Mars' ta yaşam habitatı oluşturulabilir mi?

Ugur Yardım 30 Kasım 2016
    Hayal kurduğumuzu düşünürek,Eğer Mars'a su ve oksijen üreten bir makine koyduğumuzu varsayarsak ve yüzyıllarca bu makinenin çalıştığını düşünürsek,insanoğlu için yaşam Habitatı olusturulabilir mi?
    Ugur Yardım 30 Kasım 2016
    Oksijen ve suyu üretmek için bir yerden hammadde toplaması lazım. Marsın mevcut atmosferi zaten yeterli kalınlıkta değil. Dış gezegenlerden getirmek ise gereğinden fazla maliyetli olacak. Diyelim ki tüm sorunlar bir şekilde çözüldü, elbette ki yaşam için koşullar elverişli hale gelecektir ancak burada bana göre esas önemli olan nokta gezegeni yaşanabilir hale getirecek makinenin hangi mantıkla çalıştığı. Buradaki mantık çok başka sorulara yanıt bulabilir.
    Fatih Boyalı 01 Aralık 2016
    Bu konuda daha önce de yazmıştım. Kim Stanley Robinson'un Mars Üçlemesi romanlarına bakınız.
    İlk kitabı "Kızıl Mars", bu Türkçe olarak yayınlandı.
    Rahatça belirtebilirim ki, geçen sene vizyona giren Mars'ta kalan astronotla ilgili filime de, kitaba da 10 basar.

Mars'ın topolojisi, jeolojisi, iklim ve atmosfer özellikleri tamamen birebir ele alınarak yapılmış bir çalışma. İçerdiği bilgilerin çoğu kitabın yazıldığı döneme ait bu yüzden 20 yıllık filan. Ancak 20 yılda Mars ile elde edilen bilgilerin çoğu da, kitabın öngördükleri ile uyuşuyor.
    Kitap, 50 kadın, 50 erkek'ten oluşan uluslarası bir astronot grubunun Mars'ı yaşanabilir hale getirmesini anlatıyor.
    Tüm öngörülerde, bilimsel veriler ve teknikler üzerine kurulmuş.
    Elimizde bütün imkanların olduğunu varsayarsak bile ; bir ekosistemin mekanizmasını tam olarak kavrayacak bilgi ve sanata insanlık olarak erişmiş değiliz. Bu güne kadar değişik coğrafyalarda bazı işgüzarlar ekosistemdeki bir zararlıyı ekosisteme dışardan bir canlı kullanarak müdahale etmeye çalışmış ve ciddi ekolojik yaralara sebebiyet vermiştir , bir ormandaki değişik ağaç türlerinin tamamen yok olup göçebe türün bölgeye tamamen hakim olduğu durum gibi. Bunun benzeri durumlar hayvanlar için geçerlidir. Zira bu mükemmeliyetlik milyarlarca yılın deneme yanılma (doğal seçilim ) yada sonsuza kadar hiç tahmin dahi edilmeyecek düzeyde şekillenmiş bir yöntem ile kusursuza ulaşmaya çalışmıştır. İnsanın bırakın fiziksel imkanları insanlığın ömrü bu sanatı çözmeye yetmez.7
    Caner YÜKSEL 01 Aralık 2016
    İnsanlığın yetmez ama '' yapay zekanın '' yeter .
    Elbette ki ekosistem oluşturmak zor olacaktır. Fakat bu insanoğlunu engellemeyecektir. Ekosistemdeki Yapı taşlarını Lego parçaları gibi deneme yanılma yolu ile sonuca ulaşmaya çalışacaktır. Şuna gerçekten inanıyorum k, sonradan yapılacak bir ekosistem bir gün bir yerde çatlak verecektir.Fakat Hayal etmekten kendimi alıkoyamıyorum. Belki de önce Botanik ekosistemi oluşturulacaktır
    Ugur Yardım 02 Aralık 2016
    evet zaten yakında olacak
    Can YILMAZ(Thinking) 02 Aralık 2016
    Eski bir argumanmis, ne yaparsak yapalim, manyetizmasi olmayan bir gezegenin kozmik isinlari filtrelemesine imkan yok ki
    Morgan Frei 15 Nisan 2017
    Kozmik ışınlar konusunda Mars uzaklığı sayesinde biraz daha şanslı. Ancak küçük kütlesi nedeniyle atmosferide ince. Atmosferdeki su buharı doygunluğunun artırılması kısmi çözüm üretebilir.
    Kısmi koruyucu giysiler, kısmi genetik olarak değiştirilmiş cilt yapısı sorunu önemli ölçüde azaltacaktır.
    Tabii bunlar varsayım. Başka alternatifler de üretilebilinir.