Geçmişimizi görebilir miyiz ?

mhmmd istmhn 13 Ağustos 2014
    ışık hızı sonsuz değil yanı gördügümüz herşey aslında önceden oluyorda sonradan görüyormusuz gibi oluyor bu çok çok kücük bi zaman dilimi oldugu için fark etmiyor olabiliriz, mesela aynanın karşısına geçtiginiz zaman kendinizi o anda mı görüyorsunuz veya ayna ile aranızdaki mesafenin ısık hızına bölümü kadar süre öncesinimi görüyorsunuz bunu bi teori ile açıklamak istesek mesela dünyadan cıkalım ve uzayda dünyaya 1 ısık yılı uzaklıkda olan bir noktaya büyük bi ayna yerleştirelim sonra ise dünyadan o aynaya bakalım o anı görmemiz imkansız 2 ısık yılı öncesini mi görmüş oluruz ?
    mhmmd istmhn 13 Ağustos 2014
    Tabiki mesela şu an uzak bir galaksiden dünyaya bakanlar dinozorları görebilir. Geçmiş zaman gözlenir ama esas soru gelecek zaman nerededir?
    Evren genişleyerek sürekli gelecek zamanı da içine alıyor olabilir mi. Yani gelecek zaman evrenin dışında bir yerlerde mevcut ve sürekli evrenin içine girerek genişlemesine neden oluyor olabilir mi
    muzaffer borazan 13 Ağustos 2014
    Muzaffer Beyin görüşünden farklı görüş olduğu için yazıyorum.

Eğer ışık hızını geçen bir hızla (flimlerdeki gibi) gitme imkanınız olursa dünyadan mesela 10 bin ışık yılı uzağa gidebilirseniz. Bulunduğunuz noktadan 10 bin yıl öncesini seyredebilrsiniz.

Tabii çok güçlü algılayıcılar ve eksik parçaları tamamlayabilecek bir bilgisayar lazım. Çünkü 10 nin yıl evvelki fotonların milyonda kaçı, bulunduğunuz noktaya kadar herhangi bir engelle karşılaşmadan ve uzayda dağılmadan ulaşmış önemli. Tahminim çok karlı bir görüntü olurdu.

Zamana gelince (fark bu kısımda); zaman evrenin başlangıç noktasına göre algıladığımız bir boyuttur. Sadece tek yönedir çünkü genişleyen bir evrende başlangıca göre koordinatınızı belirlemek isterseniz, size gerekecek olan 4ncü boyutu sağlar.

Evrenin dokusuna nüfuz etmiş ve evreni genişleten şeydir zaman. Dalgasal bir yönelimi vardır. Dalganın yönü tek yönlü olduğu için, zamanda tek yönlüdür, genişleme yönünde. Bizler bu dalganın üzerindeki toz parçaları gibiyiz.
    Bu tek yönü üç boyutta algılarken, mesela 5'li bir boyutta veya daha üst bir boyutta (3 boyutlu evrenimizde her yöne genişleme gözlemlediğimiz için) zamanı çok farklı bir şekilde algılayabilirdik.

Her yöne ve bir genişleme söz konusu olduğu için bu genişleme şeklini en güzel 3 boyutlu bir baloncuğun, baloncuklarla yapacağı fraktal bir genişleme olabileceğini düşünüyorum. (http://www.youtube.com/watch?v=ksTngIWRnWs adresindeki ilk baştaki animasyonu (3-11nci saniyeler arası)3 boyutlu bir yapıda düşünün)

Uzayın dokusu bu şekilde genişlediği için, bir de cisimlerin ayrıca sahip oldukları hızdan kaynaklanan bir zaman boyutu daha olabilir.

Tabii bu varsayımların hepsi yanlışlanabilir. Sadece farklı bir bakış açısı, o kadar.
    Burtay Mutlu 14 Ağustos 2014
    Özel izafiyet teorisine göre ışık hızında giden cisimlerde zaman durur.
    Mr.Physics 14 Ağustos 2014
    Aynı zamanda Muzaffer arkadaşımız doğru söylüyor.Eğer bir uzaylı Güneş'te olsaymış teleskopla Dünya'ya baktığında 8 dakika öncesini görür çünkü Dünyadan gelen ışığın Güneş'e ulaşma süresi 8 dakika'dır.Genel izafiyet teorisine'de baktığımızda,bir cisim ne kadar ağır ise uzayı o kadar fazla büker.Uzay ile zaman bağlantılı olduğundan dolayı zaman da bükülür.Böylece zaman yavaşlar yani yerçekimi zamanı yavaşlatır.Kara delikler ise uzayı bükmez,tamamen yırttığı için çekim kuvveti çok ama çok fazladır.O yüzden zaman orada durur.
    Mr.Physics 14 Ağustos 2014