• +2

Cisimleri havaya attığımızda düşer bu yerçekiminden dolayı. ya sizce 300 yıl sonra bu yasa değişebilirmi ?

PYSKOPHAT 24 Eylül 2016
    Paralel bir evrene gitmedigimiz surece degisecegini hic sanmiyorum sonucda 13 milyar yildir degismedi neden simdi degissin ki :D
    Kaan Çelik 24 Eylül 2016
    Bende degismez diye bilirdim ama bu sene ösym kanunlarin degisebilecegini soyledi. 2016 lys fizik
    Haluk Kır 24 Eylül 2016
    300 sene sonra evren değişecek , 300 sene sonra canlılar değişecek , 300 sene sonra tanrı bile değişecek . O yüzden kütleçekiminin değişmesi pekte anormal değil .
    Celal Yılmaz 24 Eylül 2016
    Soruyu farklı algıladım. 300 sene sonra kütleçekim kuvvetini farklı açıklıyor olabiliriz. Bu nedenle kütleçekim yasası farklı- daha gelişmiş ve farklı bir açıdan açıklanıyor- olabilir. Ancak şu anki kütleçekim yasasını da "mutlaka kapsıyor" olacaktır. 8Şu anki yasaların, Newton'unkileri de kapsaması gibi...)
    300 sene sonre her durumda, atılan taş "gene" yeryüzüne dönecek.
  • +1
    arkadaşlar ben yerçekimi uygulamasının değişecek demiyorum sadece bu yasaya farklı bişey diyebilir mesela uzayın bükmesiyle mi havaya atılan cisim yere düşer.
    PYSKOPHAT 24 Eylül 2016
  • +1
    her şey değişecek ki ..
    24 Eylül 2016
    Bana göre; Hayır!
    Uzayın bükülmesi ile para yere düşmez...
    Bence, Uzay-zaman dokusu, bir süper akışkan.
    Nesneler (kütle sahibi olanlar), bu akışkan içinde hareket ediyorlar. (Bu hareket, 3 boyutlu uzayda tanımladığımız-gözlemlediğimiz hareketinden farklı mahiyette...)
    Bu hareket, evrenin genişlemesinden kaynaklanan ve galaksilerin biribirinden uzaklaşması olarak tanımladığımız durumun sonucunda oluşuyor.

Nesneler bu hareketleri esnasında arkalarında bir "düşük basınç alanı" bırakıyorlar.
    Ancak "arka" aslında yanlış bir terim. Doğrusu ne olabilir, bilmiyorum. Çünkü "arka" kelimesi , nesnenin tek bir boyut üzerindeki hareket yönünün, zıt istikametini işaret eden bir terim.
    Oysa evren her yöne doğru genişliyor. Bunun diğer anlamı, "arka" dediğimiz kavramın eşdeğerlisinin de her yönü içeren doğrultuya sahip olması gerektiği.

Bu çerçevede, nesnenin uzay dokusundaki (evrenin genişlemesinden kaynaklı) hareketinin düşük basınç alanı da; her yöne doğru olmalı.

Niye bu şekilde düşünüyorum? Çünkü tek boyut üzerindeki bir nesnenin akışkan içindeki hareketi ile kütle çekim arasında benzer, ortak noktalar var.

1) Hareketli nesnenin arkasındaki, daha küçük nesne, bu büyük nesnenin herhangi bir yerine yönelmez. Onun en düşük basınç içeren bölgesi olan merkezine yönelir.
    Kütleçekiminde de, büyük nesneye düşen nesneler, onun merkezine doğru bir doğrultuyu izlerler.

2) Büyük kütlenin arkasında oluşan alan, küçük nesne için, büyük nesnenin oluşturduğu bir çökme alanıdır. (tek boyutlu olarak, suya giren kurşun arkasındaki alanın, bu bölgeye kapılan bir küçük nesne için nasıl tanımlandığını düşünün)
    Kütlenin oluşturduğu kütle çekim alanı, uzay zaman dokusunda bir çökme alanı olarak tanımlanıyor.

3) Bir akışkan içinde, birbirine yaklaşan (akışkan veya nesneler) hareketli iki nesne arasındaki akışkan hızı artar, aralarındaki basınç düşer. Bu iki nesne birbirine yaklaşır.
    2 Kütle de birbirine yaklaştıkları zaman, aralarındaki kütleçekim kuvveti artar. Ancak azalan akışkan hızını temsil eden eşdeğerli kavram ne olabilir? Bilgim ve fikrim yok.
    4) Büyük nesnenin en düşük basınç noktasına (merkezine) ulaşan nesnenin, büyük nesneye göre hareketi sıfırdır. Kütlenin merkezindeki nesneninde ağırlığı, kütleye göre sıfırdır.

Bu yaklaşıma bir de, akışkanın sürekli titreşmesine neden olan bir dalgalanma da ekledim (EGD) ama genel göreliliğe alternatif açıklama olarak yukarıdaki ilk 2 madde yeterli bence.
    300 sene biraz kısa göründü ama zaman geçtikçe temel fizik kurallarının (dört temel kuvvetin) değişebileceğini düşünüyorum. Dahası evrenin bize uzak kesimlerinde hali hazırda farklı kanunlar olabileceğini düşünüyorum. Mesela kütle çekim kuvveti iki cisim arasındaki mesafenin karesiyle değilde küpüyle ters orantılı olabilir. Basit ve tam doğru olmayan bir örnek oldu ama demek istediğimi bu anlatıyor sanırım.
    Tabi dört temel kuvveti içeren daha temel bir prensip olabilir ve bu hiçbir şekilde değişmiyor olabilir.
    İlyas 25 Eylül 2016