Büyük patlama sırasındaki evrenin genişleme hızı şimdiki evrenin genişleme hızına göre ne düzeydedir?

Görkem Seven 04 Ekim 2016
    Genişleme hızının git gide arttığını okumuştum bir yerde fakat ne düzeyde veya nereye kadar olacağını hiç duymadım
    Oğuzhan Aldemir 04 Ekim 2016
    Evrenin ilk 1/3 ' lük dönemindeki genişleme hızı ile sonra ki 3 / 2 ' lik genişleme hızı aynı değil . Karanlık enerjinin yer çekimine hakimiyet kuramadığı zaman 1/3 ' lük zaman , karanlık enerjinin yer çekimine hakimiyet kurduğu zaman ise 3/2'lik zamandır . Sonlu bir evrende ; evrenin genişleme hızının zamanla azalması gerekirken bu hız artmaktadır . Yani evren en baştaki ( en düzenli ) haline varana kadar genişleyecek .
    Öyle ki 5-15 milyar yıl sonra eğer zekaya sahip canlılar olursa ; gökyüzünde kendi yıldızlarından başka bir şey göremeyecekler .
    Yani gecenin en karanlık anı , şafaktan hemen önce ise ;
    Evrenin en düzensiz hali , en düzenli , tekil haline en yakın andır .
    Dünyaya yakın olmayan cisimler daha hızlı uzaklaşır,evrenin de genişlediğini düşünürsek evren sürekli daha hızlı uzaklaşmaktadır diye duymuştum.
    Mr.Physics 05 Ekim 2016
    Aradaki fark akıl almayacak kadar büyük. Big bang den sonraki ilk 10^-34 saniyede ( saniyenin trilyonda trilyonda trilyonda biri gibi bir süre ) 90 kere kendi büyüklüğünü 2 ye katladı. Hem yekten yavaşladığı icin hem de küçücük bir atom boyutundan golf topu büyüklüğüne geldiği ve 2 ye katlanması daha da zorlaştığı icin bu işlem gittikçe yavaşladı. Su an evrenimizin kendini 2 ye katlaması için şu anki evren yaşının(yaklaşık 14 milyar yıl) daha eklenmesi gerekiyor
    Yusuf Fuat Altiok 06 Ekim 2016
    Bunlar tabiki evrenin hızlanarak genişlediğini yalanlamıyor. 2 ye katlanma hızı açısından ilk evren gerçekten akıl almazdı.
    Yusuf Fuat Altiok 06 Ekim 2016