-1

Merhaba, Uzayda birbirinden bağımsız cisimleri ele alalım. Eğer sürtünme ya da bir kuvvet uygulaması yok ise sabit durması, hareketsiz olması gerekiyor. Oysa fiili durumda en büyüğünden küçüğüne kadar hepsi bir hareket içinde Hepsi en azından kendi eksenleri etrafında dönüyor. ( Mars\'tan sonraki kuşaktaki çok nadir bir kaç meteorit haricinde) Hadi diyelim dünya kütle çekimi nedeniyle güneş etrafında dönerken, kütle çekim enerjisinin bir kısmıda dünyayı ekseni etrafından dönmeye zorlamış olsun. Güneşte aynı mantıkla samanyolu galaksisinde yörüngede olduğu için , ekseninden dönüyor olsun. O da daha büyük bir kütle çekim kuvveti etrafında dönüyor olsun. (Sn. Cihan Şenyüz aslında çok güzel açıklamış ) Büyük sistemlerin ve buna bağlı parçaların eksende dönmesini anlıyorum. Ama mikro düzeye gelince, bir elektronun, protonun, kuarkın nötronun dahi spinleri var. Bir elektron veya kuark niye spine sahip olmalı. Dönmeden duramaz mı? Yani bir atomu veya parçalarını, sıfır kütle çekimi olan bir noktaya ulaştırsak ne olacak? Eksende dönecekler mi yoksa dış bir etkiyle durdurulabilecekler mi? Eğer durdurulamıyorlarsa, dönmelerinin sebebi ne olabilir? Not: Bana göre kütle çekimi de dahil her şey, en küçük parçacıkların maruz kaldığı ya da uyguladığı kuvvetlerin toplamı-sinerjisidir. Yani misal olarak, dünyanın kütle çekim kuvveti yoktur. Dünyayı oluşturan atom altı parçacıkların kütleçekim kuvvetlerinin toplamı-sinerjisi vardır. Ve biz bunu tek kuvvet olarak algılarız. Matematik olarak ikisi de aynı sonucu verse de, gözükse de bu şekilde ele alınması daha doğru gibi geliyor. (Sadece sanıyorum. Doğrusunu bilmiyorum :-)