Lazer Diyot nedir?

Mr.Physics 11 Eylül 2014
    Lazer ışığı üretmenin prensibi led lerden yani light emitted diode lardan geliyor. Belki buradan türemiş bir deyim olabilir. Türü lazer olan bir diyot duymadım görmedim ben.

Lazer ışığının oluşturulması hakkında bilgi almak istiyorsanız oldukça basitçe prensibinden bahsedebilirim.
    Cihan Şenyüz 11 Eylül 2014
    Lazer ışığı oluşmasının sebebi ne?Mesela bazı mucitler evlerinde lazer diyotlardan yakıcı lazerler elde ediyorlar.Bu lazer diyotların içinden elektrik akımı geçtiğinde yakıcı lazer çıkıyor.Peki neden elektrik akımı geçtiğinde lazer üretiyor?Benim takıldığım soru işte bu.Maalesef internet kaynaklarında ingilizce yazıyor.
    Mr.Physics 11 Eylül 2014
    Lazer diyottan kastınızı anlayamıyorum. Biraz daha açarsanız belki bilgim vardır.

Ancak lazer ışığının oluşmasını şu şekilde LEDi baz alarak basitçe söylebiliriz;

Eğer diyota gerilim verirseniz, anot ucunda elektron eksiği ve katod ucunda elektron fazlası olacaktır. Doğal olarak iki uç arasında potansiyel fark oluşacaktır. Katod ucundaki elektron yeterince enerji aldığında anot ucuna zıplayacaktır. Bu zıplama sırasında yani katod ile anod arasından geçerken, elektron enerjisinin bir kısmını ışıma yoluyla salar. Bu da atıyorum kırmızı ışığın dalga boyuna denk gelen elektromanyetik dalga olur. Ancak lazerde bu ışık dışarı salınmaz ve tutulur (bu işin çok teknik bir kısmı. Benimde yeterli bilgim yok.) Bahsettiğimiz yer değiştiren elektronun ardından gelen başka bir elektronda aynı şekilde ışıma ile bi miktar enerjisini salar. Bu da tutulur ve ilk elektron ile ikinci elektronun ışıkları deyimi yerindeyse toplanır. Aynı şekilde peş peşe katoddan anod a geçen elektronlar ışıma yapa yapa lazerde tutulan ışık çoğalır ve çoğalır. Belli bir eşik değerini geçtikten sonra bu ışık tek bir doğrultuda salınır (burasıda işin oldukça teknik kısmı). Bir çok elektronun yaydığı ışığın birlikte serbest bırakılmasıyla oldukça güçlü bir ışık elde edilmiş olur.

Merak ettiğiniz şey daha teknik ise, önce LEDleri yani light emitted diodeların çalışma prensiblerini, daha sonra LAZERlerinkini araştırın derim. Lazer teknolojisi LED teknolojisinin üzerine inşa edilmiş bir teknolojidir. Gerçi bu bilgim 2008 yılındaki üniversite bilgime dayanıyor. Gelişen teknoloji ile lazer ışığı üretimi belki farklı bir yol almış olabilir.
    Cihan Şenyüz 12 Eylül 2014
    Lazet diyotların çalışma presibini araştırmadım hiç.
    ancakLazerler hakkında genel ve kısa bilgi verebilirim.

Lazer ışığı, normal ışık ile karşılaştırırsak bir ordu gibidir. Yani normalde fotolanlar el fenerinden çıktığında nasıl dağınık yayılıyorsa, o şekilde dağılır. Bir de dalga boyları ( renkleride) farklıdır. Her fotonun taşıdığı enerji miktarı ve yönü farklı olabiliyor.

Lazerlerde ise, bir kristal, gaz, karışım (hatta ruslar votka bile kullanmış:-) yoğun foton bormbardımanına tabi tutuluyor.
    Yoğun bir fotona maruz kalan atomlardan titreşerek, yüklendikleri bu enerjiyi geri salıyorlar. (Fotonlar ayan ve yarı aynalar arasında gidip gelip, etkiyi güçlendiriyor)
    Bu arada hepsinin dalga boyu aynı olduğu için, tıpkı geçit törenindeki bir birlik askerleri gibi düzenli oluyorlar.
    Yine de verimliliği eskiden düşüktü. Şimdi nedir bilmiyorum.
    ( Benim bilgimde 1985'lere dayanıyor.)
    Burtay Mutlu 12 Eylül 2014
    Elektronların yaydığı radyasyon tutulur dedin.Peki o radyasyonu tutan nedir?Bir bilgin varsa açıklayabilir misin?
    Mr.Physics 14 Eylül 2014
    Emir bey, Lüminesans özelliklerini inceleyin.
    Lazer de benzer mantıkta aslında.
    Elektronlar radyasyon tutuyor mu bilmiyorum. Ama Atomlar enerji yüklendikleri zaman, statik durumları bozuluyor. Elektronlar daha hızlı dönüyor veya titreşiyor olabilir. Bu da atomun yüklendiği enerjiyi geriye atması demek. Bunu foton olarak yolluyor.
    Homojen bir yapı olduğu içinde, verilen reaksiyon da homojen oluyor.
    Normal ışık, heterojendir. Lazer ise homojen.

Burtay Mutlu 23 Eylül 2014