelilerde de) KESİNLİKLE TÜY DEĞİL, KIL VARDIR. kıl ve tüy farklıdır. tüy, kılın küçüğü değildir..
    Alp Kurt 01 Ocak 2017
    maymun belki insandan evrimleşmiştir...
    Ali Yıldırım 02 Ocak 2017
    evrim teorisine ülkemizde bir inançmış gibi yaklaşılması bence yanlıştır...evrim bilimsel bir teoridir bence araştırmadan üzerinde düşünmeden bazılarının direk reddettiği gibi yada bazılarının direk kabul ettiği gibi basit bir mevzu değildir....bilim ciddi bir iştir.
    Nedim GARİP 03 Ocak 2017