• 0

    Bilimin hiçbir zaman bulamayacağı şeyler.

    muzaffer borazan 28 Ağustos 2014
  • 0
    Zamanda yolculuk,ışık hızında seyahat.Fakat emin değilim.Bunlar da büyük bir çabayla yapılabilir.Nikola Tesla:"İnsan imkansızı başarabilir sözü yetersizdir çünkü insan imkansızın da ötesine ulaşabilir."demiştir.
    Mr.Physics 02 Eylül 2014
  • 0
    Bu dediklerinin çoğuna hatta tamamına belkide daha bilmediğimiz bir çok şeyi başaracağımıza eminim. Hatta zamanda bir anda teknoloji sıçraması bile yaşayabiliriz.
    Sedat Hutoğlu 01 Eylül 2014
  • 0
    Daha insanların ne kadar yaşayacağını bilmeden nasıl olabiliyorda birşeylerin hiç olmayacağına karar verebiliyorsunuz?
    Ömer Faruk 29 Ağustos 2014
  • 0
    Benim sınırlandırılmayı sevmeyen bir kişiligim vardır ve sadece egoma dayanak degilde bilimin tarihin 0 noktasından bu yana gelinceye kadarki yaptıklarını düşünürsek kesin bir zaman verilmese bile hepsinin gerçekleşecegine inanıyorum. Yani en basidinden bir düşünün. Zeki yaşam formları bunlar hakkında bir sürü teori delil[sahte olanları çok ama işi gücü olmayanda video çekecek degil yani] video var. Şöylede düşünebilirsiniz insanlık daha yeni yeni oluşmuş daha nasıl konuşulacagını yazılacagını bilmiorlar onlar için agızlarından çıkacak tek bir harf bile imkansız görülüyor olurdu[tabi kurallı konuşmanın ne oldugunu bilselerdi]. Yani anlatmak istedigim şuanda bunların gerçekleşmemiş olması gelecektete olmayacagı anlamına gelmez.
    İhsan Karataylı 28 Ağustos 2014
  • 0
    Yukarıdakilere şöyle katılıyorum. Bilim ergeç sorulan her soruyu cevaplar.
    Olumsuz ama kesin kanıtlara dayanan her bilgide veri olarak bilimseldir. (0, 1 mantığını düşünün)

    Diğer yandan bilimle aranan soruların büyük bir kısmı cevaplanamayacak. Çünkü insanlık o zamana kadar kendini yok etmiş olacaktır.
    Bu nüfus artışı ile 2050'de 9 milyarı beslemek için iki kat fazla üretim yapması gereken insanlık, mahvettiği doğa ve çevreden nasıl faydalanacak? Çok değil 35 yıl kaldı.
    Bilimin besleyebileceği insan sayısı bile bu dünya da ve kaynaklarla sınırlı.

    Diğer yandan bilimsel buluşların ve gelişmelerin çoğu hep ihtiyaçla ve merakla başlamıştır.
    Bu kadar sıkışık ve karışık bir ortamda, hele internet gibi insanları zihinsel olarak ışık hızında bağlayan bir sinir ağı ile insanlık umulmayanı da çıkartabilir.

    Bence;

    Zamanda yolculuk olamaz, zaman tek yönlü ve aslında zahiri bir şey.
    Işık hızına ulaşamayacağız. Gereksiz enerji kaybı.
    Ama zaman boyutunun üstüne çıkılırsa, ışıktan daha hızlı hareket etme imkânı olabilir. (Zaman gene de geriye gitmeyecek. Çünkü kendi geçmişimizde hiç bir şey yok, dağıldı, yok oldu. Ama uzaktan gözlemleyebiliriz)

    Şu anda 4ncü boyut kavranıyor (zaman). Bu bitince beşinci boyuta başlayacağız (tahminim yansıması 3 boyuta "spin")... Bunlar kavranınca daha üstleri gelebilir.

    Her şeyin teorisine aslında ulaşıldı. Tek sorun bütün parçaları düzgünce bir araya getirip, bağlantılarını (henüz) göremiyoruz.

    Büyük patlama denilen şeyi anlamak farklı bir konu, fikrim yok.

    Bilimin başaramayacağı şey olarak; "İnsanların bir arada uyumlu yaşamasını bulamayacağını" düşünüyorum.
    Burtay Mutlu 30 Ağustos 2014
  • 0
    Burtay bey her şeyin teorisine ulaşmak için önce evrendeki ve evren dışındaki her şeye ulaşmak gerekir. Bütün kanunları bulmak gerekir. Neyi bilmediğimizi bilmiyoruz ki.
    Benim tahminim insanlığın birkaç yüz yıl veya birkaç bin yıl ömrü kaldı.
    Bilime fazla güvenmiyorum çünkü bilim kendi kendini sınırlandırıyor. Sorguladığı tek şey evrenin çalışma mekanizması.
    Bilim bana kütle çekiminin neden var olmak zorunda olduğunu açıklayabilir mi
    muzaffer borazan 31 Ağustos 2014
  • 0
    Burtay bey özür dilerim ama söylediklerinize katılmıyorum aslında mantıklı bir yaklaşım ama bir yanı yükseltirken bir yanı stabil tutmuşsunuz.

    Şu şekilde anlatayım daha kolay anlayacaksınız.
    Öncelikle insanların sayısının(dünyadaki) 500 oldugunu varsayalım bilimin ise şimdiye kadar keşfettigi olayların bulguların sayısının 500 oldugunu varsayalım. İkiside görüldügü üzere eşit rakamlarda. Şimdi gelin bunu degiştirelim.

    10yıl sonra İnsanların sayısını 600 yapalım. Bilim ise yerinde sayarak 500'de kalsın.Şimdi geçmişimizi düşünürsek atıyorum tekerlegin ilk bulundugu zamana bu bile bir bilimdir çünkü yeni birşey keşfedilmiştir. Tekerlek tek başına hiçbir işe yaramayabilir taki araba icat edilene kadar.

    Peki simdi ne oldu atıyorum M.S 200 yılında tekerlek keşfedildi MS.400 Yılında araba icat edildi.

    Sonuca dönmek gerekirse MS200 DEN MS400'e aradaki geçen zamandır ve zaman geçtikte bilim ilerledi tekerlekten arabaya gelindi. Burada anlatmak istedigim 2050 yılında insanların dünyada kalacagına dair hiçbirşey yok. Belki yarın belki tam şuanda belkide çoktan üzerinde dünyanınki kadar kaynak olan gezegenler keşfedildi.

    Şimdi ise zamanda yolculuk olamaz cümlenize gelelim.

    Zaman tekyönlüdür haklısın ama zaman düz bir şekilde hareket etmez zig zaglıdır. Aşagida attıgım resme bakarsanız daha iyi anlayabilirsiniz.(Kendim çizdim idare edin :D )
    http://i.hizliresim.com/LdqpEj.png

    Zaman 1. diye adlandırdıgım şekilde normal seyrinde ilerler.Fakat zaman sanıldıgı gibi tek bir düzlem degildir bazı yerlerinde nadirde olsa durgunluklar olur. Sanıldıgı kadar kusursuz olmayabilir tek yapmamız gereken gerçekleştiginde dikkat etmemiz(farkına varmamız) bakış açımızı genişletmemiz.

    Şimdi 2.ye gelelim. 2. olarak adlandırdıgım kırık çizgiler ise zamandaki kopmalar düzensiz ilerlemeler geçmişe veya gelecege gidilmiş olan çizgilerdir. Yani zaman 1deki gibi normal seyrindeyken. Bir sebebten dolayı 2.sekmeye geçebilir bu ışık hızına çıkmak olabilir karadelikten geçmek olabilir. Dünyadan uzaktaki farklı bir gezegende geçen zaman olabilir yeterki ortada bir sebeb olsun sonuc elbette bulunacaktır. Yanlız anlattıgım yanlış anlaşılmasın diye çok az birşey daha yazacagım.

    Şimdi diyelim biz 1.sekmedeki ilerleyen zamandayız ve bir nedenden dolayı 2.sekmeye geçtik biz 2.sekmeye geçtigimizde 1.sekmede olan insanlar canlılar vb. normal seyrinde devam eder biz 2.sekmede sanki farklı bir evren modelindeymişiz gibi sadece kendimiz gelecege gitmiş oluruz çevremizdekileri etkilemez bu durum.

    Umarım dediklerimi kolayca anlayabilirsiniz. Yaşım büyük olmadagı için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım.
    İhsan Karataylı 31 Ağustos 2014
  • 0
    Bence ışık hızında seyahat edemeyeceğiz fakat ışığın hızının %99.999... kadar hıza ulaşabileceğiz ve bunu da her şeyi kabul ettiğimiz gibi ışık hızı olarak kabul edeceğiz, zaman yolculuğu hakkında ise ancak boyutlar arası seyahat gerçekleştirilebilirse olacağını düşünüyorum.
    Atakan Dönmez 11 Ekim 2014
  • 0
    Işık hızında seyahat etsek bile zaten ölürdük.Çünkü boyumuz kısalır ve hatta sıfıra iner.Işık hızında hava olan bir ortamda gitseydik hava ile sürtünmeden dolayı yanmış olurduk.
    Mr.Physics 12 Ekim 2014
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap