Bilincin fiziği var mıdır ?

bilinç soyutsal bişi değil miydi soyutsal şeylerin fiziği olmuyo diye biliyorum ama güzel soru bilen varsa açılayabilir mi
    bilgekaan 10 Aralık 2016
    Bu sorunun , fiziksek ve metafiziksel cevabını bile bu gezegende şuan yok . (: Sadece fikirleri görmek istiyorum ki ; kabul edilebilir bir spesifik bir fikre kapılayım .
    Her şeyin biyolojisi olmayabilir mesela bir taşın biyolojisi yoktur. Her şeyin kimyasıda olmayabilir . Ancak herşeyin bir fiziği vardır. Ancak konu bilinç olunca fiziğide vardır kimyasıda vardır biyolojiside vardır. Kimyasal ilaçlarla bu bilinç değişik ruhsal hallere sokulabilir. Beynimizin içinde yüzdüğü sıvının kimyası değiştekçe piskolojimizde değişir. Ve dünyanın değişik yerindeki kimyacılar ve biyologlar cern den çıkacak sonuçarı merakla beklemektedir. Çünkü Fizik bilim piramitinin en tepesindeki bilimdir. Her geometri sorusunun bile bir fiziği yani şekli vardı. Buna analitik geometride dahildir. Önümüzde rakamlar ve harfler olmasına rağmen ; kordinat düzleminde bir şekil yani fizik oluşturur. Evrenin içindeki her şeyin bence bir fiziği vardır. Sistem mükemmelleştikçe kimyası oluşur biraz daha mükemmeleştikçe biyolojisi oluşur. Ancak fiziği olmayan şey yoktur. Hatta belkide bence hiçliğin bile bir fiziği olabilir.
    Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016
    Fiziğini bilmiyorum ama matematiği için james gatesin süper simetri üzerine yaptığı araştırmalara bakabilirsin. Kısaca sicim kuramı dekllemlerinde bilgisayar koduna benzer bir dil bulduğunu düşünüyor
    Vide supra 10 Aralık 2016
    Bahsettiği süper simetri dili hakkında hiç bir bilgim yok ancak simetrinin evrenin ilk bilgisi olduğu ve bütün bilgilerin, olayların ve nesnelerin atası olduğu çin tarihi ve felsefesinde 2800 yıl düşünülmüş ve belirtilmiştir. Herkezin uzaktan veya tanımış olduğu ying - yang olarak tasfir edilmiş ve resmedilmiştir. Evrende her şey birbirine zıt kutupların yani zıt simetrinin dengelenmesiyle gelişmiştir ve her şeyin kökeninde zıt simetrinin varolacağını öngörmüştür. Bundan binlerce yıl sonra ; atomun karşılıklı zıt yüklerle , galaksilerin karşılıklı zıt kuvvetlerle (merkezi çekim ve merkez kaç ) dengelendiği ispat edilmitir. Diğer yandan ; her krizin bir fırsat oluşu , sevginin nefrete kısa zamanda dönüşü , savunmaya çekilenin bir gün muhakkak saldıracağı , her şer'de bir hayır her hayırda bir şer oluşu , her zirvenin tırmanışın bittiği ve inişe geçilecek yer olduğu benim açımdan bu felsefenin doğru bir felsefe olduğunun kanıtıdır. Yani süper simetri benim açımdan , daha görmesem bile mantıklı ve tutarlıdır. Bu durumu inceleyeceğim teşekkürler.
    Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016
    Bilincin zamanla birçok tanımı yapılmıştır.örneğin : "uyanıklılık","hissedebilirlik" vb. Eski dönemlerde de bu kavram descrates in şu sözüyle "Düşünüyorum öyleyse varım " vurgulanmıştır. Bilincin bir diğer anlamıda "öz farkındalık" yani kendi düşüncelerini üretme ve buna eski bir dönemden örnek verirsek "truva atı" olayı ve orda insanlar kendi ortak düşünceleri ile düşmana karşı taktik geliştirmiştir.Günümüzde bilinc ile ilgili araştırmalar yapılıyor zaten ve bilinc ile ilgili günümüzde ortaya atılan 2 teori var 1. ‘’Integrated Information Theory’’ Bu teori David Chalmers’ ın dediği gibi, zor bir problem olan beynin nesnel deneyimlerini nasıl ürettiğini anlamaya çalışır; etraftaki bütün renkleri görmek, deniz dalgalarını duymak gibi. 2. teori ise ‘’Global Work Space’’ Bu tez kara tahta (Black Board) olarak anılan ve değişik yazılımların erişebildiği hafıza deposu olan eski bir yapay zeka fikrinden esinlenir. Buna göre, bilinç bilgisayar hafızası gibi çalışır. Yani geçmişte kalmış bir deneyimi bilinç yüzeyine geri çağırarak devam ettirebilir. Her anı beynin diğer parçaları tarafından erişilmek ve işlenmek üzere beynin kara tahtasına yüklenebilir. Baars’ a göre bu hafızadan kaynaklı yayın bilgisinin (Broadcast information) beyin etrafındaki hareketi bilinci oluşturuyor. Bu iki teori birbirinden bağımsız değil biri bilincin ne olduğunu açıklamaya çalışırken ikincisi onun nasıl işlediğini açıklamaya çalışıyor. Bana göre bilincin bir fiziği var.
    PYSKOPHAT 10 Aralık 2016
    Görmek elektromanyetizma , duymak titreşim dalga , dokunmak hareket , her biri fiziksel bir tecrübe , fizikle varoluyoruz.Bilincin, düşünmenin var olduğu beyinde bile ; sıvının iletkenlik katsayısı önemli unsurdur.
    Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016
    Yokluğun metafiziğini , varlığın fiziği ile açıklayamayan bilim için şuan '' fizik '' her şey değil . Çok fazla parametre , bilinmeyen ve gerçeklik var . Tavsiyem ; zihninizi tek bir gerçekliğe koşullandırmayın . Çünkü bazen salt gerçekliğe ulaşmak için ; metafizikteki fiziği yada fizikteki metafiziği görmek gerekiyor .
    Tarih öncesinden bu yana insanoğlu etrafını bir çok bilinmezliğin sardığı , ve bunlara anlam veremedikçe gizli bir güç tarafından yönetildiklerini sandılar hatta daha ileri gidip bu gündelik doğa olaylarını tanrısallaştılar. Ancak şu an kullandığımız pozitif fen bilimleri bu bilinmezliklere ; öncelikle bir mantık sonrasında da sebep ve sonuç keşfetmiş ve sistematik bir şekilde düzenlemiştir. Hele günümüzde bu ivme giderek artmış ve her bilinmezliğe bir bilim bulunmuştur. Önümezdiki bilinmezlikler içinde ; bilim her şeyi bilmediğini biliyor.
    Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016
    çok güzel bir bakış açısı yakalanmış... ben de bunun üzerinde yaklaşık 6 aydır düşünüyorum... kendi felsefe sistemimi oluşturmak için... evrende bulunan her şey gibi bilincinde belirli parametrelerinin farkındalığa etki eden fiziksel ve fonksiyonel edimlerin bulunduğunu düşünüyorum... bununla alakalı bilgisayar robot ve kuantum teknolojisi geliştikçe gelişmiş bir 'bilinç fiziği' gibi yeni alanların ortaya çıkması kaçınılmaz olacaktır...
    Doğukan Şimşek 11 Aralık 2016
    kuantum teknolojisinin etkisi ne olur diye soracak olursanız bilgisayarda kullanılan transistörlerin atomdan daha küçük seviyelere ulaşması ile bilişim teknolojisi yepyeni bir boyut kazanarak kuantum gerçekliğine kapı açacaktır...
    Doğukan Şimşek 11 Aralık 2016
    bilinç nedir sorusuna tatmin edici bir cevap verilemedi diye biliyorum
    cem a 11 Aralık 2016
    Aslında bilinç için tatmin edici olmaya yakın cevaplar verildi , veriliyor . Bu noktada kesin olarak bilinç ile ilgili %99 bilinen şey ; bilincin beynin herhangi bir lobunda yada kortexinde olduğu değil de beynin tümünde oluşmuş bir ağ ( network ) olduğu .
    bilinç sadece beynin ilkel tarafları kontrol etmek istediği için geliştirdiği bir bölüm olabilir bu güçlü bir hipotez.
    ozan konar 31 Aralık 2016
    vardır
    Nedim GARİP 03 Ocak 2017
    m.ziya dilek 06 Ocak 2017
    Bilim ve Felsefenin Ulaştığı En Derin Hakikat (Dolanıklık).
    Adnan Abay 06 Ocak 2017
    var..beyinin yaydığı teta ,alfa ve gama dalgaları
    12.Ev 05 Ocak 2017
    Frekans bir fizik olayı ise bilincinde fiziği vardır
    ie kara 05 Ocak 2017
    Madde olan herşeyde fizik vardır.
    Oğuzhan Karakaş 05 Ocak 2017
    Bence vardır. Nöronlar arası sinyallerin elektriksel potansiyellerle oluşturulduğunu biliyoruz, bu başlı başına işin elektromanyetizmasının derinlemesine araştırılmaya değer olduğunu gösterir bence. Daha sonra, sinapslardaki geçişlerde kalsiyum kanalları gibi birçok kanalın iyon geçişine izin verip vermemesinin büyük önem taşıdığı bilinmekte. Bu konuda Henry Stapp ve birkaç kişi tarafından yazılan ilginç bir yazı okumuştum. O boyuttaki kanallardan iyon geçişlerini düzenleyen bir kuantum dalga fonksiyonun var olması gerektiğini savunup buradan kopenag çıkarımını kullanarak özgür iradenin var olması gerektiğini savunuyordu. Özgür irade var mıdır yok mudur bir şey diyemem ama bu tür yaklaşımların daha fazla yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bir fizik var ortada, bence bu net.
    Emre Dusunceli 05 Ocak 2017
    BİLİNÇ BİR MADDEMİDİR ?
    SADECE MADDE DEMİN FİZİİK VARDIR?

Gecen bir makale okudum bu konuyla ilgili. Bilincin entropi yuzunden olustugunu hipotezliyordu. Deneyini de yapmıslar ve sonuclar destekler nitelikte idi. Ancak sample size kucuk oldugu için kesin kanıt denemez ama cok farklı bi yaklaşım
    ırmak ozarslan 06 Ocak 2017
    bing bangle açığa çıkan enerji ürünü olduğumuza göre. Bilincimizde enerjidir. Reiki NLP vb bilim dalları enerji üstüne kurulmuştur ve bunu uygulayan bilinçler sayesinde uygulanmaktadır. bilincin kendisi fiziktir matematiktir.
    Sivil Müdür 06 Ocak 2017
    Gamze Rezzan 06 Ocak 2017
    Bilincin fiziği yaşam içindeki etkinliğinde gerçekleşmiyor mu?
    Erkan Yuksekturk 06 Ocak 2017
    Bilim ve Felsefenin Ulaştığı En Derin Hakikat (Dolanıklık).
    Adnan Abay 06 Ocak 2017
    eger varsa ve cozulurse insanoglu cok buyuk bi degisim yasayabilir diye dusunuyorum
    yusuf türkan 07 Ocak 2017
    Gerçekten muazzam bir soru olmuş, dikkatimi çekti. İnsanları böyle düşünmeye ittiğiniz ve soru için teşekkürler. Sizin de bildiğiniz gibi bu konuda net bilgiler veremeyeceğim fakat biraz konuyu zorlamakta fayda var. Ben bilincin varoluşla doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple soruyu ilk gördüğümde aklımda varoluşun fiziği geldi. Bu bana makro ve mikro kozmosu hatırlatıyor. Eğer cevabımı görürseniz bu konu hakkında konuşmak isterim.. İyi günler.
    Christophegrangé 16 Aralık 2017