Big bang , evrenimiz ve zaman kavramımız için bir başlangıç olarak görülüyor . Zaman kavramının bizim için büyük patlama ile başladığını düşünen insanlar var . Peki ya---

0-)Peki ya big bang , nedensiz bir başlangıç değilde , bir kozmolojik nedenin sonsuz sayıdaki sonuçlarında biri ise ?
    1-) Başlangıç ve son ( alfa ve omega ) nedensellik ilkesine göre işliyor ise neden bu ilkenin işlediği evrende bulunan mikroevrenler nedensellik ilkesine uymuyor ?
    2-) Ve son olarak ; zamanda geriye gitmek için uzay-zaman dokusunu , birleşik alan kuramından yararlanarak büken ve bu bükülme ile büyük patlamadan öncesine gitmek ne kadar olasıdır ?
    İlk sorunuza cevaben, BigBang öncesine gidemediğimizden ötürü başlangıç kabul edildiğini bildiğinizden eminim ancak BigBang'in bir kozmolojik olayın sonucu olarak gerçekleşmesi de mümkün. Stephen Hawking Zamanın Kısa Tarihi adlı kitabında bir yerlerde evrenin ezeli olabileceğinden, bir başlangıç noktasının olamayacağından bahsetmişti. Tabi ki bir fikir olarak sadece.

Fatih Boyalı 26 Aralık 2016