Bu kütle bizim mi?

Kütlemizin ne kadarı gerçek bir değeri ifade ediyor?
    (Sabah oğlumla konuşurken aklımıza geldi. )

Tartı üzerinde yerçekiminden kaynaklanan bir sayı görüyoruz. (Benimki, tartıya "teker teker gelin!" dedirtecek kadar olmuş.)

En temel formülden yola çıkarsak; (f=m.a) sahip olduğumuz momentum, kitle üzerinde taşınan enerji yoğunluğunu da ifade ediyor.
    Hızlandıkça momentumumuz artıyor, Diğer deyişle, birim başına düşen enerji yoğunluğumuzda artıyor.
    Daha sonra da bunu göreceli kütle olarak tanımlıyoruz.

Ama bu hesaplamaları yaparken dikkat etmediğimiz bir nokta var gibi...

Dünya saatte 1670 km. hızla kendi ekseni etrafında dönüyor.
    108.000 km./s hızla güneşin etrafında dönüyor.
    Güneş sistemi galaksi merkezi etrafında saatte 720.000 km/s. hızla dönüyor ve
    Samanyolu galaksisi uzayda saatte 950.000 km/s hız ile hareket ediyor.

Bu hızların anlık olarak vektörel toplamlarına baktığımızda, vektörlerin çeşitli durumlarına göre, ortalaması bulunursa (ki bunu yapmayı unuttum. 4! değişkenin x 360 derece ile bunları hesaplayıp ortalama bir değerler dizisi bulmak lazım... ) gene de sahip olduğumuz kütlenin önemli hızda bir harekete dahil olduğunu görürüz.

Evrenin genişlemesinden kaynaklanan hızımızın kattığı momentumu bir kenara koyarsak, bu somut hızda kütlemize bir şekilde momentum ekliyor olmalı.

Acaba tartı üzerinde, bunu da görüyor muyuz, yoksa ...(???)

Fikirleriniz?

Tartı üzerinde bulunduğun referans sisteminin kütlesini görürsün . Çünkü biz dünyanın kütle çekimine maruz kalıyoruz o yüzden tartının kalkıp samanyolunun hareketi + evrenin genişleme hızı verip ölçüm yapması beklenemez . Ama sonuç olarak eğer evrenin KENDİ genişlemiyorsa ; en doğru kütlemiz , hızımız , enerjimiz evrenin dışındaki gözlemci tarafından ölçülürdü .