• +1

Hava Sürtünmesiz ortamda bırakılan cisimlerde kütle neden önemsizdir ?

nyssa yazgan 07 Aralık 2016
  • +1
    Cisme etki eden kuvvet f=m.a dır. A yerine yerçekimi ivmesini koyarsan mg olur bu da N olarak ağırlığını verir. Daha ağır bir cisme daha büyük kuvvet uygulanır fakat düşme sırasında daha hafif bir cisimle aynı hızda düştüklerini gözlemlersin. Bunun sebebi daha ağır bir cisime daha büyük eylrmsizlik kuvveti etki etmesidir ve böylece serbest düşüşte kütleden bağımsız bir ivmelenme vardır. Yani sürtünme olmadığı durumda farklı ağırlıktaki cisimler için ivmelenme aynı ve g dir.
    Vide supra 07 Aralık 2016
    Yer çekimi bütün kütleleri aynı miktarda ivmelendirir yani hızlandırır . Ancak ortamda hava sürtünmesi varsa ; sürtünme yüzeyine oranla hava cisime harekete zıt yönde sürtünme kuvveti uygular ve cisim yavaşlar. Bu duruma en iyi örnek paraşütlerdir. Paraşütlerin yüzey alanı geniş olduğu için hava paraşüte yer çekimine zıt yönde kuvvet uygular ve paraşütçü rahatça yere inebilir. Burda kütle önemli faktör olarak görünürken esas önemli faktör yüzey alanıdır. Zira paraşütün kütlesi paraşüt kapalı iken de vardır ancam aynı etkiyi yapmaz. Ama bu sorudaki asıl gizem nasıl olurda yer çekimi her kütleyi aynı miktarda ivmelendirebiliyor.
    Caner YÜKSEL 07 Aralık 2016
    Size kütlenin önemsiz olduğunu kim söylemişse yalan söylemiş:)
    Mehmet Ali 09 Aralık 2016
    Hava sürtünme siz ortamda ivmelenme durumu incelenirken kütle önemsizdir ve bunu lise fiziği gören herkez katılır. Ama newton yalan söylemişse lise talebelerininde bir günahı yoktur. Yada meşhur kuş tüyü ve çekiç deneyi fizikçilerin duyduğu en büyük yalandır.
    Caner YÜKSEL 09 Aralık 2016
    mxgxh=1/2xmxvxv + surtunmeye giden enerji
    Surtunme 0 olunca m ler birbirini goturur m etkisiz olur.
    altan altan 09 Aralık 2016
    Serbest düşme hareketinden mi bahsediyordun?:) Ben uzay gibi bir ortamdan bahsettiğini sandım.
    Mehmet Ali 10 Aralık 2016
    Yerçekimsel alanda bulunan bir cisimi ele aldım. Zira sorudaki değerler zihnimde bu algıyı oluşturdu.
    Caner YÜKSEL 10 Aralık 2016
    Çünkü hızı arttıran yerçekimi kuvvetidir. O da düşen cisimlerden bağımsız bir kuvvettir. Bu yüzden havasız ortamda demir bilye ile kuş tüyü aynı hızla yere düşer.
    Ahmet Yılmaz 11 Aralık 2016
    dunya her kutleyi ayni miktarda ivmelendirir.Dunyanin kutleye uyguladigi kutle cekim kuvveti G.Mdunya.Mcisim/Rkare kadardir.Ivme ise F/m oldugundan yercekimi ivmesi G.Mdunya.Mcisim/Rkare.Mcisim olacagindan cismin kutlesi onemsizdir.
    okazaki 18 Ocak 2018