2

Evrenin genişlemesinde, neresindeyiz?

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 7 yıl önce 30
0

Bulunduğumuz noktadan gözlemlediğimiz evren, 13.7 milyar ışık yılı çapında bir alan ve biz bunun merkezindeyiz, gibi... Aslında evrenin merkezinde olmadığımızı, sadece gözlemleyebildiğimiz 13.7 milyar ışık yılı çağlı bir hacimi taradığımız için böyle olduğunu tahmin ediyoruz. Evrenin şu an ki büyüklüğünün, 80-90 milyar ışık yıllık olabileceği bile belirtiliyor. Yani merkezde değil, bir yerlerdeyiz işte... Bulunduğumuz konumu (evrene göre) bilemiyoruz ama aklıma bir yol geldi, fikirlerinizi merak ediyorum. Foton doğrusal olarak hareket ediyor. Ancak bir ışık kaynağından yayılan fotonlar saçılıyor. Buna karşılık lazer ışınlarında fotonlar, düzenli sıra halinde ve birbirlerine paralel çıkıyorlar. Ancak mesafe artınca onlar bile birazcık saçılıyor. Bu saçılmanın, evrenin genişlemesinden kaynaklanıyor olabilir mi? Eğer öyle ise foton gene doğrusal olarak hareket eder ama başlangıçta paralel olan hareket yönleri, genişleme ile birbirinden uzaklaşır. Bir bakıma uzay-zamanın eğiminden dolayı da diyebiliriz buna... Eğer böyle ise, lazer ışınında paralel doğrultuların (başlangıçtaki aralarındaki mesafeye göre), alınan mesafe ile uğradığı saçılım sonucu , aralarındaki matematiksel ilişkiye göre , evrenin neresinde olabileceğimize dair yaklaşık bir bilgi üretebilir miyiz? Uzun bir soru oldu ama eğer bu açısal saçılma var ise, bunun mesafeye oranla, evrenin farklı yerlerinde farklı olması gerekmez mi?

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 7 yıl önce 0
2

Bulunduğumuz noktadan gözlemlediğimiz evren, 13.7 milyar ışık yılı çapında bir alan ve biz bunun merkezindeyiz, gibi... Aslında evrenin merkezinde olmadığımızı, sadece gözlemleyebildiğimiz 13.7 milyar ışık yılı çağlı bir hacimi taradığımız için böyle olduğunu tahmin ediyoruz. Evrenin şu an ki büyüklüğünün, 80-90 milyar ışık yıllık olabileceği bile belirtiliyor. Yani merkezde değil, bir yerlerdeyiz işte... Bulunduğumuz konumu (evrene göre) bilemiyoruz ama aklıma bir yol geldi, fikirlerinizi merak ediyorum. Foton doğrusal olarak hareket ediyor. Ancak bir ışık kaynağından yayılan fotonlar saçılıyor. Buna karşılık lazer ışınlarında fotonlar, düzenli sıra halinde ve birbirlerine paralel çıkıyorlar. Ancak mesafe artınca onlar bile birazcık saçılıyor. Bu saçılma, evrenin genişlemesinden kaynaklanıyor olabilir mi? Eğer öyle ise foton gene doğrusal olarak hareket eder ama başlangıçta paralel olan hareket yönleri, genişleme ile birbirinden uzaklaşır. (Bir bakıma uzay-zamanın eğiminden dolayı da diyebilir miyiz buna o zaman ?...) Eğer böyle ise, lazer ışınında paralel doğrultuların (başlangıçtaki aralarındaki mesafeye göre), alınan mesafe ile uğradığı saçılım sonucu , aralarındaki matematiksel ilişkiye göre , evrenin neresinde olabileceğimize dair yaklaşık bir bilgi üretebilir miyiz? Sorular zinciri oldu ama eğer bu açısal saçılma var ise, bunun mesafeye oranla, evrenin farklı yerlerinde farklı olması gerekmez mi?

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 7 yıl önce 0