• -1

Dünyanın Güneş etrafında ve kendi etrafında dönmesinin sebebi nedir.Hangi enerji bunu sağlar?Cevaplarsanız sevinirim.

Mr.Physics 17 Ağustos 2014
  • -1
    Belki genel görelilik hakkında durmak gerekir bu sorunun cevabını bulmak için.Ama ben pek bir şey bulamadım.Kuantum fiziği ile yani elektromanyetizma veya parçacıklardan kaynaklanabilir.Yorumlarınızı bekliyorum.
    Mr.Physics 17 Ağustos 2014
  • -1
    Dünyanın dönüş sebebi basitçe, başlangıçta gaz bulutu şeklinde olduğu, bu gaz bulutunun sürekli döndüğü, sonradan katılaşıp dünya oluşunca onu durduracak bir kuvvet olmadığından dönmesine devam ettiği şeklinde izah ediliyor.Ama Big Bang (Büyük patlama) teorisine göre ise güneşten patladığı anki hızın dönüşü olabilir.
    Erim Gökgöz 18 Ağustos 2014
  • -1
    Peki fakat onu döndüren kuvvet veya enerji nedir?Eskiden gaz bulutuydu ve o gaz bulutunun döndüğünü biliyorum.Peki o gaz bulutu neden döner.Onu döndüren enerji ya da kuvvet nedir?
    Mr.Physics 18 Ağustos 2014
  • -1
    Sorunun özü şu galiba: Galaktik toz bulutlarından, gezegenlere, atomlara, elektronlara, kuarklara kadar niye her şey dönüyor? Spinleri var?
    Onları bir şekilde dönmeye zorlayan kuvvet ne?

Sanırım soru bu, en azından benim kendime sorduğum soru bu...
    Benim kendimce bir cevabım var... Ama varsayımsal.

Bunun cevabını gerçek bir fizikçiden duymak isterim. Bu işi eğitimini almış, kariyerini yapmış birisinden "askeri terimle; memet'in anlayacağı şekilde...
    (Askerlikte eskiden "memet", Mehmetçiğin en az bilgilisi ve okumuşuna hatta okumamışına denirdi.

Bir emir verileceği zaman, emir'in anlaşılırlık düzeyi birlikteki bu kişiye göre ayarlanırdı. O anlayabilirse, herkes anlayabilir demektir.)
    Burtay Mutlu 19 Ağustos 2014
  • -2
    güneş etrafında dönmesinin sebebi kütle çekimi ve merkez kaç kuvveti sayesinde olduğunu biliyorum. kendi etrafında dönüşünü düşünmemiştim hiç gaz bulutu teorisi mantıklıymış
    Barış Kaplan 22 Ağustos 2014
  • -2
    Ben kütleçekimden kaynaklandığını sanıyorum. Cisimler döndükçe merkezden uzaklaşacak doğrultuda itilirler (merkezcil kuvvet mi ne deniyordu). Dünyanın atmosferindeki "tek bir" atomu ele alalım. Normalde bu atom dünyanın merkezine doğru, dünyanın kütlesinden sebep kütleçekim kuvveti ile çekilir. Ancak bu atom dünyanın atmosferinde dönmektedir. Böylece merkezcil kuvvet oluşur üzerinde dünyanın merkezine zıt bir şekilde. Kütleçekim ve merkezcil kuvvetlerin o atom üzerindeki durumu o atomu o şekilde dönerek atmosferde tutar. Atmosferdeki tüm atomları ve yerküredeki tüm atomlar için bunu düşünecek olursanız; dünyanın dönmesinin dünyanın kendi içine kütleçekim kuvveti ile çökmemesi için gerekli olduğunu fark edersiniz.
    Cihan Şenyüz 24 Ağustos 2014
    Merhaba,
    Uzayda birbirinden bağımsız cisimleri ele alalım. Eğer sürtünme ya da bir kuvvet uygulaması yok ise sabit durması, hareketsiz olması gerekiyor.
    Oysa fiili durumda en büyüğünden küçüğüne kadar hepsi bir hareket içinde
    Hepsi en azından kendi eksenleri etrafında dönüyor. ( Mars'tan sonraki kuşaktaki çok nadir bir kaç meteorit haricinde)

Hadi diyelim dünya kütle çekimi nedeniyle güneş etrafında dönerken, kütle çekim enerjisinin bir kısmıda dünyayı ekseni etrafından dönmeye zorlamış olsun. Güneşte aynı mantıkla samanyolu galaksisinde yörüngede olduğu için , ekseninden dönüyor olsun. O da daha büyük bir kütle çekim kuvveti etrafında dönüyor olsun. (Sn. Cihan Şenyüz aslında çok güzel açıklamış )

Büyük sistemlerin ve buna bağlı parçaların eksende dönmesini anlıyorum.
    Ama mikro düzeye gelince, bir elektronun, protonun, kuarkın nötronun dahi spinleri var.
    Bir elektron veya kuark niye spine sahip olmalı. Dönmeden duramaz mı?

Yani bir atomu veya parçalarını, sıfır kütle çekimi olan bir noktaya ulaştırsak ne olacak? Eksende dönecekler mi yoksa dış bir etkiyle durdurulabilecekler mi?

Eğer durdurulamıyorlarsa, dönmelerinin sebebi ne olabilir?

Not: Bana göre kütle çekimi de dahil her şey, en küçük parçacıkların maruz kaldığı ya da uyguladığı kuvvetlerin toplamı-sinerjisidir.
    Yani misal olarak, dünyanın kütle çekim kuvveti yoktur. Dünyayı oluşturan atom altı parçacıkların kütleçekim kuvvetlerinin toplamı-sinerjisi vardır. Ve biz bunu tek kuvvet olarak algılarız.
    Matematik olarak ikisi de aynı sonucu verse de, gözükse de bu şekilde ele alınması daha doğru gibi geliyor. (Sadece sanıyorum. Doğrusunu bilmiyorum :-)
    Burtay Mutlu 25 Ağustos 2014
  • -1
    İlk başta ben bir fikir üretmiştim fakat muhtemelen doğru değildir.Ama bu sefer güneş'in etrafında dönüşü ile ilgili değil,kendi etrafında dönüşü ile ilgili.Gezegenler kendi enerjilerine bağlı kendi etrafında dönebilir mi?Yani kütle- enerji aynı olduğundan dolayı kütlesi yüksek olan gezegenler kendi etrafında daha hızlı mı döner döner?Yani bu düşünceme göre gezegenler enerjisini harekete dönüştürüyor.Buna göre kütlesi yüksek olan cisimler daha hızlı döner.Ama bu fikirden emin değilim.Biraz araştırmam lazım.
    Mr.Physics 29 Ağustos 2014