0

Bilincin fiziği var mıdır ?

Kemal ( Bay Hiçkimse ) 7 yıl önce 57
2

PYSKOPHAT 7 yıl önce 0
0

0Bilincin fiziği var mıdır ?#bilinç bilinç-altı beyin benlik Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0bilinç soyutsal bişi değil miydi soyutsal şeylerin fiziği olmuyo diye biliyorum ama güzel soru bilen varsa açılayabilir mi bilgekaan 10 Aralık 2016 0Bu sorunun , fiziksek ve metafiziksel cevabını bile bu gezegende şuan yok . (: Sadece fikirleri görmek istiyorum ki ; kabul edilebilir bir spesifik bir fikre kapılayım .Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0Her şeyin biyolojisi olmayabilir mesela bir taşın biyolojisi yoktur. Her şeyin kimyasıda olmayabilir . Ancak herşeyin bir fiziği vardır. Ancak konu bilinç olunca fiziğide vardır kimyasıda vardır biyolojiside vardır. Kimyasal ilaçlarla bu bilinç değişik ruhsal hallere sokulabilir. Beynimizin içinde yüzdüğü sıvının kimyası değiştekçe piskolojimizde değişir. Ve dünyanın değişik yerindeki kimyacılar ve biyologlar cern den çıkacak sonuçarı merakla beklemektedir. Çünkü Fizik bilim piramitinin en tepesindeki bilimdir. Her geometri sorusunun bile bir fiziği yani şekli vardı. Buna analitik geometride dahildir. Önümüzde rakamlar ve harfler olmasına rağmen ; kordinat düzleminde bir şekil yani fizik oluşturur. Evrenin içindeki her şeyin bence bir fiziği vardır. Sistem mükemmelleştikçe kimyası oluşur biraz daha mükemmeleştikçe biyolojisi oluşur. Ancak fiziği olmayan şey yoktur. Hatta belkide bence hiçliğin bile bir fiziği olabilir.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 0Fiziğini bilmiyorum ama matematiği için james gatesin süper simetri üzerine yaptığı araştırmalara bakabilirsin. Kısaca sicim kuramı dekllemlerinde bilgisayar koduna benzer bir dil bulduğunu düşünüyorVide supra 10 Aralık 2016 0Bahsettiği süper simetri dili hakkında hiç bir bilgim yok ancak simetrinin evrenin ilk bilgisi olduğu ve bütün bilgilerin, olayların ve nesnelerin atası olduğu çin tarihi ve felsefesinde 2800 yıl düşünülmüş ve belirtilmiştir. Herkezin uzaktan veya tanımış olduğu ying - yang olarak tasfir edilmiş ve resmedilmiştir. Evrende her şey birbirine zıt kutupların yani zıt simetrinin dengelenmesiyle gelişmiştir ve her şeyin kökeninde zıt simetrinin varolacağını öngörmüştür. Bundan binlerce yıl sonra ; atomun karşılıklı zıt yüklerle , galaksilerin karşılıklı zıt kuvvetlerle (merkezi çekim ve merkez kaç ) dengelendiği ispat edilmitir. Diğer yandan ; her krizin bir fırsat oluşu , sevginin nefrete kısa zamanda dönüşü , savunmaya çekilenin bir gün muhakkak saldıracağı , her şer\'de bir hayır her hayırda bir şer oluşu , her zirvenin tırmanışın bittiği ve inişe geçilecek yer olduğu benim açımdan bu felsefenin doğru bir felsefe olduğunun kanıtıdır. Yani süper simetri benim açımdan , daha görmesem bile mantıklı ve tutarlıdır. Bu durumu inceleyeceğim teşekkürler.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 +2Bilincin zamanla birçok tanımı yapılmıştır.örneğin : \"uyanıklılık\",\"hissedebilirlik\" vb. Eski dönemlerde de bu kavram descrates in şu sözüyle \"Düşünüyorum öyleyse varım \" vurgulanmıştır. Bilincin bir diğer anlamıda \"öz farkındalık\" yani kendi düşüncelerini üretme ve buna eski bir dönemden örnek verirsek \"truva atı\" olayı ve orda insanlar kendi ortak düşünceleri ile düşmana karşı taktik geliştirmiştir.Günümüzde bilinc ile ilgili araştırmalar yapılıyor zaten ve bilinc ile ilgili günümüzde ortaya atılan 2 teori var 1. ‘’Integrated Information Theory’’ Bu teori David Chalmers’ ın dediği gibi, zor bir problem olan beynin nesnel deneyimlerini nasıl ürettiğini anlamaya çalışır; etraftaki bütün renkleri görmek, deniz dalgalarını duymak gibi. 2. teori ise ‘’Global Work Space’’ Bu tez kara tahta (Black Board) olarak anılan ve değişik yazılımların erişebildiği hafıza deposu olan eski bir yapay zeka fikrinden esinlenir. Buna göre, bilinç bilgisayar hafızası gibi çalışır. Yani geçmişte kalmış bir deneyimi bilinç yüzeyine geri çağırarak devam ettirebilir. Her anı beynin diğer parçaları tarafından erişilmek ve işlenmek üzere beynin kara tahtasına yüklenebilir. Baars’ a göre bu hafızadan kaynaklı yayın bilgisinin (Broadcast information) beyin etrafındaki hareketi bilinci oluşturuyor. Bu iki teori birbirinden bağımsız değil biri bilincin ne olduğunu açıklamaya çalışırken ikincisi onun nasıl işlediğini açıklamaya çalışıyor. Bana göre bilincin bir fiziği var.ParadoX 00 10 Aralık 2016 0Görmek elektromanyetizma , duymak titreşim dalga , dokunmak hareket , her biri fiziksel bir tecrübe , fizikle varoluyoruz.Bilincin, düşünmenin var olduğu beyinde bile ; sıvının iletkenlik katsayısı önemli unsurdur.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 0Yokluğun metafiziğini , varlığın fiziği ile açıklayamayan bilim için şuan \'\' fizik \'\' her şey değil . Çok fazla parametre , bilinmeyen ve gerçeklik var . Tavsiyem ; zihninizi tek bir gerçekliğe koşullandırmayın . Çünkü bazen salt gerçekliğe ulaşmak için ; metafizikteki fiziği yada fizikteki metafiziği görmek gerekiyor . Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0Tarih öncesinden bu yana insanoğlu etrafını bir çok bilinmezliğin sardığı , ve bunlara anlam veremedikçe gizli bir güç tarafından yönetildiklerini sandılar hatta daha ileri gidip bu gündelik doğa olaylarını tanrısallaştılar. Ancak şu an kullandığımız pozitif fen bilimleri bu bilinmezliklere ; öncelikle bir mantık sonrasında da sebep ve sonuç keşfetmiş ve sistematik bir şekilde düzenlemiştir. Hele günümüzde bu ivme giderek artmış ve her bilinmezliğe bir bilim bulunmuştur. Önümezdiki bilinmezlikler içinde ; bilim her şeyi bilmediğini biliyo

Caner YÜKSEL 7 yıl önce 0
0

0Bilincin fiziği var mıdır ?#bilinç bilinç-altı beyin benlik Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0bilinç soyutsal bişi değil miydi soyutsal şeylerin fiziği olmuyo diye biliyorum ama güzel soru bilen varsa açılayabilir mi bilgekaan 10 Aralık 2016 0Bu sorunun , fiziksek ve metafiziksel cevabını bile bu gezegende şuan yok . (: Sadece fikirleri görmek istiyorum ki ; kabul edilebilir bir spesifik bir fikre kapılayım .Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0Her şeyin biyolojisi olmayabilir mesela bir taşın biyolojisi yoktur. Her şeyin kimyasıda olmayabilir . Ancak herşeyin bir fiziği vardır. Ancak konu bilinç olunca fiziğide vardır kimyasıda vardır biyolojiside vardır. Kimyasal ilaçlarla bu bilinç değişik ruhsal hallere sokulabilir. Beynimizin içinde yüzdüğü sıvının kimyası değiştekçe piskolojimizde değişir. Ve dünyanın değişik yerindeki kimyacılar ve biyologlar cern den çıkacak sonuçarı merakla beklemektedir. Çünkü Fizik bilim piramitinin en tepesindeki bilimdir. Her geometri sorusunun bile bir fiziği yani şekli vardı. Buna analitik geometride dahildir. Önümüzde rakamlar ve harfler olmasına rağmen ; kordinat düzleminde bir şekil yani fizik oluşturur. Evrenin içindeki her şeyin bence bir fiziği vardır. Sistem mükemmelleştikçe kimyası oluşur biraz daha mükemmeleştikçe biyolojisi oluşur. Ancak fiziği olmayan şey yoktur. Hatta belkide bence hiçliğin bile bir fiziği olabilir.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 0Fiziğini bilmiyorum ama matematiği için james gatesin süper simetri üzerine yaptığı araştırmalara bakabilirsin. Kısaca sicim kuramı dekllemlerinde bilgisayar koduna benzer bir dil bulduğunu düşünüyorVide supra 10 Aralık 2016 0Bahsettiği süper simetri dili hakkında hiç bir bilgim yok ancak simetrinin evrenin ilk bilgisi olduğu ve bütün bilgilerin, olayların ve nesnelerin atası olduğu çin tarihi ve felsefesinde 2800 yıl düşünülmüş ve belirtilmiştir. Herkezin uzaktan veya tanımış olduğu ying - yang olarak tasfir edilmiş ve resmedilmiştir. Evrende her şey birbirine zıt kutupların yani zıt simetrinin dengelenmesiyle gelişmiştir ve her şeyin kökeninde zıt simetrinin varolacağını öngörmüştür. Bundan binlerce yıl sonra ; atomun karşılıklı zıt yüklerle , galaksilerin karşılıklı zıt kuvvetlerle (merkezi çekim ve merkez kaç ) dengelendiği ispat edilmitir. Diğer yandan ; her krizin bir fırsat oluşu , sevginin nefrete kısa zamanda dönüşü , savunmaya çekilenin bir gün muhakkak saldıracağı , her şer\'de bir hayır her hayırda bir şer oluşu , her zirvenin tırmanışın bittiği ve inişe geçilecek yer olduğu benim açımdan bu felsefenin doğru bir felsefe olduğunun kanıtıdır. Yani süper simetri benim açımdan , daha görmesem bile mantıklı ve tutarlıdır. Bu durumu inceleyeceğim teşekkürler.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 +2Bilincin zamanla birçok tanımı yapılmıştır.örneğin : \"uyanıklılık\",\"hissedebilirlik\" vb. Eski dönemlerde de bu kavram descrates in şu sözüyle \"Düşünüyorum öyleyse varım \" vurgulanmıştır. Bilincin bir diğer anlamıda \"öz farkındalık\" yani kendi düşüncelerini üretme ve buna eski bir dönemden örnek verirsek \"truva atı\" olayı ve orda insanlar kendi ortak düşünceleri ile düşmana karşı taktik geliştirmiştir.Günümüzde bilinc ile ilgili araştırmalar yapılıyor zaten ve bilinc ile ilgili günümüzde ortaya atılan 2 teori var 1. ‘’Integrated Information Theory’’ Bu teori David Chalmers’ ın dediği gibi, zor bir problem olan beynin nesnel deneyimlerini nasıl ürettiğini anlamaya çalışır; etraftaki bütün renkleri görmek, deniz dalgalarını duymak gibi. 2. teori ise ‘’Global Work Space’’ Bu tez kara tahta (Black Board) olarak anılan ve değişik yazılımların erişebildiği hafıza deposu olan eski bir yapay zeka fikrinden esinlenir. Buna göre, bilinç bilgisayar hafızası gibi çalışır. Yani geçmişte kalmış bir deneyimi bilinç yüzeyine geri çağırarak devam ettirebilir. Her anı beynin diğer parçaları tarafından erişilmek ve işlenmek üzere beynin kara tahtasına yüklenebilir. Baars’ a göre bu hafızadan kaynaklı yayın bilgisinin (Broadcast information) beyin etrafındaki hareketi bilinci oluşturuyor. Bu iki teori birbirinden bağımsız değil biri bilincin ne olduğunu açıklamaya çalışırken ikincisi onun nasıl işlediğini açıklamaya çalışıyor. Bana göre bilincin bir fiziği var.ParadoX 00 10 Aralık 2016 0Görmek elektromanyetizma , duymak titreşim dalga , dokunmak hareket , her biri fiziksel bir tecrübe , fizikle varoluyoruz.Bilincin, düşünmenin var olduğu beyinde bile ; sıvının iletkenlik katsayısı önemli unsurdur.Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016 0Yokluğun metafiziğini , varlığın fiziği ile açıklayamayan bilim için şuan \'\' fizik \'\' her şey değil . Çok fazla parametre , bilinmeyen ve gerçeklik var . Tavsiyem ; zihninizi tek bir gerçekliğe koşullandırmayın . Çünkü bazen salt gerçekliğe ulaşmak için ; metafizikteki fiziği yada fizikteki metafiziği görmek gerekiyor . Kemal (perfection) 10 Aralık 2016 0Tarih öncesinden bu yana insanoğlu etrafını bir çok bilinmezliğin sardığı , ve bunlara anlam veremedikçe gizli bir güç tarafından yönetildiklerini sandılar hatta daha ileri gidip bu gündelik doğa olaylarını tanrısallaştılar. Ancak şu an kullandığımız pozitif fen bilimleri bu bilinmezliklere ; öncelikle bir mantık sonrasında da sebep ve sonuç keşfetmiş ve sistematik bir şekilde düzenlemiştir. Hele günümüzde bu ivme giderek artmış ve her bilinmezliğe bir isim bulunmuştur. Önümezdiki bilinmezlikler içinde ; bilim her şeyi bilmediğini biliyor.

Caner YÜKSEL 7 yıl önce 0